בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022
בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

הורים לתלמידים בבית הספר מגינים יוצאים להפגין: "נמאס לנו מהזלזול המתמשך בילדינו"

10 ימים לפתיחת שנת הלימודים, ולהורים של 700 תלמידי בית הספר אין מושג היכן ילמדו ילדיהם. בהזמנה להפגנה, שתתקיים מחרתיים (ראשון), כותב יו"ר הנהגת ההורים: "אנו רואים בעיריית חיפה כאחראית הישירה למחדלים ודורשים התערבות דחופה של ראש העיר. ילדי קרית חיים לא צריכים לסבול בגלל הרשלנות הלא אחראית של הרשות המקומית"

פורסם בתאריך: 19.8.22 11:46

10 ימים לפני פתיחת שנת הלימודים, ועיריית חיפה עדיין לא הודיעה להורי התלמידים בבית הספר מגינים בקרית חיים היכן ילמדו ילדיהם בשנת הלימודים הקרובה, תשפ"ג.

כפי שנחשף השבוע ב"כלבו – חיפה והקריות", גורמי מקצוע בעירייה הכריזו על מבני בתי הספר כלא ראויים לאכלוס, לאחר שבחודש יוני, במהלך שיעור, נפלו גושי בטון וטיח מהתקרה באחד המבנים, ורק בנס לא נפגע אף תלמיד.

בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

בית הספר מגינים כולל מספר מבנים בני 90 שנה. לטענת ההורים, העירייה ומשרד החינוך במחוז אינם מעדכנים אותם מה יקרה עם ילדיהם בשנת הלימודים הקרובה. לפיכך, הודיעה הנהגת ההורים על הפגנה שתתקיים ביום ראשון  הקרוב נגד עיריית חיפה. בהזמנה להפגנה נכתב: "לאור המחדלים הבטיחותיים הקשים שנחשפו לאחרונה בבית הספר מגינים ובגלל הרשלנות של הרשות המקומית, ומתוך חשש לבטיחות ילדינו בכל בתי הספר בקרית חיים, אנו דורשים מעיריית חיפה לבצע בדיקות הנדסיות בכל בתי הספר בקריה כדי למנוע את האסון הבא". ההפגנה תתקיים בשעה 17:30 בכיכר ארומה בשדרות אח"י אילת".

בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

עוד כותב יו"ר הנהגת ההורים ברוך שמאילוב: "נמאס לנו מהזלזול המתמשך בילדינו. 700 ילדי מגינים אינם יודעים היכן ילמדו השנה, והאם יפתחו את השנה כראוי, ואף אחד לא מוטרד. אנו רואים בעיריית חיפה כאחראית הישירה למחדלים ודורשים התערבות דחופה של ראש העיר. ילדי קרית חיים לא צריכים לסבול בגלל הרשלנות הלא אחראית של הרשות המקומית. תעודת עניות לעיריית חיפה. בראשון הקרוב נזעק את קולם של כל אותם הילדים שלא נספרים על ידי עיריית חיפה ומשרד החינוך.

הורה לתלמיד במגינים אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "ההורים זועמים על העירייה. נראה שיש בלגן בעירייה, כשיד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל. קראנו ב'כלבו' שמשרד החינוך אומר שיהיו חלופות, אבל הוא לא אמר שאנחנו ההורים זכאים לדעת מה הן ולהתארגן בהתאם. בכל מקרה ההורים מתנגדים לפזר את תלמידי בית הספר ברחבי הקריה. זו שערורייה".

 

 

באחת מקבוצת הוואטסאפ העוסקת בנושא כתב אחד ההורים: "ההורים בטירוף מוחלט. אז היה זום והוואטסאפ משתולל, והמורים והמנהלת די חסרי אונים. והעירייה? לא עונה להורים או לוועד ההורים. מה שעוד יותר מדהים זה שעיריית חיפה 'דאגה' לנו, ההורים והילדים, והכינו תוכנית חליפית לפיזור תלמידי בית הספר במבנים שונים כאלו או אחרים בקרית חיים. הם ידעו הרבה זמן שיגיע יום כזה, ושתקו. הם רק לא טרחו לספר לנו שזה מה שהם עושים. איפה השקיפות? נשלם ארנונה ואגרות חינוך, ופה בערך נגמר התפקיד שלנו כהורים/תושבים.

"אז עכשיו, ממש עכשיו, במקום חופש גדול אנחנו באי ודאות של מה לעזאזל קורה פה עוד כשבועיים. אני גר קרוב לבית הספר ובכל יום קל להבחין בכל מה שקורה שם. על פניו, נכון. מתבצעות עבודות, אבל שום דבר לא העלה חשד שקורה שם משהו אחר גדול, על גבול ההזוי והמטורף. מסתבר שהשנים הרבות כן השפיעו על בית הספר. המצב שלו רע מאוד. בית הספר על כל המבנים שבו הוכרז על ידי קונסטרוקטור כמבנה מסוכן שיש להרוס ולבנות מחדש ובשום אופן לא לשפץ".

בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

״כלבו – חיפה והקריות״ העביר אתמול (חמישי) לעיריית חיפה שתי שאלות: 1. היכן ילמדו תלמידי בית הספר מגינים החל מה-1 בספטמבר? 2. לאור העובדה שהמבנים אינם כשירים לאכלוס, מתי מתכוונת העירייה לשפץ את המבנים?

בעירייה בחרו שלא להגיב לשאלות.

ממשרד החינוך במחוז נמסר השבוע: "הנושא נמצא בסדר עדיפות מחוזי, כאשר בטיחות התלמידים וצוותי ההוראה היא לנגד עניינו. אנו נפעל על פי חוות הדעת המקצועית, ובכל מקרה תהיינה חלופות עבור התלמידים ל -1 בספטמבר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר