ליאוניד צבט, בן 83, תקוע באוקראינה
ליאוניד צבט, בן 83, תקוע באוקראינה

תושבת חיפה זועקת: "סייעו לי לחלץ את אבא שלי בן ה-83 מאוקראינה"

אביה של לנה גולד, ליאוניד צבט, נמצא בעיר אירפן מצפון מערב לקייב ולא יכול לצאת מביתו בגלל ההפגזות. הוא אזרח ישראלי שמתגורר לסירוגין בישראל ובאוקראינה. גולד מבקשת מכל מי שרק יכול, לסייע בהבאת אביה לגבול יבשתי או לכל הפחות לדאוג לו כעת לאוכל. "אי אפשר להשאיר אותו לבד למות שם!", היא אומרת

פורסם בתאריך: 27.2.22 14:38

אביה של לנה גולד החיפאית נמצא לבדו בעיר אירפן, כשעה נסיעה צפונית מערבית לקייב, והיא מאוד מודאגת. בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות, כותבת גולד שאביה פוחד לצאת מהבית בגלל הירי וההפצצות.

"אנחנו רחוקים משם ולא באמת מבינים את המצב המזעזע", כתבה גולד, "את הפחד שמשתק את הגוף, את חוסר האונים וחוסר היכולת לרכוש אפילו מזון. אי אפשר להשאיר אותו לבד למות שם! אני מאוד מבקשת עזרה במציאת הסעה בשבילו לז'יטומיר או לכל גבול יבשתי, דרכו ניתן להגיע לישראל. הפוסט הזה חייב חשיפה כדי שיגיע למי שיוכל לעזור, בבקשה אל תעברו ליד זה, תתייגו ותשתפו".

גולד התראיינה היום (ראשון) ל"כלבו – חיפה והקריות", בתקווה שזעקתה להצלת אביה תגיע לאוזניים הנכונות, אולי אפילו לחדר המצב במשרד החוץ, או לשגרירות ישראל באוקראינה.

"אבי, ליאוניד צבט, הוא אזרח ישראלי ונמצא חלק מהזמן באוקראינה וחלק מהזמן בארץ", היא אומרת ומתקשה להסתיר את סערת הרגשות שבה היא נמצאת, "כשהוא בארץ, הוא מתגורר עם אחי או עם דודה שלי בחיפה. גם אני מתגוררת כאן. כשכל זה התחיל, לא עלה על דעתנו שזה יתפתח כל כך מהר למלחמה. בתוך ימים ספורים זה נהיה אסון מה שקורה שם. ביום חמישי האחרון דיברתי איתו ואמרתי לו שכבר התחילו לסגור את שדה התעופה, אז אני אמצא לו הסעה לאחד הגבולות היבשתיים, משם הוא יוכל להגיע לארץ. אז הוא כמובן שאמר 'כן, כן', אבל בערב של אותו יום, כבר היה בלתי אפשרי לצאת מהבית. הכבישים מופצצים, ירי ברחובות, פחד אלוהים מה שקורה שם. אני נורא-נורא מודאגת, ולא מצליחה לישון".

איפה בדיוק אבא נמצא?

"המקום עצמו נקרא אירפן, שזה בערך שעה נסיעה מקייב במכונית. זה נקרא אזור קייב, מצפון מערב לעיר".

יחסית הוא קרוב לפולין?

"יחסית, אבל הכל יחסי. במצב נורמלי לעלות על אוטובוס או לעלות על רכבת אין שום בעיה, אבל לצאת מהבית כרגע, זו כבר בעיה. אבא בן 83, הוא לבד לגמרי. יש לו בת זוג שעכשיו נמצאת בעיר אחרת עם ההורים המבוגרים שלה, והעיר הזו בכלל חסומה לחלוטין, יש טנקים והפצצות כל רגע".

 

 

הפוסט שלך שותף בהמון קבוצות, נעשו אלייך פניות?

"למען האמת, מי שעזרה לי עם הפוסט, כי אני פשוט נכנסתי להלם ולחוסר אונים, זו חברה שאנחנו מתנדבות יחד בחוות השאנטי, חווה שיקומית לבעלי חיים. היא אמרה לי להתעורר ולהתחיל להזיז את עצמי, שחייבים לפעול וחייבים לעשות משהו כדי לעזור לאבא, להוציא אותו משם. אז כתבתי את הפוסט והיא פרסמה את זה בהמון קבוצות. היא מעבירה לי צילומי מסך, כי אנשים החלו לפנות, יש היענות מטורפת אבל כרגע זה לא עוזר".

מה כן יעזור?

"לפני שעה דיברה איתי מישהי שאמרה שמצאה מתנדבים באזור שלו וביקשה את הטלפון של אבא, כדי שלפחות יוכלו להביא לו אוכל. כי כן, הוא בריא, אבל אם הוא ייצא לחנות, אם ימצא בכלל חנות פתוחה ותהיה הפצצה, הוא יצטרך לרוץ, לברוח. המקסימום של העזרה הפרודוקטיבית כרגע זה באמת שידאגו לו למזון. לצאת משם כרגע אי אפשר, צריך לחכות כמה ימים שהמצב טיפה יירגע, או שהמלחמה אולי תזוז לצד אחר, כדי שהכבישים ייפתחו. חוץ מזה, העברתי את הפרטים שלו לקבוצת מתנדבים שמנהלת את האזור, עם מספרי טלפון ודרכון להסעה, וברגע שמשהו ייפתח, יגיעו, יאספו אותו ויעבירו אותו לאחד הגבולות".

הוא אזרח ישראלי, פניתם לשגרירות, למשרד החוץ?

"ניסיתי לפנות לכל הקווים החמים שיש, אין מענה בקווים החמים. אני מבינה שאין מענה, בגלל שיש אלפי אנשים שמתקשרים, אבל בשורה התחתונה אין מענה וצריך להסתמך על עצמנו".

הטלפון של לנה גולד: 054-7552531.

הטלפון של אבא שלה באוקראינה: 380-95-504-3035+

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר