רחוב חסן שוקרי
רחוב חסן שוקרי

אדוני ראש העיר

והשבוע: רחוב חסן שוקרי

פורסם בתאריך: 18.3.18 08:52

היסטוריה: חסן שוקרי נולד בירושלים, ובשנת 1905 הוא עבר לחיפה שהיתה אז חלק מנפת חיפה שאביו היה המושל שלה. בשנת 1914 מונה שוקרי על ידי השלטון הטורקי לתפקיד ראש העיר חיפה, כעבור שש שנים הוא התפטר בשל אי הסכמה עם חברי מועצת העיר הערבים שהתנגדו ליחסו האדיב ליהודים, וביוני 1927 הוא שב למשרת ראש העיר. שוקרי הדגיש כי הוא פועל בצורה שווה למען בני כל הדתות והעדות בחיפה, ובמסגרת פעולותיו לתיקון הדרתם רגליהם של התושבים היהודים ממשרות עירוניות הוא מינה פקידים יהודים למשרות בכירות בעירייה והפך את השפה העברית למקובלת בה ושווה בשימוש בתכתובות של העירייה לצד השפה הערבית. בבחירות של שנת 1934 זכה שוקרי פעם נוספת, ובמהלך כהונתו נבנו בחיפה המדרכות הראשונות, נבנו גשר רושמיה וגשר הקישון, הוקמו רשתות החשמל, המים והביוב העירוניות, נוסד ארגון מכבי אש העירוני, והוכרזו חופי רחצה ציבוריים. שוקרי חלה בסוף שנת 1939 והלך לעולמו ב־29 בינואר 1940.

ווייז: נחנה את הרכב ברחוב קיבוץ גלויות.

האימון: נתחיל את האימון בטיפוס קצר מרחוב קיבוץ גלויות, ונפנה שמאלה אל רחוב הרב מרכוס, שבחלקו עובר במנהרה תת קרקעית אשר ביציאה שלו הוא משתלב כנתיב במסלול תחתון עם רחוב אבן גבירול. נעלה על הגשר התלוי, נחצה את המסלול העליון ונגיע למדרגות שוקרי. בגרם הראשון של מדרגות שוקרי יש 62 מדרגות. עשר הדקות הראשונות מיועדות לעלייה ולירידה בריצה. בעשר הדקות הבאות נעלה בהליכה שתי מדרגות בכל צעד, ובחלקו העליון של הגרם נבצע שלושה סקאווטים. עשר הדקות הבאות יוקדשו לעלייה ולירידה בריצה, כאשר בחלקו העליון של הגרם נבצע עשר שכיבות סמיכה. בגרם השני של מדרגות שוקרי יש 61 מדרגות המובילות לרחוב נפתלי אימבר. במשך עשר דקות נעלה בהליכה שתי מדרגות בכל צעד עם ירידה לסקוואט. בעשר הדקות הבאות נעלה בריצה שתי מדרגות בכל צעד, ובעשר הדקות האחרונות נעל שתי מדרגות בכל צעד תוך ביצוע מכרע בכל עלייה (הברך האחורית מתכופפת ונוגעת במדרגה).

 

 

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ תזונה: אבוקדו הוא הפרי האהוב עלי. הוא בריא, טעים, עשיר בשומנים טבעיים, מכיל ערכים תזונתיים חיוניים ומשתלב נהדר בכל ארוחה. האבוקדו עשיר במגנזיום, בזרחן, בחומצה פולית, באשלגן, בוויטמינים מסוג B ובמים, יש בו מעט נתרן ואין בו כולסטרול בכלל. במשך שנים רבות סברו שהוא משמין, אך למעשה הוא מדכא את החשק למאכלים עתירי קלוריות ושומן, וכשהוא נאכל ביחד עם מזונות אחרים הוא מאפשר לגוף ספיגה מיטבית של חומרים נוגדי סרטן המצויים בירקות שונים. יש באבוקדו שילוב של מרכיבים שמשקם ומחזק את המערכת החיסונית ואת מערכת העצבים, ואכילתו מפחיתה את רמות הכולסטרול בגוף. האשלגן שמצוי בו מווסת את לחץ הדם ומסייע בעיכול וניקוי רעלים. כמו כן מסייע האבוקדו בהתמודדות בעייפות ובדיכאון ומשפר את יכולות הריכוז.

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו.

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר