סגור על סורג ובריח. מועדון הנוער בחליסה (צילום: מוסטפא אבו דאבוס)
סגור על סורג ובריח. מועדון הנוער בחליסה (צילום: מוסטפא אבו דאבוס)

בעיצומה של חופשת הקיץ: מועדון הנוער העירוני בחליסה נסגר

ועד השכונה נאלץ לסגור אתמול (שני) את המועדון, לאחר שהמדריך היחיד שעבד שם יצא לחופשה של חודש. לדברי הוועד, את המועדון פוקדים מדי יום יותר מ-150 ילדים, בני נוער וצעירים עד גיל 22. העירייה: "במקום מתבצעות עבודות שיפוץ. מיד עם סיומן, תפעל לפתוח את המקום, לרבות באמצעות תגבור בכוח אדם למועדון, כנדרש וכמתחייב"

פורסם בתאריך: 5.7.22 19:21

עשרות ילדים ובני נוער בחליסה נמצאים בשיא הקיץ ברחוב ללא כל פעילות, לאחר שוועד השכונה נאלץ אתמול (שני) לסגור את מועדון הנוער העירוני (הגיבורים). לדברי הוועד, הסיבה לסגירה היא שהמועדון נשאר ללא צוות ניהול והדרכה, זאת לאחר שהמדריך האחרון שעבד שם יצא לחופשה של חודש, והם חוששים להשאיר את הילדים ובני הנוער ללא פיקוח והשגחה.

יצוין, כי על פי רוב, במועדוני הנוער העירוניים בחיפה יש רכז מועדון וצוות מדריכים. לדברי חברי הוועד, בשעות פעילות המועדון (21:00-16:00) פוקדים אותו מדי יום יותר מ-150 ילדים מגיל 5, בני נוער ואף צעירים בני 22.

חבר הנהלת הוועד מוסטפא אבו דאבוס: "זה מועדון נוער ותיק מאוד, שפועל כבר עשרות שנים בחליסה. עכשיו המדריך יצא לחופש ולא נשאר אף אחד להפעיל את הילדים ולהשגיח עליהם. ועד השכונה והפעילים מודיעים לעירייה שהמועדון לא ייפתח עד שנקבל את מה שמגיע לנו, חד וחלק".

 

 

מה הן הדרישות שלכם מהעירייה?

"שיגיעו למועדון מנהל ומדריכים שיפעילו את החניכים, כמו בכל המועדונים של העירייה. לא יכול להיות מצב שילד ייכנס למועדון שאין בו אף מדריך או מנהל אחראי. זה מאוד מסוכן".

בעבר העבירה עיריית חיפה את המועדון בחליסה לניהול מתנ"ס נווה יוסף, אך לדברי אבו דאבוס המהלך לא צלח והוחלט לאחר לנתק את הקשר. "אנחנו המועדון מספר אחת בחיפה עם הכי הרבה ילדים, בני נוער וצעירים. יום שמגיעים בו רק 150 חניכים נחשב ליום 'חלש'. לכל שכבת גיל יש שעות פעילות שלה. חלק מגיע אחר הצהריים והחלק הבוגר יותר בערב ובלילה. עכשיו הכל מושבת".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "במועדון הגיבורים מבוצעות בימים אלה עבודות שיפוץ והנגשה למקום, לרבות בניית והקמת מעלית, כאשר שלב השיפוץ של השירותים כולל הנגשתם הסתיים. רכז ספורט נוסף, אשר מונה לאחרונה במועדון הגיבורים, סיים את עבודתו ללא התראה מוקדמת, בד בבד עם צאתו של רכז המועדון לחופש, ומחלקת הספורט עושה הכל על מנת למצוא בדחיפות רכז מחליף בימים הקרובים. במועדון מתקיימת פעילות נוספת של עמותת 'אג'יאל', מכון מנהיגות לנשים בחברה הערבית, ופעילות נוספת לנשים משכונת חליסה. כספי התמיכה למועדון גדלו משמעותית בשנה שעברה וסכום התמיכה למועדון השנה אף צפוי לעלות. מיד עם סיום עבודות השיפוץ, העירייה תפעל לפתוח את המקום, לרבות באמצעות תגבור בכוח אדם למועדון, כנדרש וכמתחייב".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר