מצעד החיים בפולין (צילום: Wjarek/depositphotos.com)
מצעד החיים בפולין (צילום: Wjarek/depositphotos.com)

במקום המסעות לפולין: מסעות ברחבי הארץ

בשל ביטול המסעות לפולין, משרד החינוך מוציא לדרך פרויקט חדש בשם "מסע משואה לתקומה - ממשבר לצמיחה" המיועד לתלמידי כיתות י"ב. המסעות יכללו ביקורים במכונים שעוסקים בשואה, מפגשים עם שורדים, סיורי מורשת קרב, ושיחות עם אישים בולטים מדור מקימי המדינה

פורסם בתאריך: 20.11.22 10:20

משרד החינוך מוציא היום (ראשון) לדרך פרויקט חדש בשם "מסע משואה לתקומה – ממשבר לצמיחה" במקום המסעות לפולין שבוטלו. כזכור, לפני פתיחת שנת הלימודים נאלץ משרד החינוך להקפיא את משלחות התלמידים לפולין מכיוון שלא הושגו ההסכמות עם הממשל הפולני בנושאים המהותיים לחידוש המשלחות, ובהם תכני המסעות ואבטחת המשלחות.

במסגרת הפרויקט החדש יתקיימו מסעות ברחבי הארץ אשר יתמקדו בהנחלת זיכרון השואה ובתקומת מדינת ישראל. לדבריה של שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, "המסעות מיועדים לתלמידי כיתות י"ב העומדים לפני סיום לימודיהם במערכת החינוך, והם מהווים חלק בלתי נפרד מתהליכי בניית הזהות היהודית של התלמידים וחיזוק תחושת מחויבותם ואחריותם לעתיד העם והמדינה".

מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "המסעות יכללו ביקורים במכונים שעוסקים בהנחלת זיכרון השואה ובמשמעותיה ובמוסדות שהוקמו על ידי שורדי שואה, סיורי מורשת קרב ומסלולי הליכה בעקבות לוחמים. במסגרת המסעות ייפגשו התלמידים עם אנשי עדות ששרדו את השואה וישתפו את התלמידים בסיפוריהם האישיים והמשפחתיים, ועם אישים בולטים מדור מקימי המדינה שיחלקו עם התלמידים את סיפור תרומתם ותרומת חבריהם להקמת המדינה".

 

 

שאשא ביטון: "אנחנו ומשרד החוץ ממשיכים במאמצים לפתרון הקשיים מול הממשל הפולני, תוך הקפדה על כך שהתכנים המועברים מייצגים נאמנה את האמת ההיסטורית, ושביטחונם של בני הנוער במשלחות מובטח. עם זאת, מסע הזיכרון נועד לאפשר לכמה שיותר תלמידים בארץ לקחת בו חלק מתוך חשיבות הנושא ומתוך חובתנו כעם לשמר את זיכרון השואה. מסעות אלה הם משמעותיים בכך שהם כוללים מפגשים עם הניצולים החיים בינינו, שסיפורם העוצמתי הוא עדות חיה למסע משואה לתקומה, והתרומה של המפגש היא עצומה גם עבורם".

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר: "על מערכת החינוך מוטלת האחריות לוודא שדור ההמשך יזכור ולא ישכח את הפרק הטראגי ביותר בתולדות העם היהודי והחשוך ביותר בתולדות האנושות. חשיפת התלמידים לזיכרון השואה, לגבורה ולתקומה בדרך של מסע במסגרת חינוכית מעניקה להם חוויה משמעותית ועוצמתית, שצורבת את תודעתם ומותירה בהם זיכרון עמוק ותובנות ערכיות חשובות שילוו אותם בהמשך מסע חייהם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מתי טיקטינסקי

    לא ברור לי עד היום מה הגעגועים של יהודים לבקר בגיא ההריגה. אנו מגשימים את כוונת הנאצים להפוך את היהודים למוצג נאצי במוזיאון. די עם זה. יש לנו ארץ אנא נבקר בה מתוך אהבה ולא נוסטלגיה ומפגש עם הרשע

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר