חטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק (צילום: מרכז החינוך ליאו באק)
חטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק (צילום: מרכז החינוך ליאו באק)

האזבסט בליאו באק: גם הורים לתלמידים בחטיבה מאיימים לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר

ההורים, החוששים מזליגת סיבי אזבסט ממבנה התיכון למבנה החטיבה, הנמצא בסמוך, אספו כסף למימון בדיקה מדגמית. לטענתם, העירייה אישרה תחילה את הבדיקה, אולם ברגע האחרון חזרה בה. העירייה: "עיריית חיפה אישרה ביצוע בדיקה במבנה, ולא חזרה בה מהאישור שניתן"

פורסם בתאריך: 29.8.22 16:19

הורים לתלמידים בחטיבת הנעורים ליאו באק שוקלים לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר מחשש להימצאות סיבי אזבסט בכיתות. ההורים אספו כספים למימון בדיקת מעבדה על ידי אנשי מקצוע, בדיקה שאושרה על ידי המשרד להגנת הסביבה. לטענת ההורים, גם העירייה אישרה תחילה את הבדיקה, שאמורה הייתה להתחיל כבר אתמול (ראשון) אחר הצהריים, אולם זמן קצר לפני הגעת הבודקים, ביטלה העירייה את האישור, והבדיקה לא התבצעה. הבעיה המרכזית שניצבת כעת מול ההורים היא שכדי לקבל תוצאות בזמן, עוד בטרם פתיחת שנת הלימודים, סדרת הבדיקות חייבת להתחיל היום (שני) אחר הצהריים.

לדברי ההורים, חששם הגדול הוא מהימצאות סיבי אזבסט במבנה התיכון, הסמוך למבנה החטיבה, שבו בוצעו במהלך הגדול עבודות להסרת תקרת אזבסט.

אם לתלמיד בחטיבת הביניים: "ישנם הרבה הורים שלא ישלחו את הילדים שלהם לבית הספר, ובהם אני, מחשש שסיבי האסבסט גלשו ממבנה התיכון למבנה החטיבה. מבנה החטיבה נמצא במרחק אווירי של 100 מ' בלבד ממבנה התיכון. בהחלט יכול להיות מצב שסיבי אזבסט הגיעו למבנה החטיבה. למה לא לאשר את הבדיקה? האם האינטרס של עיריית חיפה הוא לא לדאוג לבריאותם של הילדים?". לדברי האם, מאות משפחות שילמו 100 שקלים, כל אחת, לכיסוי עלות הבדיקה, כך שהמימון לא מהווה בעיה.

 

 

האם מבחינת לוח הזמנים יש מספיק זמן לבדוק את כל הכיתות במבנה?

"הכוונה היא לבצע מדגם מייצג. הרציונל הוא שאם מדגמית יימצאו בחלק מהכיתות סיבי אזבסט, נוכל להתקדם ולדרוש מהרשויות בדיקה מקיפה ופתרון לכל התלמידים".

אם נוספת לתלמידה: "הדגימות חייבות להגיע עד 30 באוגוסט אחר הצהריים, כלומר: מחר, למעבדה בבאר שבע, וכרגע אין כלום. המבנה שייך לעיריית חיפה והיא זו שצריכה לתת את האישור לכניסת הבודקים למתחם".

הורה נוסף: "הייתה פה התארגנות פרטית של הורים ששילמו כספים מכיסם, ואין סיבה שהעירייה לא תאשר את הבדיקה. המומנטום של הזמן הוא קריטי כאן, ואם יש מישהו בעירייה שרוצה לפתוח נוהל ביורוקרטי לאיסוף כספים, זה ייקח חודשים. זו ביורוקרטיה במיטבה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית חיפה אישרה ביצוע בדיקה במבנה, ולא חזרה בה מהאישור שניתן. איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה, מבצע בדיקה בחטיבת הביניים, שאמורה להסתיים עוד היום (שני). בנוסף, ביקשו הורי התלמידים לקיים בדיקה מטעמם ובקשתם אושרה על ידי העירייה".

למרות הודעת העירייה, ההורים שארגנו את ביצוע הבדיקה הפרטית במימונם, טוענים, כי במינהל החינוך העירוני עדיין אוסרים להכניס בודקים במימונם לבית הספר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לאמור את האמת

    כמו תמיד במחוזותינו, לא חושבים צעד אחד קדימה, אין מחשבה לטווח ארוך, אז מנקים אסבסט אבל מה קורה אחרי כן, לא חשבנו על זה…

  2. אמנון

    אין צורך לעשות בדיקות בחויבת הנעורים זה לא ברדיוס הפרוקיט בכלל.
    אין סיבה שהעירייה תאשר זאת ואם כן העירייה מוזמנת לבדוק את האוויר בכל העיר אם כך!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר