תה סתווי מחזק ומרפא (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
תה סתווי מחזק ומרפא (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

חיסון טבעי

והשבוע: רחוב אלחנן

פורסם בתאריך: 11.11.17 19:56

היסטוריה: רבי יצחק אלחנן ספקטור (1896-1817), יליד גרודנו בפולין, היה מראשי התומכים בתנועת חיבת ציון בליטא ומגדולי פוסקי ההלכה בדורו. הוא התחנך בבית מדרש, כיהן כרב של כמה ערים בפולין, ייסד את ישיבת הפרושים ושירת כרב 32 שנה עד מותו.

ווייז: נחנה את הרכב בכניסה לרחוב אלחנן במרכז הכרמל.

האימון: אורכו של המסלול (רחוב אלחנן, דרך רחוב וודג’ווד ושדרות הנשיא עד לנקודת ההתחלה) הוא 1.2 ק”מ. נרוץ אותו שש פעמים, ובסך הכל 7.2 ק”מ. כחימום נקיף פעמיים את הרחוב בריצה קלה בדרגת קושי 4. לאחר מכן נבצע מתיחות דינמיות לשריר הירך האחורי והקדמי.

חלק ראשון: נרוץ שלושה סיבובים בריצה מהירה בדרגת קושי 8. בין סיבוב לסיבוב ננוח במשך דקה וחצי.

חלק שני: נבצע 100 סקוואטים כנגד משקל גוף ו־50 שכיבות שמיכה.

חלק שלישי: נרוץ שלושה סיבובים בריצה מהירה בדרגת קושי 8. בין סיבוב לסיבוב ננוח במשך דקה.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ תזונה: שונית הראל, הנטורופתית של סטודיו 2aim, מגישה טיפים כיצד להכין את הגוף שלנו לקראת בוא החורף (ויש גם מתכון).

1. בסתיו ובחורף מומלץ לחזק את מערכת החיסון שלי עם ירקות ופירות שמכילים ויטמין C כמו גויאבה, פלפל אדום, פטרוזיליה, קיווי וברוקולי. נוסף על כך כדאי לצרוך גרם אחד של ויטמין C בכל יום. מומלץ לצרוך ויטמין מסוג ester C שאינו חומצי מדי לקיבה, וכשמרגישים התחלה של חולשה מחלתית אפשר להעלות את המינון לעד שלושה גרמים ביום.

2. אני מוסיפה למזון תבלינים מחממים כמו קינמון, ג’ינג’ר, פלפל שחור, ציפורן, צ’ילי, בצל, שום, אורגנו, זעתר, כמון, הל, כורכום
ותימין, אשר שומרים על חום פנימי ומחזקים את הגוף מפני הקור שעלול להחליש אותו.

3. במחקרים נמצא שצריכה שוטפת של פרוביוטיקה משפרת עמידות של מערכת הנשימה מול מחלות חורף. מומלץ לצרוך פעם ביום פרוביוטיקה המכילה יותר מ־15 ביליון חיידקים ויותר משבעה זנים של חיידקים, ובעת מחלה – פעמיים ביום.

4. למי שנוטה לחלות בחורף מומלץ לוותר על מוצרי חלב וחיטה פשוטה, שכן הם נוטים לעורר דלקות בגוף ולהחלישו. בחרו במזונות מבושלים וחמים.

5. בעת התפרצות מחלה מומלץ להשתמש באכניצאה – צמח מרפא שעוזר לגוף להתמודד איתה באופן מיטבי, ובאסטראגלוס – צמח מרפא שאחת מסגולותיו הוא קיצור זמן המחלה (מוצרי מדף כמו אכינפורס פורטה וטיפות אסטרגלוס לפי הוראות היצרן). להקלה על ליחה ועל שיעול כדאי להשתמש בפרחי סמבוק (מוצרים כמו סמבוקול או טננבלוט) ובתה ביתי מזרעי קצח ותימין טרי.

מתכון מחזק חורפי: שורש כורכום נמצא עכשיו על מדפי הסופר, וזאת הזדמנות נהדרת להכין איתו תה סתווי מחזק ומרפא. כל הדרוש הוא שני סנטימטרים של שורש כורכום, שורש ג’ינג’ר ומיץ מחצי לימון. מוסיפים מים רותחים ומערבבים, וכשהתה מתקרר מעט מוסיפים כף דבש או מייפל טבעי.

 

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר