יעל (צילום: irisphoto11/depositphotos.com)
יעל (צילום: irisphoto11/depositphotos.com)

חשיפה: יעל שמתה בגן החיות העירוני נמצאה חיובית לשחפת

לדברי גורמים בגן החיות, המקום שבו מתה היעל מרוחק מקהל המבקרים, כך שהיא לא הייתה יכולה לבוא עימם במגע. זהו המקרה השני המדווח השנה של הימצאות נגיף השחפת בקרב חיות הגן. ביולי האחרון הושמדו יותר מ-20 איילים וכבשים, לאחר שנמצא כי חלו בנגיף

פורסם בתאריך: 10.4.22 21:12

יעל שמתה בגן החיות העירוני נמצאה בבדיקת מעבדה נגועה בשחפת הבקר. למרות זאת, הוחלט כי גן החיות יישאר פתוח לציבור.

לדברי גורמים בגן החיות, המקום שבו מתה היעל מרוחק מקהל המבקרים, כך שהיא לא הייתה יכולה לבוא עימם במגע. עוד הם מוסיפים, כי גם שאר החיות מאותה תצוגה מבודדות מהחיות האחרות. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע, כי הווטרינר העירוני, ד"ר יאיר וייס, מעורב בפרטים, ולדבריו, הסיכוי כי מישהו ממבקרי הגן נדבק הוא קלוש ביותר, וזאת מאחר שהידבקות עשויה להתרחש רק במגע קרוב וממושך עם הנגיף, וכאמור, התצוגה בה הייתה מצויה היעל מרוחקת מהקהל.

 

 

זהו המקרה השני המדווח השנה של הימצאות נגיף השחפת בקרב חיות הגן. ביולי האחרון הושמדו יותר מ-20 איילים וכבשים, לאחר שנמצא כי חלו בשחפת, מקרים שלא דווחו לעירייה.

מאתו"ס, התאגיד העירוני המפעיל את גן החיות, נמסר: "לאור החשד לשחפת הבקר לפני מספר חודשים ובתיאום עם הרגולטור, שהוא משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים, הוחלט להשאיר בהפרדה גם את שאר היעלים, שהיו בתצוגה הסמוכה. מאחר שכל היעלים שבתצוגה היו מופרדים לאורך כל התקופה לא נשקפת כל סכנה למבקרים. גן החיות ימשיך לפעול במסגרת ההנחיות שהוא יקבל ממשרד החקלאות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר