המלונית לילדים חולי סרטן של עמותת לב ח"ש
המלונית לילדים חולי סרטן של עמותת לב ח"ש

בשל צו הפסקת עבודה למלונית לילדים חולי סרטן, לב ח"ש מבקשת לזמן בכירים בעירייה לעדות

לאחר שעיריית חיפה הוציאה צו להפסקת העבודות למלונית שמקימה עמותת לב ח"ש עבור ילדים חולי סרטן, כעת מבקשת העמותה לזמן לעדות בבית המשפט לעניינים מקומיים את מ"מ ראש העיר מיכי אלפר, את מהנדס העיר ואת מנהל אגף נכסים בעירייה. הטענה: אכיפה בררנית ושיקולים זרים בהוצאת הצו

פורסם בתאריך: 1.9.22 08:28

עמותת לב ח"ש מבקשת לזמן לעדות בבית המשפט לעניינים מקומיים את מ"מ ראש העיר מיכי אלפר המשמש יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, את מהנדס העיר אריאל וטרמן ואת מנהל אגף נכסים בעיריית חיפה ניר גראואר. בקשת הזימון היא חלק מבקשה דחופה שהגישה לב ח"ש לבית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה לעיכוב ו/או לביטול צו להפסקת העבודות שהוציאה העירייה למלונית שמקימה העמותה לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם סמוך לקריה הרפואית רמב"ם.

ב-15 באוגוסט הוציא האגף לפיקוח על הבנייה במינהל ההנדסה צו מינהלי להפסקת העבודות למלונית שנבנית ברחוב חיל הים בבת גלים. בפירוט העבודות האסורות בצו נכתב כי "ב-19 בנובמבר 2017 ניתן היתר בנייה להקמת בית חם לילדים, אשר כולל 15 חדרים, תוספת ממ"מים (מרחבים מוגנים מוסדיים), מעלית, מרפסות וחיזוק המבנה. על גבי היתר הבנייה צוין כי תוקפו יפקע בתום שלוש שנים מיום נתינתו, דהיינו ב-19 בנובמבר 2020. אך באותה נשימה, ולאור הוראת שעה לתקנות הרישוי שלפיה התווסף סעיף 59 (א1) שקובע כי בהיתרים שתוקפם פג בין 1 בינואר 2020 ל-31 בדצמבר 2020 יוארך התוקף בשנה נוספת ממועד הפקיעה, כלומר תוקף ההיתר נשוא הצו הוא עד 19 בנובמבר 2021". עוד נכתב בצו כי באתר מתבצעות עבודות בסטייה מההיתר שניתן.

בתגובה הגישה העמותה, באמצעות עו"ד רון ברנט, בקשה דחופה לבית המשפט לעניינים מקומיים לביטול הצו ובקשה לעיכוב הצו עד להכרעה בבקשה. "גולת הכותרת בפעילות החסד הענפה של המבקשת היא הקמת מלונית עבור ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. מדובר בפרויקט שלא ניתן להפריז בחשיבותו, באשר המלונית תיתן מענה לצורך חיוני שיש בו משום הצלת חיים – ממש כך", כתב עו"ד ברנט, "לצורך הקמת המלונית גייסה המבקשת (עמותת לב ח"ש; ב"כ) תרומות בסך של יותר מ-13 מיליון שקל מתורמים רבים שתרמו בנדיבות מתוך הכרה בחיוניות ובדחיפות הקמת המלונית. גם המשיבה (עיריית חיפה; ב"כ), בטרם התחלפו קברניטיה, הכירה בנחיצות המלונית וקידמה את הקמתה. המשיבה עצמה הגישה את הבקשה להיתר הבנייה להקמת המלונית. לעובדה זו חשיבות עצומה לנימוקי הבקשה, שכן צו הפסקת העבודות ניתן בין היתר בנימוק שתוקף ההיתר, שהמשיבה עצמה היא בעליו, פג. לקרוא ולא להאמין. הפרויקט מצוי בשלבי צביעה וגמרים סופיים, והערכה היא כי תוך שלושה חודשים תושלם בניית המלונית ותחל בקבלת הילדים החולים".

 

 

בבקשה שהגישה לב ח"ש לבית המשפט נכתב: "עדותו של אלפר נדרשת בעיקר לשם ביאור טענת המבקשת לאכיפה בררנית ולשקילת שיקולים זרים בהוצאת הצו. כמפורט בהרחבה בבקשה, כחלק ממפעלי החסד שמפעילה המבקשת, היא הקימה מרכז חלוקת מזון לנזקקים במבנה שהקצתה לה המשיבה לפני שנים רבות ברחוב יל"ג 7. לאחר חילופי השלטון אצל המשיבה החליטו קברניטיה, ובמיוחד אלפר, כי ההקצאה שבוצעה למבקשת אינה תואמת את מבוקשם, ועל כן דרשו כי המבקשת תפנה את מפעל החסד ותמסור את החזקה במבנה למשיבה לצורך הקמת בית ספר לבנות חרדיות. המבקשת לא יכלה להיעתר לדרישה זאת, בוודאי ללא מציאת פתרון חלופי, שאחרת יינזקו קשות אותם נזקקים הנסמכים על הסיוע שמעניקה המבקשת. משסירבה המבקשת לדרישת המשיבה, פצחה המשיבה במלחמת חורמה נגד המבקשת ופועלה. בין הפעולות שאותן נקטה המשיבה ניתן למנות את הוצאת הצו נשוא ההליך שבכותרת. אלפר הבהיר בצורה שאינה משתמעת לשני פנים לנציגי המבקשת שהוא לא יאפשר את השלמת בניית המלונית בכל מחיר, כל עוד לא תוותר המבקשת על זכויותיה בנכס מקרקעין שהוקצה לה ברחוב יל"ג 7 ותמסור את החזקה במבנה למשיבה לצורך הקמת בית ספר לבנות חרדיות. אם אלו אינם שיקולים פסולים, זרים ואסורים, לא נדע שיקול זר מה הוא".

באשר לבקשה לזמן את וטרמן כתב עו"ד ברנט: "וטרמן הוא שעשה את אותה 'טעות' באי פירוט בדבר קיומה של חובת ההיוועצות. לטענת המשיבה, וטרמן קיים את חובת ההיוועצות – טענה מופרכת על פניה שכן שומה לתעד בכתב את ההיוועצות, ותיעוד כאמור לא נמסר למבקשת, ומה שנטען להיות תיעוד צורף לאחר יד לתשובת המשיבה. וטרמן חתם על הצו והיה מכותב גם הוא למכתב של היועצת המשפטית לעירייה שבו היא פירטה את טענות המשיבה ביחס לחריגות הבנייה הנטענות בנכס. כמפורט בבקשה, הפער בין פירוט חריגות הבנייה במכתב לפירוט חריגות הבנייה בצו הוא בלתי ניתן לגישור, וגם על כך יישאל וטרמן. וטרמן כמהנדס העיר וכמי שמוסמך לחתום על צווי הפסקת עבודה מינהליים יוכל לתת מידע אמין ביחס למספר היתרי הבנייה שבהם המשיבה עצמה היתה בעלת ההיתר, לא ביקשה את הארכתו והוציא 'לעצמה' צו הפסקת עבודות מינהלי. וטרמן יוכל לספק מידע אמין ביחס לטענת המבקשת לאכיפה בררנית ולהשיב כמה היתרי בנייה פקע תוקפם ברחבי חיפה בטרם ניתן טופס 4, ובכמה מקרים מצאה המשיבה להורות על צווי הפסקת עבודה. וטרמן יוכל להעיד על לחצים שהופעלו עליו לרדוף את המבקשת ולדקדק דווקא עמה מטעמים פסולים ושקילת שיקולים זרים. נראה אפוא כי עדותו של וטרמן נדרשת והכרחית לשם ליבון המחלוקת ובירורה".

ברנט הוסיף בכתב הבקשה כי "אין זה עניין שבשגרה שבו רשות מוציאה צו מינהלי להפסקת עבודות שמבוצעות מכוח היתר שהרשות עצמה היא בעלת ההיתר. מצב דברים זה דומה יותר למערכון שנכתב על ידי אפרים קישון מאשר לתיאור של התנהלות שלטונית תקינה. הדברים נכתבים מקל וחומר שעה שעסקינן בעבודות להקמת מוסד חסד לילדים חולי סרטן. אם כן, אין לקבל את טענת המשיבה לפיה 'לא ברור לשם מה נדרש מצעד עדים בכירים'".

בעיריית חיפה סירבו להגיב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רוחמה

    הסיפור הרבה יותר מורכב ממה שאתם מציגים. אולי הגיע הזמן לחשוף את גובה המשכורות של הבכירים בעמותת לב ח"ש? הם הרי לא עובדים לשם שמיים, ממש לא.

  2. דויד

    מה זה קשור? גם אם המידע שאת מוסרת הוא נכון מה הקשר להתערבות של העירייה בכל דבר טוב שקורה בעיר הזו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר