חוזרים לבית הספר (צילום: puhimec/depositphotos.com)
חוזרים לבית הספר (צילום: puhimec/depositphotos.com)

57,684 תלמידים ילמדו השנה בחיפה

ביום שישי תיפתח שנת הלימודים תשפ"ד בחיפה עם 57,684 תלמידים - 11,188 בגני הילדים, 27,198 בבתי הספר היסודיים ו-19,298 בבתי הספר העל יסודיים - שילמדו ב-616 מוסדות חינוך. שני היעדים המרכזיים של השנה - חיזוק תחושת המוגנות והשייכות של התלמידים, וחינוך רלוונטי לחיי היומיום

פורסם בתאריך: 29.8.23 08:58

אם ארגון המורים יסיר את איומי השביתה, ביום שישי יפתחו את שנת הלימודים תשפ"ד בחיפה 57,684 תלמידים – 11,188 בגני הילדים, 27,198 בבתי הספר היסודיים ו-19,298 בבתי הספר העל יסודיים. בחיפה 616 מוסדות חינוך, ובהם תשעה גני ילדים חדשים שנוספו השנה – שני גנים בנאות פרס, שני גנים דו-לשוניים בקרית אליעזר, גן ברמות ספיר, גן ברמות רמז, גן ברמת שאול וגן בקרית חיים מערבית.

ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק: "התקופה שבה אנו חיים מחדדת את חשיבותה של מערכת החינוך ביצירת חוסן חברתי, ולכן אנו מחויבים לטפח את תחושת המוגנות של התלמידים, לפעול לצמצום פערים ולחזק את המיומנויות ואת יכולת ההסתגלות של התלמידים לעתיד משתנה שאינו תמיד ניתן לחיזוי. בשנת הלימודים הקרובה נשים דגש על שני יעדים מרכזיים – חיזוק תחושת המוגנות והשייכות של התלמידים, וחינוך רלוונטי המקושר הן לחיי היומיום של התלמידים והן לקידום מיומנויות שיסייעו להם להתמודד עם האתגרים המורכבים שמזמן להם העתיד".

תוכניות מוגנות וחיזוק תחושת השייכות של התלמידים, אשר מופעלות בכל שכבות הגיל בהתאמה, מקדמות מוגנות פיזית, רווחה רגשית, שייכות חברתית, חיבור לסביבה ושייכות למדינה. בגני הילדים פותחה התוכנית "מקפצה לחיים" שנבנתה עם האקדמיה, והיא מאתרת ילדים עם קשיים התפתחותיים ונותנת להם מענה טיפולי פרא-רפואי (מוטורי, רגשי ושפתי) במסגרת הגן.

בבתי הספר היסודיים פועל מודל של פעילות תרבותית וחברתית עד לשעות אחר הצהריים המאוחרות, אשר כוללת חוגים, סיוע בהכנת שיעורי בית, ארוחות חמות ועוד. פעילות המערכת הקהילתית מתקיימת בבתי הספר בסביבה מוגנת שמוכרת להורים ולתלמידים.

בבתי הספר העל יסודיים נבנתה התוכנית "קירות בית הספר אינם גבולותיו" בשיתוף עם משרד החינוך, עם מוסדות אקדמיים ועם מרכזי התרבות וההייטק בעיר. במסגרת התוכנית יוצאים בכל שבוע יותר מ-1,000 תלמידים מ-13 חטיבות ביניים ליום למידה בהתאם לבחירתם, ובו הם לומדים ומתנסים במרחבי למידה שונים כמו מדע וטכנולוגיה, בינה מלכותית, מחזאות, ביולוגיה, תזונה וכושר, שיווק דיגיטלי ופיתוח משחקי רובוטים.

 

 

בחברה הערבית פותחה תוכנית טיפולית אישית בשם "המערך המסייע", אשר מיועדת לילדים בכיתות א'-ג' שמקבלים מענה בתחומים המוטורי, השפתי והרגשי במטרה לשנות את שיעור התלמידים המופנים לחינוך המיוחד. מהעירייה נמסר כי התוכנית מצמצמת פערים בשלושת התחומים והביאה לירידה משמעותית במספר התלמידים המופנים לחינוך המיוחד, וכתוצאה מכך שיעור התלמידים המופנים לחינוך מיוחד זהה כעת לזה שבחברה היהודית.

מהעירייה נמסר עוד כי מערכת החינוך בחיפה פועלת זה מספר שנים בשיתוף עם מוסדות האקדמיה ועם חברות עתירות ידע, תוך מתן הזדמנות להתנסות בעולמות כמו עולם הבינה המלאכותית, הצבת מטרות והשגתם, ותוך פיתוח הערכה עצמית חיובית ועידוד תלמידות לבחור בתחומי לימוד מדעיים שנחשבו בעבר לגבריים. השאיפה לחינוך רלוונטי הביאה את מערכת החינוך ליצירת מוסדות חינוך ייחודיים, שבהם מתאפשר לכל ילד להתפתח ולהגשים את עצמו על פי דרכו. הערך המוסף של ייחודיות בית ספרית היא בשיפור האקלים החברתי, תחושת השייכות והישגי התלמידים.

עוד נמסר כי גם בחינוך המיוחד ניתן לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים מגוון אפשרויות שילוב במערכת החינוך העירונית ב-200 כיתות משלבות בבתי הספר, בעשרה בתי ספר לחינוך מיוחד וב-72 גני ילדים לחינוך מיוחד, שכל אחד מהם מהווה מרכז התמחות לתחום שבו הוא פועל. ביחד עם המתי"א (מרכז תמיכה יישובי או אזורי) של משרד החינוך בחיפה הוקם מערך מותאם עם מוסדות התרבות והפנאי בעיר בתוכנית "צאו בחוץ" שמתחילה את שנתה השנייה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ספרו את האמת על הבעיות הקשות של בתי הספר המיושנים בחיפה.

    אף מועמד לראש העירייה לא יכול לתקן את הנזקים הכבדים שיהב גרם.
    בהדר יש רק בית ספר ממלכתי יהודי אחד וזה הריאלי. והוא פרטי!! כלומר אף משפחה צעירה לא תגור שם אם אין לה כסף לריאלי.
    זה הרס את הדר

  2. הורה

    פתיחת שנת הלימודים מעוררת בי מתח רב. שוב לשלוח את ילדי למערכת שאני לא סומך עליה, למורים שאני לא מאמין בהם, לקבל חינוך שנוגד את השקפת עולמי כאתאיסט. לקבל התניה לאומנית שנוגדת את עמדותי כדמוקרטי וליברלי.
    אני לא יכול להרשות לעצמי חינוך ביתי ואני שולח את הילדים לבית הספר בעצב רב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר