המלונית לילדים חולי סרטן של עמותת לב ח"ש
המלונית לילדים חולי סרטן של עמותת לב ח"ש

הסאגה הסתיימה: העירייה ולב ח"ש הסכימו על המשך בניית המלונית

בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה קיבל את ההודעה המוסכמת שהגישו לו עמותת לב ח"ש ועיריית חיפה במטרה לסיים את ההליך המשפטי בין הצדדים ולהשלים את העבודות להקמת המלונית לילדים חולי סרטן בבת גלים. בא כוחה של לב ח"ש עו"ד רון ברנט: "כולי תקווה כי הבקשה תידון בוועדה המקומית בהקדם וללא הפרעות"

פורסם בתאריך: 8.9.22 09:41

סיום לסאגת הפסקת הבנייה של המלונית לילדים חולי סרטן: בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה קיבל הבוקר (חמישי) את ההודעה המוסכמת שהגישו לו עמותת לב ח"ש ועיריית חיפה במטרה לסיים את ההליך המשפטי בין הצדדים ולסיים את העבודות להקמת המלונית.

אתמול הגישה עמותת לב ח"ש באמצעות עו"ד רון ברנט בקשה לבית המשפט, ובו היא הודיעה כי העמותה והעירייה הגיעו להסכמה, ולפיה "הבקשה להסבת היתר הבנייה על שם העמותה מיום הגשת הבקשה ואילך ולהארכת תוקף ההיתר עד 1 בספטמבר 2023 הוגשה לוועדת המשנה, והעמותה תבקש כי היא תובא לאישור ועדת המשנה של הוועדה המקומית בהקדם". כמו כן הוסכם כי "העמותה תחתים את עורך הבקשה, את יועץ הבטיחות ואת אחראי השלד ביחס לאשרור אחריותם בכל הנוגע להיתר הבנייה תחת שמה של העמותה, לרבות ביחס למועד שבו פקע היתר הבנייה ועד לחידוש תוקפו. העמותה תמציא תוך 14 יום מקבלת תוקף של החלטה להסכמה זו ערבות בנקאית בנוסח המקובל אצל העירייה להבטחת תנאי ההיתר בסכום של 50,000 שקל".

בין הצדדים הוסכם גם כי "ייאסר המשך ביצוע עבודות באזור המרפסת ובחדר הטכני במרתף, בהתאם לצו הפסקת עבודות שהוצא. העמותה מתחייבת לקדם במהירות הליך רישוי לאישור השינויים שבוצעו או להתאמת הבנייה להיתר המקורי/היתר שינויים, ככל שיתקבל". באשר לבקשה כי בית המשפט יתיר לעמותה לבצע סגירה של חלונות למניעת כניסת מי גשם השיבה העירייה כי היא מתנגדת לכך.

עמדת העירייה לבקשה, כפי שהוגשה לבית המשפט על ידי עו"ד כרמית כודה מהמחלקה המשפטית בעיריית חיפה, היתה כי "מאחר וחודשה בקשה להסבת ההיתר על שם המבקשת ולהארכת תוקפו, ומאחר והבקשה הומלצה לאישור על ידי הצוות המקצועי אך טרם נדונה בועדה, ובכפוף לתנאים שפורטו בבקשה (אשרור אחריות בעלי מקצוע, ערבות וכיו"ב), מסכימה העירייה לצמצום הצו (הצו להפסקת העבודות; ב"כ) ביחס לשטחים הכלולים בהיתר, כאשר הצו יוסיף לחול על כל עבודה טעונה היתר בשטחי המרפסת והמרתף (לרבות החלונות) שלא נכללו בהיתר".

 

 

תחילת הפרשה לפני כשלושה שבועות, אז הוציא האגף לפיקוח על הבנייה במינהל ההנדסה צו מינהלי להפסקת העבודות למלונית. בפירוט העבודות האסורות בצו נכתב כי תוקף היתר הבנייה פג וכי באתר מתבצעות עבודות בסטייה מההיתר שניתן. העמותה הגישה בקשה דחופה לבית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה לעיכוב ו/או לביטול הצו, ובשבוע שעבר ביקשה לזמן לעדות שלושה בכירים בעירייה – סגן ראש העיר ויו"ר ועדת המשנה מיכי אלפר, מהנדס העיר אריאל וטרמן ומנהל אגף נכסים ניר גראואר – וטענה לאכיפה בררנית ולשיקולים זרים בהוצאת הצו.

ביום שלישי נדמה היה כי נמצא פתרון לתסבוכת, וזאת עם העלאת אישור לגליזציה למבנה בוועדת המשנה לתכנון ובנייה תוך כדי ההליך המשפטי בתנאים שהצוות המקצועי של העירייה קבע. אלא שאלפר הסיר את הנושא מסדר היום בגיבויה של היועצת המשפטית של הוועדה עו"ד קרן גולדשמידט. בתגובה יצאו חברי אופוזיציה בהפגנתיות מהדיון.

עו"ד ברנט מסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "לשמחתי, העבודות יימשכו עד להשלמת המלונית. התאמות יוגשו במסגרת תוכנית שינויים. כולי תקווה כי הבקשה תידון בוועדה המקומית בהקדם וללא הפרעות, ושאישור האכלוס יינתן בהקדם ועל בסיס שיקול מקצועי בלבד".

 

עו"ד רון ברנט (צילום: מתן אבני)

עו"ד רון ברנט (צילום: מתן אבני)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר