עו"ד עמית איסמן (צילום: דוברות משרד המשפטים)
עו"ד עמית איסמן (צילום: דוברות משרד המשפטים)

ועדת האיתור המליצה על עו"ד איסמן לתפקיד פרקליט המדינה

עו"ד עמית איסמן, בוגר בית הספר ליאו באק בחיפה, הומלץ פה אחד על ידי ועדת איתור לתפקיד פרקליט המדינה. איסמן שימש בשנים האחרונות פרקליט מחוז חיפה (פלילי), משנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים (בפועל) ומשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים (בפועל)

פורסם בתאריך: 1.12.20 07:56

ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה החליטה אתמול (שני) פה אחד להמליץ לשר המשפטים אבי ניסנקורן למנות את עו"ד עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה ה-12. בהחלטתה קבעה הוועדה כי עו"ד איסמן בלט מעל כל שאר המועמדים במכלול השיקולים שנבחנו ונמצא המתאים ביותר לתפקיד.

חברי ועדת האיתור היועץ המשפטי לממשלה ד״ר אביחי מנדלבליט, נציב שירות המדינה פרופ׳ דניאל הרשקוביץ, מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד סיגל יעקבי, נציגת הציבור עו"ד רחל תורן ונציג האקדמיה פרופ' אורן גזל אייל כתבו בהחלטתם: "עו"ד איסמן הוא בעל ניסיון רב שנים בפרקליטות המדינה, ובשנים האחרונות מילא תפקידים בכירים ביותר בארגון כפרקליט מחוז חיפה (פלילי), כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים (בפועל) וכמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים (בפועל). עו"ד איסמן זכה להמלצות מצוינות מצד בכירי מערכת המשפט, ובהם שופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, היועץ המשפטי לממשלה הקודם, פרקליט המדינה הקודם, משנים ליועץ המשפטי לממשלה, בכירי משטרת ישראל והייעוץ המשפטי הציבורי, עורכי דין מהסנגוריה הציבורית ומלשכת עורכי הדין, ואחרים. כל הממליצים עמדו על מעלותיו המקצועיות והאישיות של עו"ד איסמן, והדגישו כי מדובר לשיטתם במועמד ראוי ביותר לתפקיד פרקליט המדינה".

עוד נכתב כי "בהופעתו המרשימה בפני הוועדה ניכרה היכרותו המעמיקה של עו"ד איסמן עם מערכת אכיפת החוק ועם המערכת הממשלתית. עו"ד איסמן הציג משנה סדורה ומפורטת להתמודדות עם האתגרים הניצבים היום בפני מערכת אכיפת החוק, הן במישור המקצועי והן במישור הניהולי. נוסף על כך, הוועדה התרשמה כי ביכולתו להוביל מהלכים ארגוניים משמעותיים שתכליתם היא חיזוק אמון הציבור בפרקליטות המדינה ובמערכת אכיפת החוק. עו"ד איסמן הציג חזון של שקיפות ציבורית ופתיחות לביקורת. לאורך שנותיו הוכיח עו"ד איסמן יכולת משפטית גבוהה ביותר וכישורים משפטיים יוצאי דופן, יכולת ניהול מעולה, יושרה, אמינות ויכולת עמידה בלחצים, והפגין עמוד שדרה מקצועי וערכי אל מול אתגרים כבדי משקל".

 

 

באשר לעברו של עו"ד איסמן כתבה הוועדה כי היא "בחנה בכובד ראש את ההליך המינהלי שהתנהל בעניינו ואת החלטת מנכ"לית משרד המשפטים דאז מ-27 במאי 2008 לגבי שתי אמירות מלפני שש ו-12 שנים, ושמעה את התייחסותו לדברים. הוועדה השתכנעה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני שנים רבות, אינן מאפיינות את עבודתו ואת התנהלותו של עו"ד איסמן. הוועדה רשמה בפניה כי עו"ד איסמן הביע צער עמוק על הדברים ולקח אחריות על מעשיו, לרבות בפני הוועדה עצמה, וכן התרשמה באופן בלתי אמצעי מכך שהפיק את הלקחים הנדרשים. עו"ד איסמן הבהיר באופן מפורש כי הוא פועל מתוקף תפקידו לשמור על שיח מקצועי מכבד בפרקליטות המדינה ומחוצה לה, וכי בכוונתו להמשיך ולפעול כך. הוועדה סבורה כי במכלול נסיבות העניין, שתי אמירות אלו, שנאמרו כאמור לפני שנים רבות, אינן עולות כדי פגם ערכי-נורמטיבי המונע ממנו מלכהן בתפקיד פרקליט המדינה".

עו"ד איסמן, יליד 1967, נשוי ואב לשלושה, הוא בוגר בית הספר ליאו באק בחיפה. את שירותו הצבאי הוא עשה בחיל הרפואה, והוא בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני בקרימינולוגיה וחוק.

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר