הדובה בובה בגן החיות (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
הדובה בובה בגן החיות (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

עצוב: הדובה הסורית בובה הורדמה בגן החיות

גן החיות הלימודי בחיפה הודיע כי בובה, דובה חומה סורית בת 25, הורדמה לאחר שלא החלימה מניתוח שהיא נאלצה לעבור בשל שתי פריצות דיסק: "בובה התקשתה לעמוד וללכת, וניכר היה שהיא סובלת מאוד מכאבים. לאחר התייעצויות רבות ובהיעדר פתרון למצבה החלטנו בלב כבד לשים קץ לסבל שלה"

פורסם בתאריך: 12.1.23 09:50

יום עצוב בגן החיות הלימודי בחיפה: בובה, הדובה הסורית של גן החיות, הורדמה בעקבות מצבה הבריאותי.

"היום נפרדנו בצער רב מבובה, דובה חומה סורית בת 25", נכתב בדף הפייסבוק של גן החיות, "בובה נולדה בגן החיות וביחד עם אחיה ואחותה, בני וברי, היתה חלק מתוכנית השימור של מינים בסכנת הכחדה של ארגון גני החיות האירופי ואייקון של ממש. שלושת הדובים הוותיקים היו תמיד אהובים מאוד על המבקרים ועל צוות המטפלים, והם הגיעו לגיל מופלג יחסית לבני מינם בטבע".

 

 

בפוסט מתוארות גם הסיבות להרדמתה של הדובה: "הזקנה נתנה את אותותיה, ולפני כשנה אובחנו אצל בובה שתי פריצות דיסק על ידי נוירוכירורגית מומחית, והיא נותחה בגבה. לצערנו הרב, למרות המאמצים הרבים לשקם אותה, בובה לא החלימה כפי שקיווינו, ולאחרונה חלה הידרדרות משמעותית במצבה. בובה התקשתה לעמוד וללכת, וניכר היה שהיא סובלת מאוד מכאבים. לאחר התייעצויות רבות בתוך גן החיות ועם אנשי מקצוע נוספים, ובהיעדר פתרון למצבה, החלטנו בלב כבד לשים קץ לסבל שלה".

הפוסט הסתיים במילות פרידה מבובה: "זהו יום עצוב עבורנו. קשה לנו לחשוב על חצר הדובים ועל גן החיות בכלל ללא בובה האהובה, וההחלטה על המתת החסד שלה היתה קשה עבורנו מאוד. עם זאת, כאב לנו יותר לראות את בובה סובלת ואנו חשים לצד העצב גם סוג של הקלה עבורה. שלום בובה, אוהבים ומתגעגעים תמיד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משה דביר

    מקומו של הדב הוא בטבע. לא בכלוב. גם לכם היו פריצות דיסק אם הייתם גרים שנים בכלוב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר