תלמידי כיתה ד' בבית הספר ליאו בק רוצים ללמוד עם חבריהם
תלמידי כיתה ד' בבית הספר ליאו בק רוצים ללמוד עם חבריהם

צפו: 25 מתלמידי שכבת ד' בליאו בק שובתים מלימודים

25 תלמידים בבית הספר היסודי ליאו בק שובתים מכיוון שהצוות הפדגוגי הבית ספרי הפריד בין תלמידי אחת מהכיתות ופיזר אותם בכיתות אחרות שכבה. יו"ר ועד הורי הכיתה: "לא מתכוונים לשלוח את הילדים לבית הספר עד שיחזירו את כל הכיתה המקורית". משרד החינוך: "שנת הלימודים בליאו בק נפתחה כסדרה"

פורסם בתאריך: 1.9.22 17:11

25 תלמידים מכיתה ד' בבית הספר היסודי ליאו בק שובתים מלימודים עד להודעה חדשה. הסיבה: הצוות הפדגוגי הבית ספרי הפריד בין תלמידי אחת מהכיתות ופיזר אותם בכיתות אחרות בשכבה.

אמנם במשרד החינוך טוענים ששנת הלימודים בליאו בק נפתחה כסדרה, אך מבדיקה שערך "כלבו – חיפה והקריות" עולה שבאחת מהכיתות שבה שובצו חלק מהתלמידים השובתים דיווחה המחנכת להורים על מספר רב של היעדרות. "עברנו את היום הראשון והיה לנו נעים מאוד ביחד", כתבה המחנכת להורים, "לצערי לא כולם הגיעו והיינו רק 12 תלמידים, אך מי שהגיע נהנה מאוד".

במכתב ששלחו הוריהם של התלמידים השובתים למנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל נכתב: "אנו מבקשים להחזיר את כל ילדי הכיתה (ג'1 לשעבר) ללמוד ביחד. החלטנו שעד שלא תיענה דרישתנו, ילדינו לא יגיעו לבית הספר ולא יתחילו את שנת הלימודים החדשה. ילדינו לא רוצים ללמוד בתנאים חדשים הפוגעים בהם".

בהמשך מפורטות הסיבות להיעדרות של הילדים מבית הספר: "לצערנו הרב, פירקו להם את הכיתה המגובשת, והילדים לא רוצים להמשיך ללמוד השנה ללא בני כיתתם. חצי שנה לאחר שילדינו עלו לכיתה א' החלה מגיפת הקורונה, ועקב כך במשך כמעט שנתיים הם למדו דרך אפליקציית זום. לזכותה של המחנכת הראשונה שלהם ייאמר שלמרות הקושי בלימוד דרך הזום, הכיתה התאחדה והפכה לכיתה חברותית מאוד. בכיתה ג' לא היתה אפשרות שאותה מורה תמשיך ללמד אותם, ושוב הילדים שלנו נאלצו להסתגל לשינוי. הם אכן התרגלו למורה החדשה, אך השנה היא גם לא ממשיכה ללמד אותם. אנו רוצים לציין שבעקבות שנת הקורונה וכל השינויים שהם עברו בתחלופת המחנכות, ילדינו הפכו פגיעים, יותר וכל שינוי חדש משפיע עליהם לרעה".

עוד כתבו ההורים: "השנה נכנסו שלוש מורות חדשות לשכבת כיתות ד', שזה גם שינוי משמעותי עבורם. נוסף על כך הפרידו את ילדי הכיתה המגובשת, פירקו אותה וערבבו את הילדים עם ילדים אחרים. רוב הילדים מהכיתה לא שובצו עם חבריהם, ואלו ששובצו לכיתות אחרות רוצים ללמוד בכיתה המקורית שלהם עם חבריהם. הם כבר התרגלו לבני כיתתם ורוצים להמשיך ללמוד ביחד. ילדינו צריכים להתקדם בלימודים ולא להידרדר מבחינה נפשית עקב חוסר בחברים לכיתה ובתמיכה".

במקביל שלחו ההורים למחוז סרטון שבו אומרים ילדי הכיתה כי הם מבקשים ללמוד עם חבריהם.

 

 

 

יו"ר ועד הורי הכיתה רנטה אדמסקי: "אנחנו לא מתכוונים לשלוח את הילדים שלנו לבית הספר עד שיחזירו את כל הכיתה המקורית שבה לומדים 25 ילדים ביחד. הופתענו לשמוע את משרד החינוך, שהוא גוף רציני, אומר שהשנה נפתחה בצורה מסודרת. אם הם היו עושים בדיקה יסודית הם היו מגלים את האמת – ש-25 תלמידים נעדרו מהלימודים".

יו"ר משותף של ועד הורי הכיתה ורוניקה לייכטמן: "לא שלחנו את הילדים הבוקר לבית הספר. פיצלו את הכיתה הזו שהיתה מגובשת מאוד. בית הספר הוא מצוין ואנחנו אוהבים אותו. במשך כל השנים היו הבנה לצורכי הילדים וגישה טובה. אני מתפלאת מכך שקרה מה שקרה. כנראה היתה אי הבנה, והמנהלת שרית ממן לא הבינה את עומק הבעיה. חשוב לזהות אם יש כאן מניפולציה של הילדים או שיש פה בכי מבפנים שמעיד שבאמת יש בעיה. וכן, יש בעיה. הילדים חיכו ל-1 בספטמבר כי הם רוצים להתחיל ללמוד, אבל עם חבריהם לכיתה. זו כיתה מעורבת של עולים חדשים וצברים ושל ילדים מדתות שונות, ולמרות השוני הם כולם ביחד ורוצים להמשיך ללמוד ביחד. כל השינויים שהם עברו בשלוש השנים האחרונות הספיקו להם".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "שנת הלימודים בבית הספר ליאו בק נפתחה כסדרה, והתלמידים והצוותים התרגשו לחזור לאחר החופשה. שכבת כיתות ד' בבית הספר התרחבה ונוספו לה תלמידים, ולפיכך נפתחה כיתה שלישית כאשר מספר התלמידים בכל כיתה צומצם באופן משמעותי. אנו סומכים על הנהלת המוסד החינוכי ועל צוות המחנכות כי יתקיימו תהליכים לגיבוש כיתתי ולטיפוח אקלים מיטבי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לא עובד במשרד החינוך

    כשצריך לקבל החלטות, כל הורה מרגיש שהוא מנהל במשרד החינוך, אבל שמגיע העת לקחת אחריות, ההורים מסירים מעצמם כל קשר למצב מערכת החינוך. בושה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר