מדרגות שפינוזה בהדר (צילום: גוסטבו הוכמן)
מדרגות שפינוזה בהדר (צילום: גוסטבו הוכמן)

ארנונה מופחתת לעסקים שיפנו אל צירי מדרגות

ועדת הכספים של עיריית חיפה תתבקש לאשר את צו המסים של העירייה לשנת 2020 שכולל תעריף חדש - ארנונה מופחתת לבתי עסק פעילים שפונים אל צירי מדרגות. התעריף המופחת יחול על שישה צירים - מדרגות ח'טיב, מדרגות הנביאים, מדרגות שפינוזה, מדרגות העמק, מדרגות גדרה ומדרגות צפת. המטרה: ליצור פעילות עירונית וצמיחה אורבנית

פורסם בתאריך: 17.6.19 16:47

יצא לדרך ניסיון נוסף של ראש העיר עינת קליש רותם ליצור פעילות עירונית שוקקת וצמיחה אורבנית באמצעות מערכות המדרגות המחברות בין שכונותיה של חיפה.

בישיבה שתקיים היום (שני) ועדת הכספים של עיריית חיפה יתבקשו חבריה לאשר את צו המסים של העירייה לשנת 2020 שכולל תעריף חדש – ארנונה מופחתת לבתי עסק פעילים אשר פונים אל צירי מדרגות. התעריף המופחת יחול על שישה צירים כאלה – מדרגות ח'טיב, מדרגות הנביאים, מדרגות שפינוזה, מדרגות העמק, מדרגות גדרה ומדרגות צפת.

בדברי ההסבר לתעריף החדש נכתב: "ברחבי העיר מצויים מספר רחובות מדרגות שהבניינים הגובלים בהם משמשים למטרות מגורים בלבד. לשם עידוד פתיחתם של בתי עסק קטנים, ששטחם המבונה אינו עולה על 100 מ"ר בקומות הקרקע בבניינים האמורים, ובלוויית ההסדרה התכנונית הנדרשת לשם קיום עירוב שימושים, מוצע לאשר קביעת תעריף ארנונה מופחת לבתי עסק פעילים שחזיתם תפנה לרחובות המדרגות".

התעריף המופחת יחול על מגוון של שימושים מסחריים לרבות חנויות, בתי מלאכה ובתי אוכל, ולמעט משרדים ונכסים אחרים. בתי העסק שיפעלו לאורך צירי המדרגות יחויבו בתשלום ארנונה בסך 134.22 שקל בלבד למ"ר לשנה, וזאת לעומת בתי עסק אחרים בעיר שעליהם יושת תשלום ארנונה בסכום שינוע בין 205.56 ל-337.50 שקל למ"ר לשנה (החיוב נקבע בהתאם לאזור החיוב שאליו משתייך העסק). יצוין כי התעריף החדש של העסקים שיפעלו לצד המדרגות כפוף לאישורם של שר הפנים ושר האוצר.

התעריף המופחת הוא היוזמה השנייה שמציגה קליש רותם בכהונתה הקצרה כראש העיר בקשר למדרגות בעיר, והיא מתווספת לכוונתה לקדם את פרויקט המדרגות הנעות שיחברו חלקים שונים בעיר.

פרויקט זה הוא מרכיב משמעותי בתפישת העולם האורבנית של קליש רותם, והוא קיבל ביטוי עוד בהיותה חברת אופוזיציה בקדנציה הקודמת, כאשר תנועת חיים בחיפה שבראשותה הציעה לקדמו במסגרת תוכנית המתאר החדשה של חיפה. בהתנגדות שהגישה התנועה לפני כארבע וחצי שנים לתוכנית המתאר היא הציעה להכשיר חיבור חדשני בין שכונות העיר באמצעות מערכת של מדרגות נעות שינועו מהעיר התחתית לשכונת הדר ומשם למרכז הכרמל.

 

 

צו המסים החדש מלמד כי העירייה אינה מתכוונת להגיש בקשה לאישור העלאת ארנונה בשיעור גבוה יותר או נמוך יותר מזה שנקבע לפי נוסחת העדכון. כפי שדווח ב"כלבו – חיפה והצפון", משרד הפנים הודיע כי שיעור העלאת הארנונה בשנת 2020 בכל הרשויות המקומיות, ובהן עיריית חיפה, יעמוד על 2.58 אחוזים. שיעור ההעלאה נקבע ביחס לשנה הנוכחית והוא חל על כל סוגי הנכסים בתחומן של הרשויות המקומיות.

העלאת הארנונה הצפויה תואמת את נוסחת העדכון הקבועה בחוק ואשר מורה על עדכון הארנונה בשיעור של הסכום המתקבל מחיבור של מחצית שיעור עדכון המדד ומחצית שיעור עדכון מדד השכר הציבורי. עם זאת, ההעלאה טעונה אישור של מועצת הרשות המקומית במסגרת צו המסים השנתי, ובסמכותה של המועצה להחליט על הגשת בקשה לשר הפנים ולשר האוצר לאישור העלאת ארנונה בשיעור גבוה יותר או נמוך יותר מזה שנקבע לפי נוסחת העדכון.

לפני כשנה הורה משרד הפנים לרשויות המקומיות להסתפק בשנת 2019 בהעלאת ארנונה אוטומטית בשיעור של 0.32 אחוז בלבד, אך מועצת העיר חיפה החליטה בהובלתה של קליש רותם לבקש משר הפנים ומשר האוצר לבטל גם את העדכון המינורי שנקבע לשנה הנוכחית. לעומת זאת, צו המסים של העירייה לשנה הבאה אינו כולל בקשה להפחתה ביחס להעלאה האוטומטית, וחברי ועדת הכספים יתבקשו היום לאשר העלאת ארנונה בשיעור של 2.58 אחוזים.

עם זאת, נוסף על רפורמת המדרגות כולל הצו הקלות בחיובי הארנונה של עסקים בהדר ובעיר התחתית, בכפוף לאישורם של שר הפנים ושר האוצר.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. גילה

    אבל מי יפתח עסק על צירי המדרגות המלוכלכים האלה? זו התאבדות כלכלית. האוכלוסייה שם ענייה, קשת יום. בשעות היום בקושי עובר שם מישהו. לאחר רדת החשיכה זה כבר מפחיד שם.

  2. קליש אכזבה קשה ....

    מעניין מי הקומבינטורים שקליש חייבת להם משהו.
    צריך לעבור לארנונה על פי ערך הנכס ואז יגמרו הקומבינות המושחתות הללו.

  3. זה יפריע לטרקטורונים ויגרום בעיות לדולפינים

    או משהו בסגנון… אני מחכה לשמוע איזה טענות נגד תביא האופוזיציה

  4. זאב פלד

    ממש כמו ביוון ספרד ועוד מדינות באירופה שיש בצדי המדרגות חנויות לממכר אוכל ושתייה וכו'….יוזמה שתצעיד את חיפה ותמקם אותה כאחת הערים השוות בישראל ללא כל ספק זאת בנוסף ליוזמה של עינת להעמיד משאיות של פוד טראקס של אוכל ברחבי העיר.זה מראה על חשיבה בינלאומית גלובלית כל הכבוד לקליש ולעוזריה שהופכים את חיפה לעיר בנילאומית

  5. בבלת

    כמה גרמי מדרגות קטנים ישנו משהו??
    אומר לכם מי ירוויח.
    בעלי קליניקות יעשו "כניסה" מגרמי המדרגות חלקם זה כבר ככה ופשוט ידרשו את ההנחה. לא יתווסף שם לא קיוסק ולא בית קפה אחד

  6. ללי

    זה חלק מאחד החזונות של קליש ששמו:התרת "עירוב שימושים" בנכסים. דהינו פתיחת עסקים בבתי מגורים והפעם אלו הפונים למדרגות. מלבד הסיוט לגרים שם תיגרום פתיחת פיצוציות במדרגות לסכנת נפשות לעוברים במקום שהם מוסתרים מעין כל בגלל הצמחייה ומעבר שלא ברחוב ראשי. לכן כל עסק שייפתח ישמיד את הצמחייה היפה והעתיקה למען הניראות שלו.

  7. הזניחו את המדרגות בכל העיר

    כדי לתקן את כל גרמי המדרגות השבורים בחיפה יקח לפחות עשר שנים אם כל שנה העירייה תשקיע בזה 50-100 מליון שקל. זה פרויקט של חצי מליארד לפחות אחרי הזנחה של עשרות שנים בכל העיר. כמה קיוסקים לא ישנו את מציאות ההזנחה

  8. ינון

    קליש היא בובה המתופעלת על ידי נחשון צוק שסוחב איתו את חזון מדרגות הפלאקה כבר שנים. מה שטוב לאתונה לא עובד אצלנו. במדרגות גרים אנשים שלא מוכנים שמושהו יפתח להם ביסטרו בפתח הבית כי למה שזה יקרה? שקליש וצוק יפתחו קודם לעצמם בית קפה בחדר מדרגות שלהם ואחר כך יבלבלו את המוח לאחרים עם הרעיונות שלהם

  9. מעיין

    רעיון מעולה. ואתם חיפאים, אתן המכה האמיתית של העיר הזאת. בכיינים ואף פעם לא מרוצים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר