שדרות בן גוריון הנטושות חסומות לתנועת כלי רכב
שדרות בן גוריון הנטושות חסומות לתנועת כלי רכב

"זה בית קברות". בעלי העסקים בבן גוריון לא מרוצים מסגירת הרחוב

בעיריית חיפה היו בטוחים שסגירת שדרות בן גוריון בלילות בסופי שבוע תיטיב עם בעלי העסקים ועם התושבים ברחוב. אז התושבים אכן נהנים משקט, אבל בעלי העסקים נותרו בלי פרנסה. עלאא אסעד משטרודל: "אם יש הרבה מבקרים תסגרו, ואם יש פורעי חוק תביאו משטרה. אל תסגרו רחוב בגלל פורעי חוק"

פורסם בתאריך: 5.8.23 08:50

בחמישי בערב – יממה לאחר שעיריית חיפה הודיעה על סגירת שדרות בן גוריון במושבה הגרמנית לתנועת כלי רכב בסופי שבוע, לדבריה "כדי להרחיק את מטרד הרכבים המשופרים, לשפר את רמת הבטיחות של המבלים ברחוב ולהבטיח את שמירת איכות חייהם של התושבים והמבקרים במקום" – נראה היה שהעירייה השיגה את מבוקשה. כל כך שקט היה במושבה, והרעש היחיד שנשמע היה צלצולי ההודעות הנכנסות בקבוצת הווטסאפ של בעלי העסקים ברחוב.

עלאא אסעד, הבעלים של מסעדת שטרודל, לא זוכר ערב חמישי שומם כל כך. "ביום כיפור יש יותר תנועת אנשים ברחוב", הוא אומר בעצב, "את יודעת כמה אנשים שאלו אותי אתמול אם הולכת להיות הפגנה ברחוב בגלל המספר העצום של השוטרים שהיו פה? אני בעד סגירת הרחוב לתנועת מכוניות, אבל העירייה היתה צריכה לעשות משהו – אטרקציה מינימלית – כדי שאנשים יבואו למושבה ולא ידירו את עצמם מהמקום. תעשו משהו שימשוך קהל. עכשיו קיץ, בכל העולם עושים אטרקציות למשפחות, אז תתעוררו, תתקינו תאורה, תביאו דוכני אמנות. מה שהיה כאן בחמישי בערב זה בית קברות".

אי אפשר להתלונן על הרכבים המשופרים וכשמרחיקים אותם להמשיך להתלונן.

"גם אני טוען שהרכבים שמתפרעים בסופי שבוע ופורעי החוק פוגעים בעסקים ובלקוחות שבאים ליהנות, אבל כדי לסגור רחוב חייבים איזושהי אטרקציה. אם אין שום דבר ברחוב וסתם סוגרים אותו, אז אל תסגרו. כדי לטפל בבעיה של הפורעים לא צריך להיות חכם גדול, צריך בסך הכל שוטרים שיסתובבו על המדרכה או על אי התנועה ויעשו סדר משעה 19:00 עד חצות.  תאמיני לי, ארבעה שוטרים או פקחים זה מספיק, כי כך פורעי החוק לא יגיעו וזה ישרה ביטחון על בעלי העסקים שיש משטרה ברחוב. הסגירה היא מרחוב הגפן למעלה ועד לשדרות המגינים למטה, והיתה שם משטרה כאילו הם נערכים להפגנה. לא היה כלב ברחוב. השוטרים עמדו שם וצחקו. הם אמרו לנו 'רבאק, אין אנשים, למה סגרתם?'. היו שם ניידת וחמישה או שישה אופנועים שכל הזמן עלו וירדו בשדרה כאילו מה כבר עומד לקרות. מה, אנחנו במלחמה? אני מת שהרחוב יהפוך למדרחוב, זה החלום שלי, שיהיה כמו בזכרון יעקב, אבל תעשו משהו לסופי שבוע, תציבו דוכנים בסטנדרט גבוה ותשכירו אותם, גם לאוכל וגם לאמנות, כדי ליצור טראפיק של הולכי רגל. אבל למה לסגור את המושבה בדרך הזו? אתם רוצים לחסל את העסקים? הכל נעשה ללא מחשבה. ושוב אני אומר – אין בעיה שהשדרה תהיה פתוחה למכוניות, אבל שיהיה ביטחון, שיהיה שיטור. גם עם רק עשרה אחוזים ממספר השוטרים שהיו פה, יהיה כאן סדר".

 

 

 

גם כשהמושבה פתוחה לכלי רכב המשטרה נמצאת שם בסדרי כוח כאלה?

"לא, מה פתאום. לפני כמה שבועות היו פה כמה פקחים, וכולם ישבו בצד, בפינות הרחוב. הם לא הסתובבו ברחוב, הם לא ירדו ועלו. הם צריכים ללכת על אי התנועה באמצע הרחוב כדי לתת ביטחון גם לדיירי הרחוב, גם לבעלי העסקים וגם לאורחים שבאים לבלות. בחמישי היה פה מספר גדול כל כך של שוטרים כאילו הולכת להיות הפגנה של מאות אנשים. לא היה כאן כלב, בשעה 21:00 היה נראה כאילו זה 5:00 לפנות בוקר. מה בעירייה מנסים לעשות? אני באמת לא מבין. נראה שהם רוצים לחסל את העסקים. לא היה צריך שיטור, ממש חבל על הכסף".

העירייה טוענת שהיא נענתה לבקשת בעלי העסקים והתושבים לסגור את הרחוב.

"אני הייתי נוכח בישיבה שהעירייה עשתה עם בעלי העסקים. כשעושים ישיבה עם בעלי עסקים, אי אפשר לבחור שלושה בעלי עסקים כשיש כ-30 עסקים במושבה. צריך היה לעדכן את כל בעלי העסקים על ישיבה כזאת. אני ועוד שני בעלי עסקים לא יכולים להחליט לבד לגבי הרחוב. אין לי זכות. מה שטוב לי לא טוב לאחרים, ומה שטוב להם לא טוב לי. היינו שלושה בפגישה שנערכה במלון קולוני, וזה לא נעים. לא הגיוני שניקח החלטה על כל הרחוב. הרחוב בכה ביום חמישי. זה יפגע בנו. בעלי עסקים התקשרו אלי, וכולם מיואשים".

 

שדרות בן גוריון שומם

שדרות בן גוריון שומם

 

נראה שבעירייה לא צפו מראש שזו תהיה התוצאה.

"הגיע הזמן שעינת קליש רותם תתעורר. מה זו ההחלטה הבזויה הזו? אם אני ראש העיר ולוקח החלטה לסגור את הרחוב לתנועת רכבים, למה אני עושה את זה? בגלל מספר המבקרים. למה סוגרים ב'חג של החגים'? בגלל מספר המבקרים. כיום אין מספיק הולכי רגל כדי לסגור אותו למדרחוב. יש כמה עשרות רכבים מרעישים שמגיעים בסופ"שים לחיפה ומתפרעים, אז שהמשטרה תטפל בהם. שייתנו להם דוחות ויורידו אותם מהכביש. הלוואי שהיו מסתובבים ברחוב 5,000 איש ובגלל זה העירייה היתה סוגרת אותו. הייתי הכי מבסוט והכי שמח בעולם, זה חלום שיהיה פה מדרחוב יפה. אני לא יודע מי מייעץ לראש העיר, אני לא יודע מי מייעץ להם, אני לא יודע מי מקבל את ההחלטות, אבל הן החלטות בזויות ולא נכונות. לא צריך תואר בשביל לקחת החלטה כזו. הרחוב היה שומם וריק, העסקים נפגעו. אני בעד סגירת הרחוב, אבל לא ככה. יש שתי סיטואציות – אם יש הרבה מבקרים, תסגרו; ואם יש פורעי חוק, תביאו משטרה. אל תסגרו רחוב בגלל פורעי חוק".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "חסימת הרחוב בוצעה לבקשת בעלי העסקים ודיירים ברחוב. בסיור שערך מנכ"ל העירייה ברחוב ביום חמישי הודו בעלי העסקים והמלונות על סגירת הרחוב. העירייה תמשיך לפעול גם בעתיד בשיתוף עם בעלי העסקים ועם התושבים".

 

עלאא אסעד, מסעדת שטרודל

עלאא אסעד

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. עופר "המפנה" חיפה

    בעקבות המבצע הצבאי המוצלח של עיריית חיפה , שוקלים במשרד הבטחון לבטל את מכירת המותרות זהב טלויזיות , מחשבים – אתם מבינים כן ?!
    כדי שלא יהיו גניבות וכך לא יצטרכו יותר שוטרים ושעות עבודה .
    חחחחחחחח

  2. מדרחוב

    צודק 100%- או שיטור שיטפל הפוריים, שיראו נוכחות מרתיעה, או אטרקציות,מידרחוב,דוכנים ,אמנות אוכל, לוליני רחוב כמו בחו"ל,, באמת היה בית קברות,בלי מרחב מחשבתי הכל חלפ -לפ

  3. אייל

    אותו סיפור פארק המנגלים בגן נציבורי בנוה דוד.
    אותו סיפור לא לדלל חזירי בר 3 דנים וליצור חוסר איזון בטבע
    כמו ביטול הסיירת העירונית וכל הבלאגן שנוצר כשלא פועלת
    קליש – סתומה.
    את זה כבר הבנו.
    אפילו לא ישבה עם בעלי העסקים והתושבים.
    סתם רצתה גימיק מהיר לתקשורת חודשיים לפני הבחירות ושוב אכלה אותה…
    די הביתה..

  4. לאמור את האמת

    רצוי לבצע משאל בין בעלי עסקים לפני שמקבלים החלטה כזאת.

  5. יואב

    לא טוב? שיפנו לאחים השוודים שלהם
    שיפסיקו לנסוע שם בצורה מטורפת, בסיכון חיי הולכי רגל ואז יוכלו לפתוח את הרחוב לתנועת כלי רכב

    סתם… חלומות באספמיה
    תמיד העירייה אשמה, היהודים אשמים
    זה אף פעם לא השוודים

  6. רחוב שהוא מפגע - לסגור אותו לתמיד

    רחוב שהוא מפגע לכל העיר,
    הגיע הזמן שליפה לא תיהיה שבויה של כמה בעלי עסקים שמושכים את כל פורעי החוק מהכפרים בצפון
    טוב. עד שסגרו לכל המכוניות האלה את השוני
    בחג החגים סוגרים ואין סחבה

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שלא מכיר את חיפה עשוי לחשוב שזו השכונה היחידה שיש בה עסקים בחיפה.
    כמה מתעסקים בשכונה הזו? כל הזמן כותרות ובתכלס אין מה לעשות שם בכלל.
    שלא לדבר על התחושה של השנאה שיש להם בעיניים, במיוחד כשהם בחבורות.

  8. די לכיבוש הזוחל

    איך כל המסעדות בבעלות ערבית אם הבניינים היו מוסכים ועסקים בבעלות יהודית? היה שם כיבוש זוחל?

  9. צ

    אין חשיבה בעירייה..בכלל….למה שיחשבו שם? מה הם חשבו לעצמם? ברור שלא צריך לסגור למדרחוב מכיוון שאין אפשרות חנייה אז אנשים לא באים..כי איפה ייחנו את הרכב? צריך לפתוח את הרחוב ולהביא קצת נוכחות משטרתית שישגיחו שלא יהיו פורעי חוק..זה הכל…

  10. דיי כבר

    תחליטו מה אתם רוצים, אם הייתם מועילים בטובכם לדבר עם חברים שלכם שלא יסעו שם כל הזמן אולי זה היה נמנע, אם לא הייתם דופקים מחירים מופקעים אולי זה היה נמנע, אם לא הייתי מרגיש כמו איזה פאקינג זר בעיר שאני נולדתי בה כשאני בא לשם, אולי זה היה נמנע.

    פעם אחת תתגייסו לשיפור המצב במקום לבכות, תראו איזה יופי יהיה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר