יריד הווינטג' בעיר התחתית (צילום: זהבה אהרון)
יריד הווינטג' בעיר התחתית (צילום: זהבה אהרון)

מדוע בוטל יריד הווינטג' בפסח?

יריד הווינטג' שנערך בארבע השנים האחרונות בעיר התחתית לא יתקיים השנה בחול המועד פסח. זהבה אהרון מיוזמי האירוע טוענת שעיריית חיפה לא סייעה לקיים אותו, סגן ראש העיר דובי חיון טוען: "היא ביקשה שנעזור וניסינו, אבל זה לא התקציב הפרטי שלי"

פורסם בתאריך: 15.4.19 07:56

יריד הווינטג' שהתקיים בארבע השנים האחרונות בעיר התחתית לא יתקיים השנה בחופשת הפסח. היריד, שנערך מדי שנה בחול המועד פסח ובחול המועד סוכות וארך שלושה ימים, הופק על ידי מינהלת העיר התחתית, ובמסגרתו הקימו רוכלים מכל הארץ עשרות דוכנים שבהם נמכרו חפצים, בגדים, עתיקות, פרטי אספנות, תקליטים ועוד. ביריד נערכו גם הופעות של אמנים, ולאורך השנים הופיעו בו דניאל סלומון, קרולינה, דנה ברגר, מיקה קרני, מרסדס בנד, אסף אמדורסקי, לולה מארש, יאמן בלוז, ריף כהן, a-wa ואיפה הילד.

עם אישורו של התקציב העירוני הוחלט בעיריית חיפה לקיים את היריד רק פעם אחת בשנה – בחול המועד סוכות – בטענה לריבוי אירועים בפסח. זהבה אהרון, מיוזמי היריד האחראית על הנציגים ועל רישומם, טוענת כי היא העלתה יוזמה לקיים את היריד בשוק הפשפשים, ובשל המודעות להיעדר התקציב היא היתה נכונה להעביר את כל ההכנסות מהשכרת הדוכנים למען המטרה.

לדבריה, בעקבות שיחות עם סגן ראש העיר הרב דובי חיון, אשר מחזיק בתיק התרבות בעירייה, הוחלט להעביר תקציב לקיום היריד על חשבון תקציב של פעילות אחרת, אך גם אז לא היה בו די כדי לערוך את היריד. אהרון טוענת כי למרות שהובטח לה שהיריד יתקיים, היא קיבלה הודעה מאגף התרבות ולפיה אם היא לא תגייס את הסכום החסר הוא לא ייערך. מנגד, חיון טוען שהוצעו לאהרון מקומות אחרים לקיים בהם את היריד במסגרת התקציב הקיים, כמו למשל במרכז לאמנות עכשווית פירמידה, היא דחתה את ההצעות.

 

יריד הווינטג' בעיר התחתית (צילום: זהבה אהרון)

 

 

אהרון: "עם חילופי השלטון הוחלט לבטל את היריד כדי לחסוך כסף. הצעתי לקיים בחניון של שוק הפשפשים אירוע מינורי שלא דורש הרבה כסף, בלי הופעות ששותות את כל התקציב, רק כדי לשמור על הגחלת של הדבר המקסים הזה. היריד כבר הפך למעוז של הווינטג' הארצי, ומגיעים אליו חובבי הוינטג' מכל הארץ ששוכרים חדר מלון בחיפה למשך שלושה ימים ונהנים מהאירוע ששומר על ערכים כמו מיחזור וקיימות. באגף התרבות אמרו לי שיש רק 10,000 שקל לקיומו של היריד. השבתי שאנהל את היריד בחינם ושאעביר להם את כל הכספים שמתקבלים מהשכרת הדוכנים, והם קיבלו את ההצעה. כבר מונה מפיק חדש, דאגתי לפרסום ושכרתי מפיקת משנה. אתמול (ראשון) התקשרו אלי מאגף התרבות ואמרו שעדיין חסר להם כסף ושאם לא אשיג את כל הסכום הדרוש היריד לא יתקיים. אמרתי להם 'גם ככה אני עושה את הכל בהתנדבות, אין לי מזה רווח, אתם לא יכולים לבקש ממני להביא כסף מהבית בשביל זה. זה לא עובד ככה, זה אירוע של העירייה'. 5,000 איש אמורים להגיע ליריד הזה, ו-1,000 אנשים כבר לחצו גויינג בדף הפייסבוק של האירוע".

חיון מסר בתגובה: "הודעתי בהתאם לתקציב שהשנה יתקיים היריד רק בסוכות ולא בפסח. אהרון ביקשה שנעזור לה לקיים את היריד, ואמרתי לה שנעשה כמיטב יכולתנו בתנאי שזה יעמוד בתקציב ושאם זה יעלה יותר היא תצטרך להשלים. אמרתי לה גם שנעזור בפרסום ובהרמת האירוע למען השוק והסוחרים, למרות שזה לא היה מתוכנן. כשהתברר לי שהאירוע צפוי לחרוג מהתקציב אמרתי לה 'תוסיפי את הסכום החסר מהכספים של השכרת הדוכנים', אבל היא סירבה ואמרה 'לא. אם אתה לא מגדיל את התקציב אבטל אותו ואודיע שלא יהיה יריד'. וזה מה שהיא עשתה. הקצינו לכך מפיק, נתתי את מעט התקציב שאני יכול והצעתי גם שתי אופציות לקיים את האירוע בסכום סביר, אבל היא התעקשה שזה יהיה בדרכה. למרות הקושי עשיתי את המיטב שיכולתי כדי לעזור. יש לנו תקציב מוגבל ומצומצם וסדרי עדיפויות, וחשבתי שבמסגרת כל אירועי פסח לא צריך את יריד הווינטג'. היא ביקשה שנעזור וניסינו, אבל אני לא יכול לעזור מעבר לכך. זה לא התקציב הפרטי שלי. אני חייב לעמוד בתקציב, והכל נעשה בשקיפות מוחלטת".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. פקח

    היא לא מבינה שהיתה צריכה לסדר לחיון חניה על המדרכה ביריד, ואז היתה מקבלת מימון להכל.

  2. דני דין

    חיפה עיר שוחרת תרבות עדיף שבוע הספר ופסטיבל הסרטים על יריד וימנטג.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    וינטאג׳ ועתיקות זה לא תרבות ? האם הילדים הצעירים יודעים מה זה רדיו ישן. טלפון ישן. מכונת כתיבה ישנה. מטחנת בשר. ועוד עשרות פרטים שמופיעים להם היום בתור אפליקציה. איך הם יקירו את העבר שלנו. שבנוי גם מחפצים. מעבר למכירות ביריד יש התעניינות גדולה של ההורים והילדים לגבי העבר שלנו. ובלי עבר אין עתיד כל זה מגיע רק מניסיון בירידים הקודמים שהגיעו אליהם אלפי מבקרים שנהנו מכל רגע. החוויה לצפות באלפי פריטים שאינם נמצאים בכל בית היום היא חוויה מעצימה לילדים ומלאת התפעמות מההורים הסבים והסבתות.

  4. איפה הכסף

    העיקר מליון שקל לשנה לסגן חמישי מיותר – זה יש לתקציב העיריה כסף.
    השכר של חיון שנמצא ממיחא בכפילות לראש אגף תרבות ושל עוזר ומזכירה יכל לממן 20 ירידים כאלה. הבנתם?

  5. יעקב

    שחיון יתרום שכר של חודש אחד של עצמו. ממילא כל מה שהוא עושה זה צילומים עצמיים וקשקושים אודות עצמו. לשם מההצריך אותו בכלל בשכר כשיש את אתוס שעושים את כל העבודה האמיתית?

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רציתם את עינת קליש רותם וקבלתם סדר היום שלה, המכונה בלועזית אג'נדה, הוא למחוק צעד אחר צעד אח "מורשת יהב". אם תספיק בפחות מחמש שנות הכהונה, גם מורשת של ראשי עיר קודמים תיפול קרבן לבחירה שלכם.

  7. חיפאית מאוכזבת

    כסף ל 200 סגנים, מזכירות ועוזרי לשכות יש וכסף ליריד וינט'ג קטן אין???
    נו, שוין… עוד מעט אירועי יום העצמאות ותיכף נגלה אם באמת אין תקציב או שקליש מנסה לקנות את אהדת התושבים במופעים אליטיסטים יקרים ביום העצמאות ובגלל זה אין לה תקציב ליריד וינטג'.
    בושה שעיריית חיפה רק הולכת ומתדרדרת.
    רציתם שינוי? קיבלתם אותו !!! שינוי לרעה !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר