השכונתית בקו 32 (צילום: שושן מנולה)
השכונתית בקו 32 (צילום: שושן מנולה)

בגלל שלוש דקות: נמנעת הארכת קו 32

תושבי רמת התשבי טוענים שעיריית חיפה מסרבת להאריך את מסלול הקו השכונתי כך שיעבור ברחובות תלולים בגלל שהדבר מאריך את משך הנסיעה. יו"ר ועד השכונה: "אותי לא מעניינות שלוש הדקות הנוספות. יש אנשים שזקוקים לקו הזה"

פורסם בתאריך: 12.9.18 09:40

עיריית חיפה מסרבת לאשר הארכה של האוטובוס בקו 32 שעובר בשכונת רמת התשבי מכיוון שההארכה מוסיפה למשך הנסיעה בקו שלוש דקות – כך טוענים תושבים בשכונה שביקשו את ההארכה ואף פנו לעירייה בכתב בנושא.

מדובר בכניסה לשלושה רחובות – בית אל, עובדיה, והשונמית שנמצא בקצהו של מדרון תלול. כיום עוצר הקו ברחובות הללו רק כשהוא בדרך למרכז הכרמל, אך בדרכו בחזרה הוא עובר רק ברחוב התשבי, ומשם אורכת הצעידה לרחוב השונמית כרבע שעה.

"אותי לא מעניינות שלוש הדקות הנוספות", אמר רוט ל"כלבו – חיפה והצפון", "יש אנשים שזקוקים לקו הזה וצריכים לקבל שירות שאותו הם לא מקבלים. אני מתכוון להעלות את הנושא בפני ראש העיר יונה יהב".

 

 

במכתב שכתבה נציגת הוועד מירי גלזר לעירייה לפני שנה נכתב כי תושבי רמת התשבי שרוצים להגיע לסופרמרקט, לדואר ולחנויות בכרמל הצרפתי חייבים לעלות עם הקו למרכז הכרמל למרות שזה לא כיוון הנסיעה שלהם ולבזבז חצי שעה, רק כדי לרדת בחזרה לכרמל הצרפתי לסידורים. גלזר ציינה גם כי הרעיון המקורי שלשמו הופעלה השכונתית היה לשרת את השכונה וללתת מענה לרווחתה, אך זה לא קורה.

לאחר שלא קיבלה מענה הולם פנתה גלזר שוב בשם הוועד לעירייה וכתבה: "לעניות דעתנו יש להתחשב באוכלוסייה המבוגרת ברחובות בית אל, השונמית ועובדיה, באנשים נכים שמוגבלים בהליכתם וזקוקים לעזרי הליכה כמו מקל והליכון, בילדים שחוזרים מבית הספר ועל גבם ילקוט כבד, בהורים שנושאים ילדים על הידיים, באנשים שחוזרים עם קניות ונושאים סלים כבדים ובתושבים שחוזרים בשעות הערב והלילה לשכונה ונאלצים לעבור באזורים שאינם בטיחותיים יותר בגלל הבנייה המאסיבית בשכונה שמתבצעת בשנים האחרונות ללא הפסקה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה בוחנת את נושא הארכת מסלול הקו על כך המשמעויות הכרוכות בכך, בתיאום עם נציגי התושבים ומשרד התחבורה, ובהתאם לכך תתקבלנה החלטות בנושא לאחר החגים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תושב השכונה

    חייבים לחזק ולעבות את מערך התחבורה הציבורית שיהיה נוח ונגיש וכל תושב! שלא נדבר על קשישים שהם משוועים לתחבורה ציבורית ולעולם לא יוכלו להשתמש בקו 32 אם לא יעבור קרוב אליהם

  2. תושב רמת התשבי

    אמנם רשות תחבורה ציבורית של משרד התחבורה, באמצעות המשרד שלה בחיפה, אחראים על הנושא, אבל הם נותנים את האחריות לעיריית חיפה.

    בעיריית חיפה אולי מציגים את זה כאילו זה מוחלט על-ידי משרד התחבורה, אבל זה לא ממש נכון.

  3. נוסע 32 קבוע

    כל בוקר נוסעי 32 נאלצים לחכות בסבלנות בזמן שהמיניבוס עובר דרך הפקקים של מרכז הכרמל פעמיים רק בשביל להגיע מרמת התישבי ליעדים בכרמל צרפתי. פשוט מביך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר