המתקן המרכזי בחצר גן ארגמן
המתקן המרכזי בחצר גן ארגמן

מדוע מתעקשת העירייה לא להחליף מתקן מסוכן בגן ילדים?

כבר בשנת הלימודים החולפת הבטיחה עיריית חיפה להחליף את מתקני המשחקים הישנים והרעועים בגן ארגמן בנוה שאנן, שהמרכזי שבהם גם הפך למסוכן, אך לא עשתה זאת. כאשר ההורים פנו שוב ושוב לאגף החינוך העירוני נאמר להם שהנושא בטיפול וכי נוסח פניותיהם "אינו ראוי ומקובל"

פורסם בתאריך: 6.8.23 15:03

עיריית חיפה הבטיחה בשנת הלימודים שעברה להחליף את מתקני המשחקים הרעועים בגן ארגמן בנוה שאנן, שהמרכזי בהם גם הפך למסוכן, אך עד כה לא עשתה זאת.

גן ארגמן הוא גן דו גילאי לילדי טרום טרום חובה וטרום חובה, שבעבר שימש גן במסגרת החינוך המיוחד והוסב לגן רגיל. לטענתם של ההורים, ההבטחה ניתנה לגננת הגן שבינתיים עברה לגן אחר. הורים שהתלוננו באגף החינוך על המצב נענו שפנייתם לא ראויה, ולאחר שהמשיכו להתלונן נאמר להם לטענתם לפנות לאגף פניות הציבור.

אב לילד בגן ארגמן: "הגן שירת בעבר הרחוק ילדים בחינוך המיוחד. מכיוון שהתקן לגן חינוך מיוחד הוא עד 25 ילדים בלבד, מטבע הדברים מבנה הגן הוא קטן, וכך גם החצר הנלווית אליו. אנחנו מבינים שאת החצר אי אפשר להגדיל, אבל לגבי המתקנים זה משהו שאם רוצים אפשר לדאוג לו. שני אחיו הגדולים של הבן הקטן, שמתחיל השנה ללמוד בארגמן, למדו גם הם שם – אחד מהם לפני כשש שנים – והמתקנים הם אותם מתקנים ישנים ובלויים. כל מי שהיה לו ילד בגן מכיר את המתקן המרכזי בחצר, שאמור להיות נדנדה או מגלשה או משהו דומה. לילדים בארגמן יש רק מתקן מרכזי אחד ועלוב ממתכת דמוי מכונית שכבר ירד לו הצבע לפני שנים והוא דהוי כולו. עם השנים נשברו חלקים מהמתקן ואחרים נהרסו מהשמש ומהשימוש, והוא הפך להיות סכנה בטיחותית. בחיפה של שנת 2023 יש גן ילדים רשמי של העירייה עם מתקן אחד מרכזי מסוכן, ושאר המתקנים הם ניידים ומפלסטיק. זה ממש עלוב".

לדבריו של האב, "החצר בגן אמורה לשמש את הגננת כחלק ממערך הלימודים. בשנה שעברה ביקשה הגננת להחליף את המתקן המרכזי ולשדרג אותו. העירייה הסכימה, והגננת קיבלה אפילו אישור להחלפת המתקן. בינתיים היא עברה לגן אחר, וההבטחות נשכחו. פשוט לא עשו כלום".

 

 

לקראת סיום שנת הלימודים פנתה אחת מהאמהות בשם ההורים לעירייה. "נשמח לדעת איפה עומד התהליך של החלפת המתקן", היא כתבה אז, "בעוד כמה ימים יוצאים לחופשת הקיץ, וזו הזדמנות מצוינת לשדרג את הגן לקראת שנה הבאה. אשמח מאוד להתייחסותכם".

לאחר שפנייתה לא נענתה כתבה האם מכתב נוסף. "למה אנחנו לא מקבלים מענה?", היא תהתה, "שום תגובה מכם? למה מחכים בשביל להחליף את המתקן? שיהיה אסון וילד ייפול מגג 'המכונית' שנמצאת שם? רק כשיקרה משהו בגן ייזכרו שהיה צריך להחליף את המתקן בזמן? שוב, חשוב לי לציין אם זה לא הובן עד כה – מעבר לזה שהמתקן לא תורם לילדים בשום צורה, הוא לא בטיחותי. הילדים מטפסים על גג המכונית ועלולים ליפול. מספיק שהגננת והסייעת עסוקות במשהו במהלך השהות בחצר, וילד יכול ליפול מהמתקן. אני ממש מבקשת את התייחסותכם לנושא. גם ילדי גן ארגמן זכאים לחצר נאותה ובטיחותית כמו כל הגנים בסביבה".

לנוכח פניות נוספות של האם ותגובות שמבטיחות טיפול מצדה של העירייה שכמובן לא בוצע, התערב הורה נוסף וכתב לעירייה: "ביקור (של מנהל מאגף החינוך; ש"מ) שהיה אמור להיות בגן להבנתנו לא בוצע ולא נאמר למה ומדוע, כך שתבינו את התחושות שלנו כשאנחנו מרגישים שאין כל התקדמות בתהליך, שלכאורה היה בשלב די מתקדם כבר אשתקד, ומשום מה נראה שהלכנו כמה צעדים אחרונה. נשמח לקבל תגובה הולמת על סטטוס התהליך ואם לילדים תהיה חצר ראויה עם פתיחת שנת הלימודים".

על כך הוא נענה: "מטופל. נוסח המייל אינו ראוי ומקובל".

מעיריית חיפה נמסר: "העירייה פועלת בהתאם לתוכנית העבודה של מינהל החינוך להחלפת מתקני המשחק בגני הילדים שבהם נדרש הדבר. החלפת מתקן המשחקים בגן האמור כלולה בתכנית זו והיא תבוצע עד סוף השבוע הבא".

 

החצר של גן ארגמן

החצר של גן ארגמן

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עיריית חיפה זה רק שם

    מה קורה עם כספי בארנונה שלנו? הולכים למשכורות ולא עושים דבר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר