רחבת הכניסה לבית הספר חוגים מול בניין מס' 24-4 ברחוב ליאון בלום
רחבת הכניסה לבית הספר חוגים מול בניין מס' 24-4 ברחוב לאון בלום

הסיוט שלא נגמר: הדיירים ברחוב לאון בלום ממשיכים לסבול

כבר שמונה חודשים שדיירי בניין 24-4 מתלוננים על שתלמידים מבית הספר חוגים הסמוך נכנסים לשטח הבניין, שוברים, מלכלכים, מעשנים, מרעישים ומקללים. דיירת: "אנחנו מתקשרים למשטרה, המשטרה מפנה אותנו לעירייה, והעירייה מפנה אותנו למשטרה"

פורסם בתאריך: 29.11.21 09:39

חייהם של דיירי רחוב לאון בלום בבניין 24-4 ממשיכים להיות בלתי נסבלים. למרות תלונות חוזרות ונשנות מטעמם על כניסת תלמידים מבית הספר חוגים הסמוך לבניינים והמפגעים שהם משאירים מאחוריהם – דבר לא השתנה.

עוד בחודש מארס האחרון התלוננו הדיירים על כך שנערים רבים נכנסים לשטח הבניין, משתמשים במעליות כבמשחק, מעשנים, משליכים בדלי סיגריות, מקללים ואפילו מכים. במשרד החינוך אמרו אז: "הנהלת בית הספר מקיימת שיחות עם התלמידים", אלא שגם כעת, בחלוף שמונה חודשים, התלמידים, לטענת הדיירים, ממשיכים להוות מטרד.
קטרין נוביצ'נקו, דיירת בבניין: "המצב על הפנים מאז שבית הספר הזה נפתח. הם באים ומעשנים לנו ליד הדירות, מלכלכים, ולפי הריח, הם מעשנים לא רק סיגריות. אנחנו מעירים להם, והם מאיימים עלינו. לפני יומיים זרקו לי בקבוק על האוטו. זה נורא מה שהולך כאן. שברו לי את המראה באוטו. השכנים המבוגרים יושבים ורואים, אבל מה הם יכולים לעשות? הם מפחדים. כבר הוציאו צו הרחקה לאחת התלמידות, להבנתי, בעקבות אחד המקרים. אנחנו מתקשרים למשטרה, המשטרה מפנה אותנו לעירייה, והעירייה מפנה אותנו למשטרה, ואומרים לנו לשכור שירותי שמירה, שזה כנראה מה שנעשה. ולא רק זה, גם בלילה הם באים לפה. אני ובן הזוג שלי, אישית, העפנו אותם אתמול בלילה. הם באים, מרעישים… עושים בכוונה. לפני כמה זמן החליפו בבניין את כל השילוט לחדש, והנה לפני שלושה ימים ריססו את כל השילוט בשחור".

השלט הושחת (צילום: קטרין נוביצ'נקו)

השלט הושחת (צילום: קטרין נוביצ'נקו)

יו"ר ועד הבניין, מרדכי מנסור, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "כל הפסקה שלהם הם באים לפה. מתנחלים פה בכל הבניין, מעשנים, זורקים סיגריות ופחיות ריקות, מרעישים. עשינו שער עם צ'יפ שלא כל אחד יוכל להיכנס, אבל לא מעניין אותם כלום. הם דוחפים את השער בכוח או שהם מטפסים על הגדר. מדי פעם אנחנו מתקשרים למנהלת, והיא שולחת מישהו לפנות אותם, ולפעמים אנחנו מתקשרים למשטרה, אבל עד שהיא באה, הם כבר חוזרים לבית הספר. זה דבר יומיומי. בית הספר הזה יהיה מולנו כל החיים, ולכן זו בעיה שצריך לפתור".

לפני מספר ימים, רוססו כתובות גרפיטי שחורות על קירות הבניין ועל השילוט. המרסס האלמוני (או המרססת) הגדיל לעשות כשריסס את המילה "גטו" באותיות לועזיות על מועדון הבניין. לדברי מנסור, במקרה זה, כפי שעולה מתיעוד מצלמות הבניין, אין מדובר בתלמידים: "זה לא הילדים, אבל אנחנו לא יודעים מי זה, כי לפי המצלמות זה לא ברור. רואים אישה מבוגרת שמכסה את עצמה במסכה ובקושי רואים את העיניים. זה היה בארבע לפנות בוקר בערך. היא ריססה על כל השילוט שיש לנו בכניסה, ריססה על השילוט בתוך הבניין… ".

גרפיטי על קירות המועדון (צילום: קטרין נוביצ'נקו)

גרפיטי על קירות המועדון (צילום: קטרין נוביצ'נקו)

 

לדברי מנסור, בעניין ריסוס הגרפיטי הוגשה תלונה במשטרה. "אני מקווה שהמשטרה תבוא, ונראה מה יהיה עם זה. אבל לגבי התלמידים, חייבים לפתור את המצב. דיברנו עם המשטרה, שלחתי מכתב לעירייה, הם לא הגיבו בכלל. אני חושב שנצטרך להציב אבטחה".

ממשרד החינוך במחוז חיפה ומעיריית חיפה נמסר: "פניותיהם של הדיירים נענות על ידי הנהלת בית הספר שפועלת לבירור הטענות ומקיימת תהליך חינוכי הכולל שיחות עם התלמידים בנושא".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תלמיד מן העבר

    כאשר בית ספר חוגים היה ברחוב יאיר כץ, הסיוט היה שם. עכשיו עבר ללאון בלום! לא לשכוח, הנוער הזה יהיה הלוחמים שלנו בעוד כמה שנים – להתרגל!

  2. אילנה א'

    מה ההבדל בין רחוב יאיר כץ לרחוב ליאון בלום ?
    במשך עשרות השנים בהם היה בה"ס ביאיר כץ, לא היו תלונות.

  3. שכן שמטייל עם הכלב

    מעל 50 תלמידים מכל הגילאים מעשנים בתוך בית הספר בפינת עישון רישמית עם מאפרות. המנהלת והמורות מעשנות בחניה אז ממש אין פליאה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר