הפגנה מול בית המשפט בחיפה נגד דור כימיקלים (צילום: בועז כהן)
הפגנה מול בית המשפט בחיפה נגד דור כימיקלים (צילום: בועז כהן)

ההחלטה לגבי דור כימיקלים תפורסם בימים הקרובים

בית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים דן בעתירה של חברת דור כימיקלים נגד ביטול הרישוי של המפעל לשינוע חומרים מסוכנים בצנרת. השופטת תמר שרון נתנאל הודיעה בסיום הדיון שההחלטה בעניין תימסר בימים הקרובים

פורסם בתאריך: 27.5.19 15:26

עתירתה של חברת דור כימיקלים נגד עיריית חיפה ונגד ראש העיר עינת קליש רותם, המשמשת ראש רשות הרישוי של העירייה, נדונה היום (שני) בבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים. כזכור, אחרי שימוע שנערך למפעל בעקבות דליפת הגז מהצנרת שלו לפני כעשרה ימים ביטלה קליש רותם את הרישיון שניתן לחברה לשנע חומרים מסוכנים בצנרת חיצונית. לטענתה של ראש העיר, בשימוע התברר שהמפעל לא עמד לכאורה בתנאי הרישיון ולא העביר לעירייה תוכניות מעודכנות של הצנרת ולנוכח חריגות אחרות.

היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין הציגה את עמדת העירייה שלפיה יש לדחות את העתירה משום שלמעשה אין היום לחברה רישיון להפעלת העסק משום שההיתר הזמני שלו פקע. על המפעל, לדבריה, להגיש בקשה חדשה לרישיון עסק ולצרף מסמכים רלוונטיים כדי לקבל את תעודת הרישוי. נוסף על כך אמרה קליין כי בעקבות הדליפה החל הליך של בדיקה מעמיקה שהעלה שאלות לגבי הצנרת החוץ מפעלית של דור כימיקלים. קליין האשימה את דור כימיקלים בחוסר שקיפות ובניסיון לדלג על הליכים הקבועים בחוק.

 

 

בא כוחה של דור כימיקלים ניסה להפריך את עמדת העירייה ולהוכיח שהמפעל עמד לכאורה בתנאי הרישיון. בדיון השתתפו גם מנכ"ל איגוד הערים להגנת הסביבה עופר דרסלר, מהנדס העיר אריאל וטרמן וקליש רותם.

בתום הדיון הודיעה השופטת תמר שרון נתנאל כי החלטתה תימסר בימים הקרובים.

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה עו"ד שרית גולן: "למרבה הצער, הדיון בבית המשפט עסק יותר בסוגיות פורמליות-טכניות ופחות במהות של האירוע. עבור תושבי המפרץ השאלה המהותית היא אם ניתן לאפשר למפעל להמשיך ולהשתמש בצנרת שלו להעברת חומרים מסוכנים, כאשר בצנרות אחרות מאותו המפעל דלף גז מסוכן ומערכת הניטור לא דיווחה על כך. אני מקווה שבתום הדיון המשפטי תעדיף השופטת את טובת הציבור ותנקוט את עקרון הזהירות המונעת. נמתין בסבלנות לקבלת החלטת בית המשפט, ובהתאם לה נשקול את צעדינו להמשך הטיפול בנושא".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ראש עיר לא מלך הוא משרת ציבור

    מה עם המפעלים והאנטנות שמסכנים את תושבי קרית ים. במקום לנטרל את רפאל. עיר מוזנחת פחד אלוהים ללכת לפצוציות כשפונים למוקד עירוני לא מתייחסים , לא קבלת מספר פניה זה אומר שאפילו הטלפנית במוקד לא מתייחסת אליך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר