ניצולת השואה אסתי ליבר, בתא הלחץ (צילום: עמותת יד עזר לחבר)
ניצולת השואה אסתי ליבר, בתא הלחץ (צילום: עמותת יד עזר לחבר)

מרגש: חברת "אוקסימד" תרמה 100 טיפולים בתאי לחץ לניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" 

אתמול (שני) הגיעה קבוצת ניצולי שואה, דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה", המתגוררים בקרית החסד של העמותה בחיפה, לחברת "אוקסימד" בשכונת רמת החייל בתל אביב, וזאת על מנת לקבל את הטיפול בתא הלחץ. ניצולי השואה התקבלו בחום ובלבביות רבה על ידי הצוות המתפעל את תאי הלחץ במקום

פורסם בתאריך: 4.1.22 11:42

חברת "אוקסימד" היא חברה חדשה ופורצת דרך בתחום הרפואה ההיפרברית בבעלותה של אורטל עובדיה. "אוקסימד", המפעילה תאי חמצן, שמה לה למטרה להנגיש את הטיפולים בתאי לחץ בלחץ מתון לכלל האוכלוסייה בעיקר לקשישים וילדים ולמטופלים במצבים רפואיים הזקוקים לשיקום, שנחקרו ואף טופלו בארץ ובחו"ל.

בשבוע שעבר תרמה ירדנה עובדיה, אימה של אורטל, אשת העסקים, הפילנתרופית, ידידת העמותה, לה הוענק גם "מגן הצדק החברתי", 100 טיפולים בתא לחץ ל-100 ניצולי שואה, דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר", בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג.

הבעלים של "אוקסימד", אורטל עובדיה, וניצולת השואה אסתי ליבר (צילום: עמותת יד עזר לחבר)

הבעלים של "אוקסימד", אורטל עובדיה, וניצולת השואה אסתי ליבר (צילום: עמותת יד עזר לחבר)

עובדיה היא אשת עסקים מהמצליחות בישראל. סיפור חייה הוא סיפור על פריפריה, מוצא, עוני, תדמית, לימונים חמוצים וגם לימונדה מתוקה. היא לוחמת, מעיזה, מנצחת, וכל העת שואפת איך לעזור ולתרום וכמה שיותר לזולת ולחלש בחברה.

אתמול (שני) הגיעה קבוצת ניצולי שואה, קשישים, הנושקים לגיל 80, 90 וגם יותר, דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה", המתגוררים בקרית החסד של העמותה בחיפה לחברת "אוקסימד" בשכונת רמת החייל בתל אביב, וזאת על מנת לקבל את הטיפול בתא הלחץ. ניצולי השואה התקבלו בחום ובלבביות רבה על ידי הצוות המתפעל את תאי הלחץ במקום.

אורטל עובדיה, בעליה של החברה, אמרה נרגשות: "זאת זכות גדולה ועצומה להעניק לניצולי השואה של עמותת 'יד עזר לחבר' את הטיפול בתא לחץ (תא חמצן). הם לבטח ירגישו את ההטבה באיכות חייהם בימים הקרובים. לטיפול בתא לחץ יש יתרונות גדולים. אמא שלי היא אשת חסד ותמיד תהיה, תמיד היא חושבת על ניצולי השואה לפני כולם. אני אפנה כל תור בלוח הזמנים העמוס שלנו לטובת ניצולי השואה ולטובת רווחתם, על מנת שנדאג כמה שיותר לאיכות חייהם שתהיה ככל האפשר רק טובה".

הבעלים של "אוקסימד", אורטל עובדיה (צילום: עמותת יד עזר לחבר)

הבעלים של "אוקסימד", אורטל עובדיה (צילום: עמותת יד עזר לחבר)

אסתי ליבר, 89, ניצולת שואה מפולין, אמרה לאחר הטיפול: "תודה רבה וענקית מקרב לב לירדנה עובדיה ולבתה אורטל על תרומתן ונדיבות ליבן למעננו, ניצולי השואה, וזה כלל לא מובן מאליו! זהו כבר הטיפול השני שאני מקבלת כאן ללא עלות. באמת, לאחר הטיפול הראשון כבר הרגשתי יותר טוב, ואיכות החיים שלי משתנה, והכל הודות לטיפול בתא הלחץ. היחס של כל הצוות אלינו נפלא ומעולה, הלוואי שאת הטיפול הזה יזכו לקבל גם כמה שיותר ניצולי שואה".

בשנים האחרונות מצבים רפואיים שונים כמו אלצהיימר, הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם, שיקום לאחר שבץ מוחי וכד' משוקמים בטיפול בתאי לחץ. הטיפולים בחברת "אוקסימד" מלווים על ידי אחות מוסמכת, אשר נמצאת בתקשורת מלאה עם המטופל בכל זמן הטיפול ובמעקב אחר מדדיו, כאשר המטופל יושב בתא שעוצב ומאובזר במיוחד, נוח ונעים.

לתא הלחץ מזרימים אוויר בלחץ גבוה, וכך עולה בו הלחץ מעל ללחץ הסביבה (בדומה לצלילה מתחת לפני הים). חמצן היפרברי הינו חמצן אותו נושמים בתא הלחץ והוא ניתן כטיפול למגוון רחב של מחלות. ברוב המקרים הטיפול ההיפרברי ניתן בנוסף לאמצעים אחרים כמו טיפולים כירורגיים, אנטיביוטיקה ועוד. בעת נשימת 100 אחוז חמצן בלחץ הגבוה מלחץ הסביבה, מתאפשרת עלייה משמעותית ביותר ברמות החמצן ברקמות הגוף שאינה אפשרית בעת נשימת חמצן בלחץ רגיל של אטמוספירה אחת (הלחץ הסביבתי בגובה פני הים).

 

 

למה מועיל טיפול בתא חמצן בלחץ?

טיפול בתא לחץ הוא טיפול רב מערכתי, כיוון שהחמצן מוחדר למחזור הדם. לכן תא לחץ מטפל במערכות רבות בגוף כמו רקמות פגומות, זיכרון ומוטוריקה, ממריץ תפקוד שרירים וזרימת דם, שיקום ממחלות לב ולאחר שבץ מוחי, הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם, מיגרנות ועוד.

בתוך כך, יש לציין כי חברת "אוקסימד" מציעה טיפולים בתאי חמצן בחוויית נוחות מושלמת הכוללת תא אישי לכל מטופל, כורסה מתכווננת מפנקת, טאבלט עם משחקים, מוזיקה, נטפליקס, סדרות טלוויזיה ועוד. הטיפול אורך כשעה וחצי, כאשר העלייה והירידה מהאטמוספרה לוקחת כמה דקות בתחילת הטיפול ובסופו כך שהמטופל ישהה באטמוספרה הרצויה כשעה וחצי.

אודות חברת "אוקסימד", המפעילה תאי לחץ >>> 

אודות עמותת "יד עזר לחבר" המפעילה בית חם לניצולי שואה >>> 

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר