בית הגפן (צילום: בועז כהן)
בית הגפן (צילום: בועז כהן)

הערב תתקיים הפגנה: "לא לפסטיבל הטרור בחיפה"

נמשכת הסערה סביב הכנס שאמור להתקיים היום במוזיאון טיקוטין במסגרת פסטיבל "סיפור חיפאי" של בית הגפן. גורמי ימין מתכננים לקיים הפגנה שכותרתה היא "לא לפסטיבל הטרור בחיפה", ובה אמורים להשתתף חברי כנסת, חברי מועצה והוריהם של השוטרים שנרצחו בפיגוע בהר הבית

פורסם בתאריך: 20.11.22 09:34

סערת הכנס שאמור להתקיים היום (ראשון) במסגרת פסטיבל "סיפור חיפאי" של בית הגפן נמשכת. בעיריית חיפה מבינים את הנפיצות של האירוע, ול"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי בשעה האחרונה התקיימה שיחת היערכות בין גורמים בעירייה לבין בכירי משטרת חיפה במטרה לבחון את ההשלכות של קיום הכנס ותרחישים שעשויים להתממש אם הוא יתקיים. לדבריהם של גורמים במשטרה, בצהריים תתקיים ישיבת היערכות מיוחדת, אך המשטרה לא תמנע את קיומו של האירוע.

במקביל מתוכננת להתקיים הפגנה מול מוזיאון טיקוטין, שבו יתקיים הפאנל, ביוזמה של ארגון בצלמו ובהשתתפות של אנשי ימין. בהפגנה, שכותרתה היא "לא לפסטיבל הטרור בחיפה", אמורים להשתתף הורי השוטרים האיל סתאווי וכמיל שנאן שנרצחו בפיגוע, חה"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית), צביקה פוגל (עוצמה יהודית) ואריאל קלנר (ליכוד), וחברי מועצת העיר יואב רמתי (הבית היהודי), אלי בן דיין (הליכוד), ד"ר אור ברק (יונה יהב וצעירי חיפה), גרי קורן וקיריל קארטניק.

בהזמנות להפגנה שפורסמו ברשתות החברתיות מבקשים המארגנים לחסום "את כניסתם (של המשתתפים בכנס; ב"כ) בגופינו בשרשרת אנושית" ולבוא עם דגל ישראל ועם משרוקיות.

 

ההזמנה להפגנה

ההזמנה להפגנה

 

 

בתוך כך שלח עו"ד מיכאל ליטווק, מכתב ליו"ר חברת המוזיאונים יותם יקיר ולמנהל בית הגפן אסף רון מכתב התראה בשם ארגון בצלמו, שבו נכתב כי "מלבד הפגיעה הקשה במשפחות השכולות שדורשות את ביטול הזמנתה (של לובנא זועבי; ב"כ) ובכוונתם לבוא ולמחות, מדובר לכאורה בעבירה על החוק. אני מתריע בפניכם שייתכן מאוד שאירוע זה מהווה הפרה של חוק יסודות התקציב, שבין סעיפיו הסתה לאלימות וטרור, תמיכה במעשה טרור ושלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. ברי לכל בר דעת שייתכן מאוד שסעיפים אלו יופרו באירוע הקרוב".

בתחילת השבוע שעבר החל ארגון בצלמו למחות נגד קיום פאנל "סימוני גבול – על גבולות התרבות הפלסטינית העכשווית בחיפה". המחאה הגיעה עד לכנסת, וביום חמישי שלח ח"כ אלמוג כהן מכתב לשר התרבות חילי טרופר ולראש העיר עינת קליש רותם, ובו הוא דרש לבטל את האירוע, ובדף הפייסבוק שלו הוסיף כי אם האירוע לא יבוטל, הוא יגיע למחות במקום.

"קיבלתי פניות רבות שהגיעו אלי מתושבי חיפה וממשפחות שכולות שזועמות על כנס הסתה ושנאה שצפויים להשתתף בו תומכי טרור ושייערך בבית הגפן בחיפה ביום ראשון הקרוב", כתב כהן לטרופר ולקליש רותם והוסיף כי בכנס אמורים לקחת חלק דוברת שהביעה תמיכה בפיגוע בהר הבית שבו נרצחו השוטרים האיל סתאווי וכמיל שנאן, ופעיל BDS שהשווה את חיילי צה"ל לנאצים. עוד כתב ח"כ כהן כי "הכנס נערך במימון מלא של משלם המסים הישראלי על ידי משרד התרבות ועיריית חיפה. לא ייתכן שכספי ציבור יממנו אירוע כזה. אני דורש מכם באופן מיידי לבטל אירוע זה, ובמקומו להזמין את ההורים השכולים שיספרו על ילדיהם ועל מעשי גבורתם".

גם בעירייה התייחסו לנושא והודיעו כי "עיריית חיפה והעומדת בראשה מקדמים שיח של שלום וסובלנות אך מגנים בתוקף מתן במה לתומכי טרור מכל סוג שהוא. נודע לנו על קיומו של הכנס מכלי התקשורת, ולבנו עם המשפחות השכולות שכואבות על קיומו של כנס מסוג זה. לפיכך הנחתה ראש העיר את הייעוץ המשפטי לבדוק באופן בהול את חוקיותו של הכנס ואם ניתן למנוע מדוברים שהביעו תמיכה בטרור להשתתף בו, מכיוון שמדובר באולם אירועים השייך לתאגיד עירוני. הייעוץ המשפטי בודק את הדברים ביחד עם משרד התרבות".

בינתיים חתמו עשרות אנשי שמאל על עצומה שמופנית לראש העיר עינת קליש רותם ואשר קוראת לא למנוע את קיום האירוע.

ממוזיאון טיקוטין נמסר כי הם לא מכירים את מכתב ההתראה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. קובי

    איך אפשר, כהן ופוגל הם ממש תומכי טרור. אחד הודיע שבתפקידו כמגבניק התעלל במשפחה בדואית והשני מצהיר כל יום שירה במישהו אחר . כל ערבי שהיה אומר משהו כזה כבר היה מזמן במעצר. אלו באים לחיפה בכדי לחרחר מדון? לא מתאים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר