אירועי שבוע החלל במדעטק (צילום: מושון תמיר)
אירועי שבוע החלל במדעטק (צילום: מושון תמיר)

פעילויות בחינם במדעטק במסגרת שבוע החלל הישראלי

ב-29 וב-31 בינואר יתקיימו במדעטק פעילויות חינם, ובהן סדנאות העוסקות בבניית מבנים בחלל, הרצאות על החללית הישראלית הראשונה, סרט אינטראקטיבי, ביקור בפלנטריום ומשחק בלשי אתגרי במוזיאון. הפעילויות מיועדות לילדים, לבני נוער ולהורים

פורסם בתאריך: 20.1.19 07:50

המדעטק מזמין את הציבור לבקר במוזיאון ולהשתתף בפעילויות בחינם במסגרת שבוע החלל הישראלי 2019, אשר מוקדש להנצחת זכרו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון. ימי החלל במוזיאון יתקיימו ביום שלישי, 29 בינואר, וביום חמישי, 31 בינואר, בשעות 21:00-16:00.

הפעילויות כוללות סדנאות, ובהן "בונים על הירח" שבה יבנו המשתתפים מבני כיפה גאודזית דומים לאלו שמתכננת סוכנות החלל האמריקאית NASA לבנות על הירח וספקטרוסקופ המפרק אור לבן לצבעים. בסדנה זו ילמדו המשתתפים על מבנה הכוכבים לפי צבעי האור המגיע מהם. סדנה נוספת היא "חלל ביום יום" שתעסוק בהמצאות שיועדו לטיסות חלל שמשמשות אותנו ביום יום. סדנה אחרת תעסוק בתרומתה של ישראל לחקר החלל, ובסדנת מבוכים יתבקשו המשתתפים למצוא את דרך היציאה ממבוך באמצעות כוכבי הלכת.

 

 

הפעילויות כוללות גם ביקור בפלנטריום, משחק בלשי אתגרי במוזיאון והדגמות מדעיות בנושא חלל. בתוכנית משולבות גם הרצאה על החללית הישראלית הראשונה שתנחת על הירח, הרצאה בנושא 50 שנה לתוכנית אפולו וסרט אינטראקטיבי שבו המבקרים בוחרים את רצף הפעולות הנכון בטיסה לירח. המבקרים יוכלו גם לנצל את הביקור כדי להתרשם מהתערוכות הקבועות במוזיאון ובהן תערוכת אסטרונומיה, מסרטוני חלל על מסך גדול באיכות HD ומפארק המדע והטכנולוגיה.

יריב נוימן, רכז הדרכה במדעטק: "הפעילות מיועדת לילדים, לבני נוער ולהורים. אנחנו מציעים לציבור להגיע לפעילויות כי זה יפתח בפניהם עולם מדעי חדש שבדרך כלל אינו מוכר. נחשוף מידע על פעילות של ישראל בחלל, ובתחום הזה יש הרבה מה לספר כי תעשיית החלל הישראלית היא מפותחת מאוד – החל ממצלמות ייחודיות שנמכרות לסוכנויות חלל בעולם ועד לטילים".

יצוין ששבוע החלל מתקיים בשיתוף עם סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יקר תופת וחסר כל הצדקה

    לא מבין מה קרה פעם היה מוזיאון שהגיעו אליו מאות אלפים מכל הארץ עם הילדים
    היום אפשר להעביר שם יום שלם בלי אף אחד..
    נחמד שפותחים קצת בחינם אבל מה יהיה עם כל שאר השנה שעומד ריק??
    אני גם לא מתפלא. ראיתם את מחירי הכניסה? זה הזוי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר