מנת המגש בשניצל דיומא (צילום: חגית הורנשטיין)
מנת המגש בשניצל דיומא (צילום: חגית הורנשטיין)

"אין אחד שטעם ולא אמר שזה וואו"

נועה צלר ושי חמצני, הבעלים של קפה דיומא וחנות הצעצועים ילדותא במרכז הכרמל, פתחו עסק שלישי שיוצר רצף של שלוש חנויות ברחבת הפסנתר, והפעם מדובר בשניצלייה. ויש גם מנה שכולה הומאז' לווק המיתולוגי של דרור אוסלנדר ז"ל

פורסם בתאריך: 6.11.23 08:50

בן זקונים נולד לאחרונה לנועה צלר ולשי חמצני, הבעלים של קפה דיומא וחנות הצעצועים ילדותא ברחבת הפסנתר במרכז הכרמל. האח השלישי יוצר רצף של עסקים צמודים ומשלים חלום נושן של צלר שרצתה מאז ומתמיד לפתוח שניצלייה, כי לדבריה אין שניצל טעים בחיפה. השניים התלבטו, עשו חשיבה נוספת, העלו רעיונות אחרים ובסוף חזרו לרעיון המקורי, וכך נולד לו שניצל דיומא. הם צירפו למיזם את סרגיי אהרונוב שהיה השף בדיומא ועובד איתם כבר כמה שנים, והוא זה שמתפעל את השניצלייה. המלחמה קצת שינתה להם את התוכניות, ובסוף הוחלט שזה בדיוק הזמן לפתוח מקום חדש שנותן מענה גם במשלוחים.

"הרעיון היה לעשות שניצל, אבל כמו שצריך", אומר חמצני, "אחרי המון ניסיונות, נועה הביאה את המתכון לשניצל האולטימטיבי. אנחנו יודעים לעשות אוכל טעים שמורכב מחומרי הגלם הכי טובים שאפשר למצוא. תמיד בקפה היה חסר לנו הקטע הבשרי, וזה משתלב מעולה ביחד".

אז המתכון סודי?

"ברור. נועה כבר שנים מכינה בבית שלה שניצלים, ואין אחד שטעם ולא אמר שזה וואו. התיבול שלה הוא הסוד, וזה רק שלנו. רצינו שניצל שיהיה ייחודי לנו, שיהיה טעים וטוב. העסק מכוון גם למשלוחים, ולכן עבדנו על האריזה כדי שהכל יגיע כמו שצריך. פיתחנו משהו שקראנו לו 'בגט וסע' – מזמינים ובאים לקחת, אבל בגלל מצוקת החנייה במרכז הכרמל אנחנו נוציא את ההזמנה למכונית. זה מצוין לאמא שמוציאה את ילדיה מבית הספר או מהגן. למי שיושב במקום, יש לנו עסקיות נהדרות לילדים. אגב, אמא שבאה עם הילדים יכולה לשבת בקפה ולהזמין מהתפריט שלו, והילדים יכולים להזמין מנת ילדים מהשניצלייה". 

 

בגט וסע. שניצל דיומא (צילום: חגית הורנשטיין)

בגט וסע. שניצל דיומא (צילום: חגית הורנשטיין)

 

 

יש לכם מנת שניצל במגש, וזו מנה ממש מוגזמת.

"אנחנו ידועים כמפנקים, גם מגש ארוחת הבוקר של דיומא הוא מפנק מאוד. את הבגטים אנחנו אופים במקום, ויש לנו הפתעה לחיפאים הוותיקים – מנה בבגט שכולה הומאז' לווק המיתולוגי של דרור אוסלנדר ז"ל. שנינו גדלנו בכרמל, וכשרצינו לאכול טוב היו לנו הסנדוויץ' בר והווק, שלצערנו שניהם כבר לא קיימים. לשנינו זכור כמה אהבנו לאכול את הכריך עם העוף המוקפץ בווק, והחלטנו לשחזר את זה. עשינו ניסיונות, לא משהו מדעי, רק עניין הטעם והזיכרון. ניסינו המון עד שממש השבוע נועה הביאה לי לטעום. נתתי את הביס הראשון, ובשני אמרתי לה שזהו, זה הטעם הזכור לי. זה היה ממש מרגש".

החנות הבאה שמתפנה לידכם, למה תהפכו אותה?

"לא, זהו, סיימנו עם הרחבה. אנחנו חושבים ששלושה עסקים זה נהדר. העסק הבא יהיה בטוח בחיפה, אבל עדיין לא יודעים מהו. זה יהיה עסק כמו שאנחנו אוהבים – עסק קטן עם קהל שהוא לא גדול מאוד, אבל נאמן ויודע להעריך איכות. הקו המנחה שלנו הוא 'אם לא ניתן את זה לילדים שלנו, לא ניתן את זה לאף לקוח'. זה מה ששומר אותנו נאמנים לעצמנו ולקהל שלנו". 

התפריט כולל שניצל או חזה עוף בבגט (43 שקל); שניצל במגש עם צ'יפס, סלטים ושתייה (59 שקל); סלט קצוץ עם חזה עוף (49 שקל); מגש ילדים עם טרופית (35 שקל, ויש גם חצי מנה); צ'יפס (18 שקל); צ'יפס בטטה, טבעות בצל וכדורי פירה (21 שקל).

שניצל דיומא, שדרות הנשיא 119. שעות פעילות: ראשון-חמישי 21:00-11:00, שישי 16:00-10:00. טלפון: 04-6649494.

 

סרגיי אהרונוב (צילום: חגית הורנשטיין)

סרגיי אהרונוב (צילום: חגית הורנשטיין)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אז יש מנה עוף בדבש בג'בטה מוקפץ?

    על קרש עץ עגול וסלט כרוב וחמוצים באמצע ?!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר