ראשי התאגידים החדשים? שלום, עידו, להט, בן דיין, בלס ובליצבלאו (צילום: בועז כהן)
ראשי התאגידים החדשים? שלום, עידו, להט, בן דיין, בלס ובליצבלאו (צילום: בועז כהן)

פרסום ראשון: אלו השינויים שמבקשת קואליציית השינוי לבצע בתאגידים העירוניים

לאחר פיטורי סגנים בשכר ולאחר שלילת שכרם של ממלאי מקום ראש העיר עוברים חברי קואליציית השינוי לשלב הבא ומבקשים לבצע שינויים בתאגידים. בין השינויים המבוקשים: הדחתה של קליש כיו"ר קהילת הדר (והחלפתה ביוסי שלום), הדחת צוק מראשות עפת"ח (והחלפתו במוטי בליצבלאו) והדחת עציוני מראשות החברה הכלכלית (והחלפתו בשמשון עידו)

פורסם בתאריך: 10.9.21 07:51

קואליציית השינוי פנתה לראש העיר עינת קליש רותם בבקשה לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין שבה מתוכנן ביצוע שינויים בהרכבי התאגידים העירוניים השונים. צעד זה מגיע לאחר שקואליציית השינוי יזמה מספר מהלכים: את פיטוריהם של שני סגני ראש עיר בשכר, את שלילת שכרם של שני ממלאי מקומה של קליש – נחשון צוק ומיכי אלפר, ולבסוף – שינוי הרכב הועדות העירוניות.
אמש הוציאו מספר מחברי הקואליציה הודעה לעיתונות בדבר הדרישה לקיום ישיבה שלא מן המניין שבה, בין היתר, הם מתכננים לבצע שינויים בתאגידים, אולם הם נמנעו מלפרט אותם. במכתב, שהגיע בלעדית לידי "כלבו חיפה והקריות", עולה כי אלו השינויים אותם קואליציית השינוי מבקשת לבצע:

בקהילת הדר: סיום כהונתה של עינת קליש כחברה ויו"ר הנהלת העמותה ומינויו של יוסי שלום (יונה יהב וצעירי חיפה) כחבר וכיו"ר ההנהלה במקומה. כמו כן מתבקש סיום כהונתו של אלי בן דיין (הליכוד) כחבר ההנהלה ומינויו של לזר קפלון (חיפה ביתנו) במקומו; סיום כהונתו של מנחם קפלן (דגל לתושב) כחבר ההנהלה ומינויה של שהירה שלבי (חד"ש) כחברת הנהלה במקומו; מינויה של גילה זמיר (במקומו של יניב בן שושן), יעל לבנון ואכרם עבד אל-חלים כנציגי ציבור.

מינוי יוסי שלום ליו"ר קהילת הדר במקום עינת קליש (צילומים: רועי אשר, ראובן כהן - דוברות עיריית חיפה)

ימונה במקום קליש ליו"ר קהילת הדר? יוסי שלום ועינת קליש רותם (צילומים: רועי אשר, ראובן כהן – דוברות עיריית חיפה)

 

בחברה הכלכלית: סיום כהונתו של דוד עציוני (חיפה מתחדשת) כחבר וכיו"ר דירקטוריון החברה ומינויו של שמשון עידו (הליכוד) לחבר ויו"ר הדירקטוריון במקומו. כמו כן מתבקש מינויו של יוסי שלום (יונה יהב וצעירי חיפה) כחבר הנהלה במקומו של חבר המועצה שפרש מהמועצה בחודש מאי, שי אבוחצירה; סיום כהונתו של אלי לנדאו (שדולת הגימלאים) כחבר הדירקטוריון ומינויו של אריה בליטנטל (אגודת ישראל) במקומו; מינויו של מנכ"ל העירייה לשעבר, גדי מרגלית, ושל אודי אדמתי כנציגי ציבור; וכן סיום כהונתה של ראש מנהלת 2030, ענבל ריבלין, כחברת הועדה.

שמשון עידו יו"ר החברה הכלכלית במקום דוד עציוני? (צילום: בועז כהן)

ימונה ליו"ר החברה הכלכלית במקום עציוני? שמשון עידו ודוד עציוני (צילום: בועז כהן)

 

בעפת"ח – עמותה לפיתוח תיירות חיפה: סיום כהונתו של נחשון צוק כחבר ויו"ר הדירקטוריון ומינויו של מוטי בליצבלאו (הירוקים) כחבר ויו"ר במקומו. כמו כן מתבקש סיום כהונתה של יעל שנער (הירוקים) כחברה ומינויו של ניר שובר במקומה, וכן סיום כהונתו של אלי בן דיין (הליכוד) כחבר ומינויו של חבר סיעתו, איציק בלס, במקומו.

מוטי בליצבלאו יו"ר עפת"ח במקום נחשון צוק? (צילומים: בועז כהן)

ימונה ליו"ר עפת"ח במקום צוק? מוטי בליצבלאו ונחשון צוק (צילומים: בועז כהן)

 

בעמותה לקליטת עליה: סיום כהונתו של לזר קפלון (חיפה ביתנו) כחבר וכיו"ר הנהלת העמותה ומינויו של יואב רמתי (הבית היהודי) לחבר ויו"ר במקומו; כמו כן מתבקש סיום כהונתה של סופי נקש כחברת ההנהלה ומינויו של אלי בן דיין (הליכוד) כחבר הנהלה במקומה.

 

 

בלס ליו"ר דירקטוריון התיאטרון העירוני, תבור להט – ליו"ר המוזיאונים, ואלי בן דיין – ליו"ר היי סנטר

 

בתיאטרון חיפה: מינויו של איציק בלס (הליכוד) לחבר ויו"ר הדירקטוריון במקומו של דובי חיון, שכזכור פרש ממועצת העיר. עוד מתבקש מינויו של רג'א זעאתרה (חד"ש) כחבר במקומה של חדוה אלמוג; מינויו של גיל גורן ועו"ד סופי ספקטור כנציגת ציבור.

באתו"ס (החברה לאמנות, תרבות וספורט): עולה כי יו"ר הדירקטוריון, יעקב פיינגולד, החבר בקואליציית השינוי, ישאר בתפקידו. אולם מתבקש סיום כהונתו של נחשון צוק ומינויה של סופי נקש (סיעת יונה יהב וצעירי חיפה) במקומו. כמו כן מתבקש מינויים של מיכי אלפר (דגל לתושב) וסיגל ציוני כחברים בדירקטוריון, ומינויים של דוד לוריא (לשעבר ראש מנהל התפעול בעירייה), מתן אבני וטל שרון כנציגי ציבור.

בחברת המוזיאונים: מינויו של תבור להט (מר"צ) כחבר ויו"ר הדירקטוריון במקומה של חברת המועצה שפרשה מהמועצה לאור מינויה לחברת כנסת, נעמה לזימי. כמו כן מתבקש סיום כהונתה של תמי ברק (מהפך בחיפה) כחברה ומינויו של לזר קפלון (חיפה ביתנו) במקומה; סיום כהונתו של אביהו האן כחבר ומינויה של חברת סיעתו, הילה לאופר, במקומו.

בכרמלית: עולה כי לא יבוצע שינוי בראשות הדירקטוריון בו מכהנת חברת קואליציית השינוי, תמי ברק. אולם מתבקש מינויו של נחשון צוק במקומה של נעמה לזימי, ומינויה של מורן פריש כנציגת ציבור (במקומה של חנה בן זקן).

בבית הגפן: סיום כהונתה של חדוה אלמוג כחברת ההנהלה ומינויו של תבור להט (מר"צ) במקומה. כמו כן מתבקש מינויה של קליש רותם כחברת הנהלה, ומינויים של ענאן ג'ובראן ורולא חילו כנציגי ציבור.

במי כרמל: מינויו של דוד עציוני כחבר דירקטוריון.

במיל"ב: מינויה של שמחה גבאי כנציגת ציבור.

בקרית הספורט והבילוי (איצטדיון סמי עופר): מינויה של שהירה שלבי (חד"ש) כחברה.

בהיי סנטר: סיום כהונתו של נחשוק צוק כחבר ויו"ר דירקטוריון התאגיד ומינויו של אלי בן דיין (בליכוד), החבר כבר בדירקטוריון, ליו"ר במקומו של צוק. כמו כן מתבקש מינויו של לזר קפלון (חיפה ביתנו) כחבר במקומו של דוד עציוני; מינויו של תבור להט (מר"צ) כחבר וסיום כהונתה של ראש מנהלת 2030, ענבל ריבלין, כחברה בו.

בחברת-בת פארק מדעי החיים: מינויו של אביהו האן (הירוקים) כחבר במקומו של חבר המועצה שפרש, שי אבוחצירה; ומינויו של רועי בלסיאנו כנציג ציבור.

חברי קואליציית השינוי מוסיפים במכתבם כי "במטרה להמריץ את התאגידים העירוניים ולהשיבם למסלולם, ישנו צורך בשינוי חברי מועצת העיר, כמו גם רענון הרכבי הדירקטוריון של התאגידים, אשר יפעלו לטובת תושבי העיר והבאים בשעריה ויחתרו לפעילות רבה ואיכותית של התאגידים העירוניים".

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. א.א חיפה

    החלפות בניכם . אולי תתחילו לעבוד ולעשות משהו כל הזמן מתחלפים .אהל אין תזוזה. אין יוזמה חוץ מהחלפות. מה זה מייאש

  2. גלית, כרמל

    בקיצור, כל אנשי יהב רוצים להיכנס בדלת האחורית לעמדות ניהול העיר. זה מגוחך.

  3. ממש מינויים תופת של פוליטיזציה מימין ומשמאל שיפגעו במוסדות התרבות בעיר

    בעיני גרוע מאד. שוב מכניסים כיו"ר תאגידים עירוניים אנשים חסרי נסיון בתחום או חסרי יכולת לכהן בכלל כיו"ר תאגיד עם חוסר נסיון כלשהו שרלוונטי לאותם תאגידים.
    בין המינויים הבולטים לשלילה ובחוסר נסיון:
    שהירה שלבי באצטדיון חיפה??? מה נסיונה ומה היא תתרום? עצרות פוליטיות באצטדיון?
    מה איציק בלס מההסתדרות – מבין בלהיות יו"ר התאטרון העירוני ? פוליטיזציה של התיאטרון?
    תבור להט – מה נסיונו כעסקן מר"צ להיות יו"ר ועוד בשני מוסדות בית הגפן והמוזיאונים במקביל? פוליטיזציה של תרבות?
    רבותי מינויים הזויים
    זאת קואליציית השינוי אז שינוי לרעה

  4. אלי

    מה הסיבה לכל החילופים? איזה שיפור זה ייצור? זה נראה כמו משחק כיסאות גדול בו בעלי תפקידים מחליפים אחד את השני בין הגופים השונים. מהלך מאוד גדול בהיקפו אבל בינתיים לא ברור בתוכלתו.

  5. חכ

    שימו לב שלפי המתווה המוצע, כל התפקידים הכלכליים המשמעותיים יעברו לליכוד ולאנשי יהב. רק מציין.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר