אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)
אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)

"בשנים האחרונות מועסקים באוניברסיטת חיפה מרצים שהטרידו מינית"

ארגון "אישה לאישה" מוביל קמפיין נגד תופעת ההטרדות המיניות באוניברסיטת חיפה, ונשים שהוטרדו מינית מתבקשות לענות על סקר אנונימי. האוניברסיטה בתגובה: "נאבקים באפס סובלנות בנושא ההטרדות המיניות. בשנה האחרונה ננקטו צעדים חסרי תקדים, כדי להבטיח לכל אחת ואחד מחברי קהילת האוניברסיטה סביבת לימודים בטוחה"

פורסם בתאריך: 19.10.22 12:34

בארגון החיפאי "אישה לאישה" פתחו בקמפיין נגד הטרדות מיניות באוניברסיטת חיפה.

"הידעת? בשנים האחרונות מועסקים באוניברסיטת חיפה לפחות 10 מרצים שהטרידו מינית, וזה רק קצה הקרחון. כל יום אנחנו עדות לסטודנטים שמטרידים סטודנטיות אחרות. ומה האוניברסיטה עושה? משתיקה, מטייחת, לא מפרסמת את השמות של הפוגעים ומגינה עליהם. היא מפקירה אותנו", כותבות נשות הארגון בפרסומים במסגרת הקמפיין ומוסיפות: "אנחנו מאמינות שמגיע לנו להיות בטוחות במקום שבו אנחנו לומדות ומלמדות; אנחנו רוצות לחזור להאמין למי שאמור להגן עלינו".

מתוך הקמפיין של "אישה לאישה"

מתוך הקמפיין של "אישה לאישה"

נשות הארגון מבקשות מכל מי שהוטרדה באוניברסיטה לענות על סקר אנונימי, שבהקדמה לו נכתב: "אנחנו קבוצת פעילות פמיניסטיות וסטודנטיות מאוניברסיטת חיפה. אנחנו מתחילות קמפיין להעלאת המודעות למדיניות האוניברסיטה סביב פגיעות/הטרדות מיניות וטיוח שלהן. במסגרת הקמפיין החלטנו להפיץ סקר, על מנת למפות את מרחבי, ממדי ואופני הפגיעה, ולפרסם אותם באופן שקוף (בניגוד להשתקה וההסתרה שהאוניברסיטה מפעילה על נפגעות)". בין השאלות שמתבקשות המוטרדות לענות עליהן: האם הן פנו לנציבות להטרדות מיניות ואיך טופל המקרה.

בנוסף, מבקשות נשות הארגון מהציבור להעלות לפייסבוק או לאינסטגרם תמונה עם טיפים "לסטודנטית הטרייה" תחת ההשטאג "מופקרות באוניברסיטה".

 

 

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "אוניברסיטת חיפה נאבקת באפס סובלנות בנושא ההטרדות המיניות ונקטה בשנה האחרונה בצעדים חסרי תקדים, כדי להבטיח לכל אחת ואחד מחברי קהילת האוניברסיטה סביבת לימודים בטוחה. שיאם של צעדים אלו הוא תקנון חדש למניעת הטרדות מיניות, שבמרכזו הקמת בית דין מיוחד לנושאי הטרדות מיניות, שבראשו עומדת שופטת בדימוס, הקמת בית דין מיוחד לערעורים, שגם בראשו עומדת שופטת בדימוס, והעברת התביעה בנושאי הטרדות מיניות לתובעות חיצוניות, המתמחות בתחום. בכך החליטה האוניברסיטה להעביר את כל נושא התביעה, השיפוט והענישה לידיים חיצוניות, בלתי תלויות ומקצועיות. בנוסף, התקנון החדש, שנכתב לאחר עבודה משותפת של שנה עם מרכז הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית – חיפה והצפון, מחזק את יכולתה של הנציבה למניעת הטרדות מיניות לפתוח בחקירה גם כאשר אין תלונה רשמית, שם דגש על התמיכה והליווי בנפגע או הנפגעת לכל אורך ההליך ומפרט את חובות השקיפות שהאוניברסיטה לקחה על עצמה, בין היתר פרסום של החלטות הנציבה בתוך 14 ימים, פרסום פסקי הדין החלוטים בתוך 14 ימים ופרסום פסקי הדין של בית הדין לערעורים בתוך 30 ימים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. Me too

    תיקון: זה לא בשנים האחרונות. גם לפני 50 שנים. לפחות אחד מהמרצים שהיה בן 30+ התחתן עם סטודנטית צעירה ממנו בעשר שנים.

  2. זו אמת

    זו אמת מצערת. מרצה אחד הרס לי החיים ולעוד אחרות. ועוד לא התאוששתי. ה"קריירה" של הנבלה חשובה יותר מהחיים שלנו.

  3. מזעזע

    כולם יודעים מי המרצים והאוניברסיטה משדרת לסטודנטים שיותר אכפת לה לגבות את המרצים האלו מאשר את המתלוננים
    זה פשוט מזעזע.
    כל היתר מכבסת מילים.
    אנשים שכנראה שנים הטרידו וממשיכים כאילו כלום

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר