ישיבה בעירייה בנושא האזבסט בליאו באק
ישיבה בעירייה בנושא האזבסט בליאו באק

אין תאריך יעד לאכלוסו מחדש של תיכון ליאו באק. יו"ר ועד ההורים התפטרה

היום אחר הצהריים התקיימה בעירייה ישיבה רבת משתתפים שעסקה בנושא ובה הוחלט, כי אכלוס המבנה יתבצע אך ורק בהינתן אור ירוק מהמשרד להגנת הסביבה. גורם שהשתתף בישיבה: "לא נקבו בתאריכים. זה יכול לקחת שבועיים, חודשיים או שנתיים". בסיום הישיבה הודיעה יו"ר ועד הורי התיכון עינב פרלה על התפטרותה מתפקידה

פורסם בתאריך: 21.8.22 20:36

המשרד להגנת הסביבה יודיע למשרד החינוך מתי ניתן לקבל אישור לאכלוס מבנה תיכון ליאו באק. כך נאמר ל"כלבו – חיפה והקריות" מפי גורם שהשתתף היום (ראשון) אחר הצהריים בישיבה בעירייה שעסקה בנושא. לדברי אותו גורם, לא נקבע תאריך ספציפי לכניסה למבנה, למרות ההערכות של גורמי מקצוע שניתן יהיה לעשות  זאת בהקדם.

בישיבה השתתפו נציגים של מרכז החינוך ליאו באק, ובהם המנכ"ל הרב אופק מאיר, נציגי ועד ההורים והמורים, ראש העירייה עינת קליש רותם, מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל, נציגים בכירים של המשרד להגנת הסביבה, מפקח הפרויקט מטעם החברה הבת העירונית שקמונה יורם ורגה, אנשי מקצוע מטעם העירייה ומנכ"לית שקמונה רות גולדנברג.

הישיבה נפתחה בסקירה מקצועית על מה שנעשה עד כה בבית הספר, ולאחר מכן הוחלט ש"ככל שהמשרד להגנת הסביבה והמפקח על הפרויקט יחליטו שהאירוע נמשך, משרד החינוך ובית הספר יהיו חייבים לדאוג לתלמידים", כך לדברי אותו גורם. "לא נקבו בתאריכים. זה יכול לקחת שבועיים, חודשיים או שנתיים. ברגע שהמשרד להגנת הסביבה שהוא הרגולטור יאשר שנגמר האירוע, אז ליאו באק יקבל הנחיה לחזור ללמד במבנה. על פניו זה נראה שהחזרה תהיה בתקופה הקרובה", הוסיף אותו גורם.

 

 

יצוין, כי גם לאחר קבלת היתר אכלוס, יידרש לא מעט זמן לשיפוץ בית הספר. "ועד המורים הביע רצון לחזור כמה שיותר מהר למבנה, אבל כמובן שזה ייעשה בהתאם להנחיית הרשויות המוסמכות", אמר אותו גורם.

יו"ר ועד ההורים התפטרה

לאחר הישיבה שלחה יו"ר ועד ההורים בתיכון עינב פרלה הודעה להורים, ובה הודיעה בין השאר על התפטרותה.

כותבת פרלה: "בנימה אישית אני רוצה להודיע כי החל מערב זה אני מתפטרת מתפקידי כיו"ר ועד התיכון. אני מאחלת הצלחה לכולם. כרגע ההחלטה הופרטה והופכת להיות הורית אישית, כל הורה לילדו שלו. אנו רוצים להודות לכל ההורים שתמכו במאבק להבטחת בריאות 1200 תלמידי בית הספר תוך שמירה על שיח ראוי ומכבד למרות חילוקי הדעות. עשינו כל שעשינו כדי לדאוג לבריאות 1200 ילדים".

פרלה מציינת בהודעתה, כי הורים נוספים שנכחו בישיבה היום אמרו שהם מעוניינים להחליף את הוועד הנוכחי.

לגבי הנושאים שעלו בישיבה היא כותבת: "עוד בטרם החל השיח עם ההורים, ציין ורגה, כי החל מ-15 באוגוסט הוא לא משמש מפקח הפרויקט, אך נשאר לבדיקות נוספות ככל שיידרש. ראש העיר ומנהל המחוז אמרו כי יש להורים חופש החלטה ובחירה, וכל מי שלא יסכים עם החזרה לבית הספר בתאריך המשוער וירגיש שסטנדרט המדינה לא מספק אותו, מוזמן לבחור בבית ספר עירוני ציבורי אחר או לפנות לחינוך האקסטרני. בקשת ההורים מהמשרד להגנת הסביבה לתת לגיטימציה למומחה מטעם ההורים (מפקח שיבדוק אם המבנה אכן נקי מסיבי אזבסט; ש"מ), הותנתה  בכך שהמומחה יהיה ישראלי המאושר על ידם. נדגיש, כי כוועד פנינו ל-14 המומחים שיש בארץ לאזבסט פריך. חלקם עובדים בפרויקט ועל כן מצויים בניגוד עניינים ומנועים מלתת חוות דעת, ואחרים לא מוכנים לתת חוות דעת בפרויקט של ליאו באק".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הכל ייעשה בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה שהוא הרגולטור".

והיכן ילמדו תלמידי ליאו באק בשנת תשפ"ג? בהודעה שהוציא מאיר להורים נכתב, כי החל מ-1 בספטמבר ועד לסוף אוקטובר, ילמדו תלמידי תיכון ליאו באק במכללה האקדמית גורדון לחינוך, הגובלת בחטיבת הנעורים של ליאו באק.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לרה

    הכל הוצג בכתבה מאוד חד צדדי.
    שכחו לציין כל המהלכים המכוערים שקרו, אין אף מילה על אינסוף פעמים בהם כל הגורמים המעורבים הבטיחו להורים אפס סיבי אסבסט ואיך בסוף גילינו שה"רגולטור" על דעת עצ ו החלית שעד 900 סיבים בבדיקה זה לגיטימי – מה שמתורגם כסביב 15000 סיבים לכיתה ממוצעת)
    חיפשתי לא מעט סיפרות בעולם וציון סף בטוח של אסבסט – חוץ מ"רגולטור" שלנו – אף אחד לא אומר שיש חייה כזאת "רמה בטוחה" של אסבסט.
    הם ממשיכים לדבר על כך שהילדים לא יכנסו בעוד חודשיים ללאו בק אם לא יהיה בטוח, אך שכחו לציין שהגורמים ה"אחראים" יצאו לפרויקט בלי תוכנית מגירה למרות שהיו 11 שנים להתארגנות וכעת כל תוכנית חלופית לא ראלית – למשל עבודה בשני משמרות – איזה מורים יסכימו ללמד במשמרות על חשבון הכנסות שלהם משעורים פרטיים? או דוגמא אחרת – המון מקומות כך שלעולם מורים לא יסכימו לנסוע בניהם )עם משכורות של מורים – לא לכולם יש רכב ואחרי "התייעלות" של קווי אוטובוס מעברים יהיו מאוד לא טריוויאליים(
    השאלה המרכזית שלי עכשיו זה – למה רק שבועיים לפני תחילת הלימודים סופית הסבירו לכולנו פנינו לאן – התשובה די פשוטה – כדי שכולנו נהיה בני ערובה ולא יהיה לנו שום ברירה.
    ברור לי שהבעיה היא רק של אותם 1200 משפחות שבתחילת השנה יצטרכו לעמוד בפני דילמה לא פשוטה, אך הזילזול של העירייה בחיי אדם )במקרה הזה חיי קטינים – אמור להדליק מנורה אדומה לכל הבוחרים.
    אסבסט בלאו בק, חברת חשמל לייד עירוני ה, חזירי בר ללא שליטה, הורדה לאפס של הוצאות על גימלאים כי אין כסף לעירייה )לצד משכורות שלהן וחוסר רצון לעסוק בגיוס כספים ותרומות. אני שואלת – עד מתי כל ההתנהלות הזאת.

  2. חינוך מתחיל מהבית

    סוף סוף משהו טוב קרה
    לפחות יש מסר חינוכי….. שאנשים כוחניים אגרסיביים ובהמתיים לא צריכים לקחת חלק בשיח ובטח לא להיות יושבי ראש….
    בית ספר הפתוח לא התאושש מהנזקים שהיא גרמה
    לפחות בלאו באק הצליחו לעצור את הנזק

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר