בית הספר עירוני ג' (צילום: קובי פאר)
בית הספר עירוני ג' (צילום: קובי פאר)

בית הספר עירוני ג' בחיפה מציג: המופע של שיא הרגש

העיסוק בנושאי הרגש והערכים בבית הספר יתרחב לכל מקצועות הליבה ולא יהיה מוגבל רק לשיעורי חינוך ולתוכניות ייעוציות. בשיעור ספרות, למשל, ילמדו על אהבה

פורסם בתאריך: 10.8.17 11:57

בית הספר העל יסודי עירוני ג' בחיפה ישלב בשנת הלימודים הבאה את תחום האינטליגנציה הרגשית בכל מקצועות הלימוד, וזאת במטרה לסייע לבני הנוער לרכוש מיומנות לזהות ולהעריך את רגשותיהם ואת רגשותיו של האחר. בנוסף יורחב החינוך הערכי משיעורי החינוך בלבד לכל מקצועות הליבה.

לקראת פתיחת שנת הלימודים הונחו כל המורים המקצועיים בבית הספר להגיש תוכנית המפרטת את נושאי הלימוד המשלבים בתוכם גם ערכים וגם שיח על העולם הרגשי של בני הנוער. כך למשל, במסגרת שיעורי הצרפתית יעסקו התלמידים בין השאר במתח שבין ערך המשפחתיות לבין הרצון למימוש עצמי, כפי שהוא בא לידי ביטוי בסרט "משפחת בלייה". בשיעורי הערבית יתקיים שיח בנושא חיפוש אחר זהות בגיל ההתבגרות תוך התייחסות ליצירתו של הסופר המצרי נגיב מחפוז "הקוסם חטף את הצלחת", ובסוגיית העזרה לחלש ידונו התלמידים בנושא נתינה ללא תמורה וכוונה טהורה. בשיעורי ספרות יעסקו התלמידים בתהליך ההתאהבות ויבצעו קישור ליצירות בנושא אהבה.

מנהל בית הספר יהושע בן איתמר: "נושאי הרגש והערכים נידונים כיום בעיקר במסגרת שיעורי החינוך, התוכניות הייעוציות והחינוך הבלתי פורמלי. ההתייחסות הזו היא מצומצמת מאוד ומפספסת את הפוטנציאל האדיר שיש בשיעורי הליבה".

יצוין שלפני שנה החל בית הספר פיילוט בנושא שבמסגרתו טופחו ערכים מתחום הספורט והרגש כמו עידוד, מוטיבציה ונחישות בשיעורי המתמטיקה. תלמידים בחטיבת הביניים אף כתבו עבודות בנושא משמעות החיים ברוח תורתו של הפסיכיאטר ויקטור פרנקל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר