הזנחה וליקויים בבית הספר מגינים בקרית חיים
הזנחה וליקויים בבית הספר מגינים בקרית חיים

תלמידי מגינים יעברו למבנים יבילים שיירכשו לאחר ראש השנה

ממייל שנשלח מלשכת ראש העיר מתבקשים חברי מועצת העיר עולה כי עבודות השיפוץ בבית הספר היסודי מגינים בקרית חיים יחלו לאחר ראש השנה. במייל התבקשו חברי המועצה לאשר תקציב לתכנון ולשיפוץ בית הספר ולרכישת מבנים יבילים עד לסיום השיפוץ בסך כולל של יותר משישה מיליון שקל

פורסם בתאריך: 25.9.22 09:59

עבודות השיפוץ בבית הספר היסודי מגינים בקרית חיים יחלו לאחר ראש השנה – כך עולה מאימייל ששלחה גלי סגל גרינברג, ראש הלשכה של ראש העיר עינת קליש רותם, לחברי מועצת העיר ביום חמישי ואשר הגיע לידי "כלבו – חיפה והקריות".

כפי שנחשף בסדרת כתבות ב"כלבו – חיפה והקריות", קונסטרוקטור קבע כי מבני בית הספר הם מסוכנים ואינם ראויים לשימוש. בסוף השבוע התבקשו חברי המועצה לאשר באימייל חוזר תקציב לתכנון ולשיפוץ בית הספר ולרכישת מבנים יבילים עד לסיום השיפוץ. "הריני פונה אליכם בבקשה דחופה – לאשר תקציב בסך של 5.2 מיליון שקל, ובנוסף 420,000 שקל לטובת הבאת שישה מבנים יבילים", כתבה סגל גרינברג לחברי המועצה וציינה כי סכום זה יוחזר במלואו על ידי משרד החינוך, והוסיפה כי יש לאשר תקציב להשלמת רכישתם של המבנים היבילים בסך של 600,000 שקל שימומן על ידי העירייה.

סגל גרינברג כתבה כי "הדחיפות לאשר את התקציב נובעת מכך שמשרד החינוך מתנה את סיום העבודות תוך ארבעה חודשים, כאשר תחילת עבודות לאחר ראש השנה. עקב אופיו ונסיבותיו, הנושא אינו סובל דיחוי, ולאור הדחיפות בקבלת החלטה בנושא הנני פונה אליכם לפי הוראת סעיף 47 לתוספת השנייה לפקודת העיריות, באמצעות משלוח הבקשה באמצעות הדואר האלקטרוני".. יצוין כי לפי הוראת סעיף 47 לפקודת העיריות, יש לקבל הסכמה של כל חברי המועצה לתיקון או לאישור החלטה בסבב מיילים במקום בישיבת מועצה מתכנסת.

לבקשת האישור צרפה סגל גרינברג הודעת הבהרה של מהנדס העיר אריאל וטרמן שבה נכתב: "ברגע שהתברר מצב המבנה התקדמנו בקצב 'בליץ' בתכנון החיזוק, על מנת שיהיה אפשר להחזיר את התלמידים ללימודים בבית הספר בהקדם המירבי. משרד המהנדס ירון אופיר, שהוא בין המומחים בארץ לתכנון ולחיזוק מבנים, התפנה לחלוטין לפרויקט והריץ בדיקות אנרציה שאורכות זמן ואשר הן חיוניות לקביעת אופי החיזוק. רק שלשום (הכוונה ליום רביעי שעבר; ש"מ) הוגש אומדן ראשוני (התכנון עדיין לא הושלם) כפי שהוצג לכם, והתקיימה מיד פגישה דחופה עם הנהלת משרד החינוך. המשרד ער לכך שהתכנון לא הושלם – ובהתאם האומדן עוד עשוי להשתנות – אך באופן חריג, בשל הנסיבות המיוחדות, אישר להתקדם במתווה שכולל חיזוק אגף C (אחד מהמבנים הרעועים; ש"מ), הריסת חלקי המבנה הלא תקינים והצבת שישה מבנים יבילים, אך התנה זאת בתחילת עבודות מיידית. כמו כן אישר משרד החינוך באופן מיידי 50 אחוז מהתקציב, כשהשאר יתוקצב אחר שיושלמו התכנון והאומדן".

לדבריו של וטרמן, משרד החינוך אישר את התקציב לרכישה ולהצבה של שישה מבנים יבילים בעלות של 70,000 שקל למבנה, ותשלום היתרה יחול על העירייה. עוד עולה מהודעתו של מהנדס העיר כי ההחלטה להסב את אולם הספורט בבית הספר לכיתות לימוד – תוכנית שלה התנגדה הנהגת ההורים בראשותו של ברוך שמאילוב – ירדה מהפרק. גזבר העירייה שמואל מרמלשטיין הוסיף כי "ככל שמשרד החינוך לא יממן את מלוא עבודות החיזוק, ההפרש ימומן מהיטלי השבחה".

 

 

חבר מועצת העיר יואב רמתי סירב לבקשה שנשלחה על ידי סגל גרינברג ואישר רק את התקציב לרכישת המבנים היבילים ולתכנון העבודות. "ראשית, אני בעד שהעירייה – ובעצם זו חובתה – תעמיד בפני כל תלמיד בית ספר תקין ומסודר, אבל זוהי כבר הפעם השלישית ששולחים לנו בקשה לאישור אומדנים לשיפוץ של מגינים. זה כבר נדון בישיבת ועדת הכספים ובשתי ישיבות מועצה שבהן אושרו תקציבים. כשביקשו אישור ל-600,000 שקל אמרתי שהסכומים אינם נראים לי אמיתיים. אמרתי להם 'תבצעו תכנון מלא ותחזרו אלינו עם תוכניות ואומדנים כדי שנדע על מה מדובר, ותאשרו שאתם יודעים לבצע את התוכנית'".

זה עניין דחוף ביותר וגם קיבלתם פירוט. מה צריך יותר?

"על הסכום של 5.2 מיליון שקל אין פירוט, ולכן משרד החינוך לא אישר את כל הסכום אלא רק את מחציתו, וגם זה מותנה בהצגת תוכניות. אני רוצה לעבוד מסודר, אני לא חותמת גומי. תפקידי כחבר מועצה במקרה הזה מסתכם בדאגה לשני דברים – האחד הוא שהכסף שיגיע יאפשר את בניית כל בית הספר ושלא יגידו לי מחר 'יש שלד אבל אנחנו לא יודעים איך לגמור את העבודות', והשני הוא שהתלמידים ייכנסו למבנים כמה שיותר מהר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בלעד דרדן

    נשמח לראות התקדמות כי ראש השנה עבר וכאשר עברתי לא ראיתי שום התקדמות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר