גן ילדים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
גן ילדים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

מעון נעמ"ת ברוממה החדשה ייסגר בסוף השנה

מעון נעמ"ת בשכונת רוממה החדשה לא ייפתח בשנת הלימודים הבאה בשל מיעוט נרשמים. תושבים בשכונה טוענים כי גני הילדים העירוניים בשכונה מלאים, והורים לילדים במעון פתחו עצומה נגד הסגירה. יו"ר נעמ"ת חיפה תמי ברק: "כבר אי אפשר לבטל את ההחלטה"

פורסם בתאריך: 13.2.19 07:59

מעון נעמ"ת ברחוב אורן בשכונת רוממה החדשה ייסגר בסוף שנת הלימודים ולא ייפתח שוב בשנת הלימודים הבאה בשל מיעוט נרשמים. תושבים בשכונה טוענים כי גני הילדים העירוניים בשכונה מלאים עד אפס מקום ויש דרישה מעיריית חיפה לפתוח גנים נוספים, וכי מיעוט הנרשמים נובע מבעיות שהיו בעבר עם חלק מצוות המעון. בעקבות ההחלטה לסגור את המעון פרסמו חלק מההורים שילדיהם לומדים בו עצומה הקוראת לנעמ"ת לבטל את רוע הגזרה, ולאחר שייאספו די חתימות היא תועבר בקרוב לסניף החיפאי של הארגון.

"לפני שנה, כשלא היו מספיק ילדים במעון, הביאו ילדים ממרכז קליטה. זה מראה שיש פתרונות", אמרה ל"כלבו – חיפה והצפון" אם לילד במעון, "לא צריך להרים ידיים כשקצת קשה. עוד לא נפתחה ההרשמה לשנה הבאה, וכבר ויתרו על הגן. יש פה צוות טוב של מטפלות והן הנכס הכי גדול, אז למה לוותר?".

הפעילה השכונתית טלי לוי הראל: "עכשיו זה הזמן שבו אמורה היתה להיפתח ההרשמה לשנת הלימודים הבאה, ובמקום זה קיבלו הורי הילדים שלומדים במעון מכתב מנעמ"ת שבו הם מתבשרים שהוא לא ייפתח. בשנתיים האחרונות המעון לא עבד כמו שצריך, ההורים לא היו מרוצים, וכתוצאה מכך הרישום הצטמצם. משהו שם כנראה לא עבד, אבל זו לא סיבה לסגור אלא צריך לראות מה קורה שם בפנים. ברוממה החדשה יש הרבה משפחות צעירות, הגנים העירוניים מלאים, ואנחנו רוצים שהעירייה תפתח כאן גן עירוני נוסף. לכן זה לא הגיוני שאין פוטנציאל מספיק של נרשמים למעון. גם בראייה קדימה זו טעות. השכונה צפויה לעבור התחדשות עירונית, ומשפחות צעירות נוספות יגיעו לכאן".

לדבריה של לוי הראל, בנעמ"ת אמרו להורים שלשנת הלימודים הבאה לא נרשמו מספיק ילדים, אך כשהם פנו להירשם במקומות אחרים נאמר להם שההרשמה לשנה הבאה כלל לא נפתחה. "אם כך", היא אומרת, "איך בנעמ"ת כבר יודעים כמה ילדים יירשמו עוד לפני שנפתחה ההרשמה? משהו פה לא בסדר".

חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג התבקשה על ידי הורים בשכונה להתערב ולסייע. "צר לי על ההחלטה לסגור את המעון", אומרת גולן שטיינברג, "זו החלטה אומללה, ואני מקווה שנעמ"ת תשנה אותה לנוכח העובדה שזו שכונה שאנחנו עובדים קשה מאוד כדי שהיא תהווה מוקד משיכה למשפחות צעירות. זו שכונה שאמורה להיכנס לתוכנית התחדשות עירונית, וכל מה שייסגר עכשיו יהיה קשה מאוד לפתוח אותו בהמשך".

 

 

יו"ר נעמ"ת חיפה תמי ברק: "כבר אי אפשר לבטל את ההחלטה. בעיית הנרשמים למעון עלתה בפני ועדת מוסדות בנעמ"ת בפגישה שבה השתתפו מנהלת המעון, המפקחת ורכזת המעונות של הארגון. הוועדה החליטה על סגירה בגלל מיעוט נרשמים. במעון לומדים רק 13 ילדים, וכך אי אפשר להתנהל. המספר המינימלי של התלמידים במעונות נעמ"ת הוא 80".

איך אתם כבר יודעים כמה תלמידים יירשמו לשנת הלימודים הבאה?

"המספרים הנמוכים האלה נמשכים כבר שנתיים ברצף. בשנה שעברה רצו לסגור את המקום, ואני ביקשתי שייתנו לשכונה הזדמנות נוספת. תלינו פלאיירים בתיבות הדואר, וזה לא עזר. נרשמו רק 13 ילדים".

אולי מיעוט הנרשמים מעיד על בעיה במעון שצריך לתת לה פתרון?

"אין קשר לבעיה כזו או אחרת במעון אלא למצבת הילדים".

התושבים מציינים שגני הילדים בסביבה מלאים עד אפס מקום, וזה מעיד על פוטנציאל של ילדים רבים. אולי צריך לתת עוד הזדמנות?

"מה אני יכולה לעשות? אני מדברת על המעונות שלי, והמעון הזה ייסגר".

בתגובה לדבריה של ברק אמרה קארין שפרוט, אם לילד במעון: "בנעמ"ת צופים רישום של 13 ילדים בלבד, אך כבר השנה יש במעון הרבה יותר ילדים. בתינוקייה יש 16 ילדים ובשכבת הגיל הבוגרת יש עוד 20 ילדים. הורי הילדים בתינוקייה מעוניינים במעון גם בשנת הלימודים הבאה, וכך גם הורים של עוד חמישה ילדים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בשמת דבי

    תמי ברק משקרת ! קל להאשים את המבנה הדמוגרפי של השכונה ולא לעשות בדק בית !!! מבנה המעון מיושן מאוד ! גם לאחר השריפה לא טרחו לשפץ אותו יותר מידי … הצוות שם מדהים אבל קורס תחת העומס ואין מספיק תקנים ! אנשים שלא מכירים ובאים להתרשם מהמעון רואים שתי מטפלות על 13 ילדים ומנהלת מעון בחצי משרה – ברור שהם יברחו לגנים אחרים !!!!
    הגנים הפרטיים בשכונה מפוצצים עד אפס מקום ואנשים רושמים את הילדים שלהם למעונות ויצו ונעמ"ת מחוץ לשכונה !!!
    נעמ"ת מפקירה את המשפחות הצעירות בשכונה עוד לפני שניסו בכלל ! ההרשמה לשנה הבאה לא נפתחה בכלל !

  2. ורד

    לא תקין!
    מדוע לסגור את המעון היחיד בשכונה לגילאי 0-3.
    גני הילדים מפוצצים! איפה אמורים לשים את הילדים הקטנים????
    בשכונה יש המון ילדים והגירה של זוגות צערים.
    הגן יתמלא עם ניהול נכון וצוות טוב. בעבר זה היה אחד הגנים הטובים בחיפה!
    למה אנחנו צריכים לצאת מחוץ לשכונה עם הקטנטנים!!!! די לייבש את השכונה

  3. ומה עם תקציב העירייה לחינוך הילדים של משלמי הארנונה??

    העיקר שיש עלייה חדה בתקציב לתרבות תורנית
    מאיפה זה בא? הנה לכם התשובות. את מערכת החינוך זורקים לעמותות ובתי ספר פרטיים.
    אולי עיריית חיפה תקים מעון?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר