רחוב מרגלית
רחוב מרגלית

אתגר שטח

והשבוע: רחוב מרגלית

פורסם בתאריך: 16.9.17 18:28

כללי: מרגלית היא פנינה – אבן יקרה נוצצת לבנה, צהובה או שחורה – אשר הנוצרת בתוך רכיכות ממחלקת הצדפות. בהיקלע גוף זר קטן כגרגר של חול לקונכייה הוא מתעטף שכבות-שכבות של חומר צדף שמפרישה הצדפה, וכך נוצרת המרגלית.
ווייז: נחנה את הרכב ברחוב מרגלית, ליד בית מספר 57, ונרד בשטח את השביל הצופה אל הים, עד לרחבה הגדולה.

האימון: נרוץ 15 פעמים ריצה מתגברת למרחק של 200 מטר עם כיוון העלייה, ובסך הכל שלושה ק”מ. בסיום כל עלייה נרוץ בחזרה בריצה קלילה להתאוששות. כחימום נרוץ 15 דקות בריצה קלה בדרגת קושי 4. לאחר מכן נבצע מתיחות דינמיות לשריר הירך האחורי והקדמי.

פעמים 4-1: נרוץ בדרגת קושי 5.

פעמים 9-5: נרוץ בדרגת קושי 6.

פעמים 13-10: נרוץ בדרגת קושי 8.

פעמים 14 ו־15: נרוץ בדרגת קושי 9.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפים לריצה בשטח: 1. שמרו על זקיפות. ריצה בשטח, בעיקר בעליות, יכולה להיות מתישה, אך אם בעליות תסתכלו קדימה ולא על הרגליים תרגישו טוב יותר. אם אתם מתנשפים האטו, שחררו את הזרועות מעט ואפילו עברו להליכה, והכל כדי לשמור על הגוף זקוף ככל האפשר; 2. שמרו צעדים קצרים. בנוסף, השתדלו לדרוך על כל כף הרגל מכיוון שריצה על הכריות בעלייה יכולה “להרוג” את שרירי התאומים. כמו כן, דלגו מעל מכשולים שכן דריכה על משטחים לא יציבים עלולה להיות בלתי הפיכה; 3. היו משוחררים בירידה. הפסיקו לבלום והרשו לעצמכם לעוף קצת. שחררו את הזרועות לצדדים. אם אתם מאבדים שליטה רוצו מצד לצד כמו מחליקי סקי. אל תשענו אחורה או תלחצו על העקבים כדי לבלום מכיוון שבמצב כזה הנפילה היא מובטחת. במקום זאת נחתו בקלות ובמהירות; 4. תכננו את המסלול. הסתכלו על המסלול כמו על לוח שחמט ותכננו את צעדיכם לפני מכשולים בולטים כמו בורות, חול רך או עץ שנפל; 5. התרכזו בזמן, לא במרחק; 6. צמצמו סיכונים. רוצו עם מישהו או הודיעו למישהו שאתם יוצאים לרוץ בשטח ומתי אתם אמור לחזור. קחו מספיק נוזלים ואנרגיה לתדלק. לבוש זוהר תמיד טוב, וכך גם טלפון נייד; 7. מצאו את האיזון שלכם; 8. מצאו את הכיוון שלכם. הדברים נראים אחרת בדרך חזרה; 9. אל תשאירו עקבות. רצי שטח לעולם לא ילכלכו את השטח, גם לא במרוצים; 10. הרגישו שוב כמו ילדים. ריצת שטח היא הזדמנות להתלכלך וליהנות מכך; 11. אל תשכו ציוד הכרחי. נעלי ריצה בשטח, משקפי שמש (הגנה מצוינת מפני אבק, שיחים בולטים על המסלול ועוד), רצועה לבקבוקי שתייה וציוד נלווה.

 

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר