הפגנת הורים ותלמידים מבית הספר מגינים נגד העירייה (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
הפגנת הורים ותלמידים מבית הספר מגינים נגד העירייה (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

חשיפת "כלבו": היכן ילמדו תלמידי בית הספר מגינים החל מ-1 בספטמבר?

הורים לתלמידים בבית הספר יוזמנו מחר לישיבה בהיכל העירייה עם ראש העירייה ומנהל המחוז במשרד החינוך, שבה יעודכנו בשיבוץ התלמידים במבנים חליפיים. ועדת הכספים ומועצת העיר יתבקשו לאשר בדחיפות תקציב התחלתי לביצוע עבודות השיפוץ בסך 300 אלף שקלים. עלות העבודות הכללית נאמדת בכ-1.3 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 24.8.22 12:16

הורי התלמידים בבית הספר מגינים בקרית חיים יוזמנו מחר (חמישי) לישיבה בהיכל העירייה עם ראש העירייה עינת קליש רותם ומנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל. כך נמסר מהעירייה בתגובה לשאלת "כלבו – חיפה והקריות" היכן ישובצו תלמידי בית הספר עם פתיחת שנת הלימודים. נודע, כי הישיבה תעסוק בנושא החלופות שנקבעו לצורך אכלוס התלמידים במקום המבנים במגינים שיושבתו לצורך עבודות השיקום והשיפוץ.

ממסמך עירוני פנימי שהגיע ליד "כלבו – חיפה והקריות" עולה, כי תלמידי מגינים ילמדו במוסדות הבאים: במרכז הקהילתי בית נגלר – 13 כיתות; במרכז הנוער בית רסלר, הסמוך לבית הספר – ארבע כיתות; בחטיבת הביניים דגן של תיכון קרית חיים – ארבע כיתות, ושלוש כיתות לימוד במבנים התקינים של בית הספר מגינים וכן כיתות נוספות בבית הספר עמל.

בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

במסמך ששלחה עדנה הררי-אברהם, מזכירת מועצת העיר וממונה מכרזים לחברי ועדת הכספים ומועצת העיר, הם התבקשו לאשר בדחיפות תקציב התחלתי של 300 אלף שקלים לצורך "ביצוע הערכות והתאמות נרחבות במבנים חליפיים, שישמשו להמשך תפקוד רציף של בית הספר מ-1 בספטמבר ואחריו, עד השלמת הביצוע של העבודות לחיזוק מבנה בית הספר (שיוגש בבקשת תקציב נפרד – עם השלמת התכנון)".

במסמך נכתב, כי משך זמן ביצוע העבודות הוא שישה ימי עבודה בלבד. עוד נכתב: "יובהר כי האומדן הינו ראשוני לצורך תחילת ביצוע מיידי של ההתאמות ובהמשך יידרשו השלמות תקציב שיוגשו לתכולות עבודה נוספות, ככל שיידרשו ויתבררו בהמשך הטיפול וכן בהמשך להחזרת המצב לקדמותו".

 

 

בסיום פנייתה כותבת הררי-אברהם: "בשל סד הזמנים הדחוק, קיימת דחיפות רבה בקבלת החלטה בנושא, הנני פונה אליכם לפי הוראת סעיף 47 לתוספת השנייה לפקודת העיריות, באמצעות משלוח הבקשה באמצעות הדואר האלקטרוני ובבקשה להתגייס לאישור התקציב המבוקש. לפי הוראת סעיף 47 לתקנון – חובה לקבל הסכמה של כלל חברי המועצה לתיקון/אישור ההחלטה בסבב מייל במקום בישיבת מועצה מתכנסת".

ממסמך פנימי נוסף שהגיע ל"כלבו – חיפה והקריות", עולה, כי אומדן כל עבודות ההקמה, השיפוץ והתאמת חללים חליפיים לתלמידי בית ספר מגינים שישמשו לכיתות לימוד הוא 1,324,500 שקלים. "האומדן כולל את כל עבודות התכנון המלא, הפיקוח על הביצוע, ביצוע הקמת המבנים ושיפוץ חללים שיוסבו לכיתות וכן את פינוי ספריית בית נגלר. האומדן הינו הערכה בלבד ואינו כולל את עבודות פיתוח השטח, ועבודות מתח נמוך מאוד – תקשורת מחשבים וכו'".

יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר מגינים ברוך שמאילוב אישר בתגובה, כי אכן קיבל זימון לישיבה וציין, כי אינו יודע כמה הורים יהיה ניתן להביא לפגישה.

לפני זמן קצר הוציאה העירייה הודעה להורים: "הורי מגינים היקרים שלום. לאחר שבוע של בדיקות והיערכויות לפתיחת שנת הלימודים של תלמידי בית ספר המגינים, ועד תום עבודות שיקום ושיפוץ בית הספר, התלמידים ילמדו במתחמים חינוכיים חליפיים הקיימים בקריית חיים מזרחית, יחד עם חבריהם לשכבה:
תלמידי שכבות כיתות א' ו-ב' ילמדו בבית נגלר; תלמידי שכבת ג' ילמדו בחלק המאושר לאכלוס בבית ספר מגינים; תלמידי שכבות ד' ו-ה' ילמדו במתחם נפרד בבית הספר עמל ותלמידי שכבת כיתות ו' ילמדו בחטיבת הביניים דגן".

עוד נמסר בהודעת העירייה: "מיד עם קבלת האישור ממשרד החינוך שהגיע היום (רביעי) בצהריים, המאפשר להשתמש במתקן הנפרד של בית הספר עמל, אנו מתחילים לפעול להכנת כיתות הלימוד והסביבה הלימודית והצטיידות בהתאם לצרכים של הילדים והמורים. מחר (חמישי) בבוקר תתקיים פגישה רחבה של כל הגורמים המקצועיים עם נציגות ההורים וועד ההורים היישובי וצוותי החינוך, בנוכחות ראש העיר ומנהל המחוז של משרד החינוך, כדי להיערך לתחילת שנת הלימודים. חשוב להדגיש כי אנו עושים את המיטב, בזמן הקצר בו נחשפנו למידע ההנדסי, מאז יום רביעי בשבוע שעבר, על מנת להיערך באופן המיטבי לפתיחת שנת הלימודים הבאה עלינו לטובה. אנו עומדים לרשותכם בתהליך מורכב וחשוב זה, ומאחלים שנת לימודים טובה, בטוחה ונעימה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר