העבודות להסרת האסבסט בליאו באק (צילום: חברת שקמונה)
העבודות להסרת האסבסט בליאו באק (צילום: חברת שקמונה)

העתירה בדרך: הורים מליאו באק לא מרימים ידיים

העתירה של הורי התלמידים בתיכון ליאו באק נגד המשרד להגנת הסביבה צפויה להיות מוגשת במחצית השנייה של חודש אוקטובר: "עמדת המשרד אינה נכונה ואינה חוקית, לא ניתן לאפשר אכלוס מיידי של המבנה". לדברי עורכי הדין של ההורים, הנהלת ליאו באק מתכוונת לאכלס מחדש את מבנה התיכון ב-1 בנובמבר

פורסם בתאריך: 2.10.22 12:44

הורים לתלמידי התיכון בבית הספר ליאו באק מתכוונים לעתור לבית המשפט נגד המשרד להגנת הסביבה, שאישר את חזרתם של התלמידים ללימודים במבנה התיכון – כך עולה מהודעה שנשלחה להורים ממשרד עורכי הדין קרניאל ושות', שמכין את העתירה בשמם.

בהודעה להורים נכתב כי מטרתה של העתירה היא לעצור את אכלוס המבנה עד לקיום סבב בדיקות מקיף נוסף, שנועד לוודא כי המבנה אכן נקי מסיבי אסבסט. ההורים ימתינו לשינוי בעמדת המשרד להגנת הסביבה עד אמצע חודש אוקטובר לפני שיגישו את העתירה לבית המשפט.

כזכור, בקיץ הוסר אסבסט פריך, שהוא חומר מסרטן, מהתקרה במבנה התיכון, ובמקום התבצעו בדיקות למציאת סיבים. בתום סדרת בדיקות הוציא המשרד להגנת הסביבה אישור אכלוס למבנה. בעקבות זאת, קבוצת הורים הגישה למשרד מכתב מיצוי הליכים ובו דרישה לבצע עוד בדיקות למציאת סיבי אסבסט לפני חזרתם של התלמידים למבנה. במכתב תשובה להורים כתבה מנהלת אגף אסבסט ורישום כימיקלים במשרד להגנת הסביבה רעות רבי כי "במצב הנוכחי, אין כל ספק כי לאחר הסרת האסבסט מראות עשרות הבדיקות כי המבנה נקי. אף שניתן לבצע שוב ושוב בדיקות במבנה כדי להפיג את חששות ההורים, הדבר אינו מבוסס על צורך מקצועי. כבר צוין כי היקף הבדיקות שנעשה הוא חסר תקדים וכי תוצאות הבדיקות הן מתחת לסף הגילוי".

 

 

בהודעתם להורים כתבו עורכי הדין: "בינתיים הגיעו גם הודעות ממנהל בית הספר (הרב אופק מאיר; ש"מ), שמהן עולה כי בכוונת ההנהלה לאכלס מחדש את המבנה ב-1 בנובמבר. על יסוד זה קיימנו היוועצות והחלטנו כי יש מקום להגשת עתירה מינהלית שתמנע את האכלוס ותבטל את החלטת המשרד להגנת הסביבה. המועד להגשת העתירה הוא במחצית השנייה של חודש אוקטובר".

עוד כתבו עורכי הדין: "בשמכם ובהוראתכם שלחנו ב-4 בספטמבר מכתב מיצוי הליכים למשרד להגנת הסביבה. זאת בעקבות הודעת המשרד מ-31 באוגוסט (אישור האכלוס; ש"מ) שבאה בעקבות ההחלטות שהוציא תחת ידיו מפקח האסבסט שמונה לפרויקט. כתבנו בתמצית כי עמדת המשרד אינה נכונה ואינה חוקית, וכי לא ניתן לאפשר אכלוס מיידי של המבנה". כמו כן ציינו עורכי הדין כי עמדת המשרד להגנת הסביבה היא "שגויה מיסודה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. סאהר

    אולי די אם כל הדאגות!!?? אין בליאובק אסבסט ורק משפצים אותו! למה שלא יאשרו את האכלוס בכלל!! אז אל תדאגו שיחזירו!!!

  2. שמואל

    המבנה נקי מעל כל צל של ספק ההורים פנו גם לפרופסור בעל שם עולמי אמר שהמבנה נקי ואין צורך יותר בבדיקות .
    תנו לילדים לחזור לבית הספר ולקבל את החינוך המצוין בתנאים המצויינים שמגיעים להם!
    אם עורכי הדין היו הגונים לא היו שודדים את כספי ההורים בעתירת שווא חסרת כל יסןד ובסיס.

  3. הורה מודאג מאוד

    הצחקתם אותי ! בלאובק יש הנהלת חבובות ולא הנהלה נורמלית שאפשר לסמוך עליה , המנהל הזוי ומנותק מהמציאות . שימשיך לנגן בגיטרה .

  4. חיפאי אוהד

    החששות של קבוצת ההורים שעותרים נגד המשרד להגנת בסביבה אולי מובנים אך דרך פעולתם מעלה חשד לאינטרסים רבים שאינם ממין הבריאות.
    אין כבר אסבסט בליאו באק ועל כך צריך לברך.
    כל הכבוד להנהלת ליאו באק שהצליחה לגרום לכולם להתגייס לפרויקט החשוב הזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר