דרגנוע (צילום: Toru Hanai, REUTERS)
דרגנוע (צילום: Toru Hanai, REUTERS)

דוח ראש העיר מציג: עדכון מדיניות תמ"א 38 ודרגנועים

הדוח הראשון של ראש העיר החדשה עינת קליש רותם מפרט את פעילות המערכת העירונית ברבעון הראשון של השנה, ומלמד על כוונה להגיש מסמך מדיניות מעודכן לתמ"א 38 ולקדם רפורמה בתחום התחבורה הפרטית והציבורית ונושאים נוספים ש"יובילו לשיפור איכות החיים"

פורסם בתאריך: 5.6.19 09:39

דוח ראש העיר הראשון של ראש העיר החדשה עינת קליש רותם, שהופץ לקראת ישיבת מועצת העיר שהתקיימה אתמול (שלישי), מלמד כי משרד מהנדס העיר שוקד על הכנת מסמך מדיניות חדש של העירייה בנושא תמ"א 38. בדוח צוין כי "נמצא בהכנה תיקון מסמך מדיניות לנושא תמ"א 38", ולגיבושו שותפים "מספר אגפים במשרד מהנדס העיר".

יצוין כי גם בישיבת מועצת העיר שנערכה בתחילת חודש אפריל עדכנה קליש רותם כי "בתקופה הקרובה" תקיים הוועדה המקומית לתכנון ובנייה דיון "על מדיניות לתמ"א 38", אך עד היום לא הוצג לוועדה מוצר תכנוני המעדכן את המדיניות הקיימת.

תמ"א 38 היא תוכנית מתאר ארצית שיזמה הממשלה ואשר מאפשרת תוספת דירות בבניין קיים בתמורה לחיזוקו מפני רעידות אדמה, ונקבע בה גם כי תוספת הזכויות תינתן גם במקרים שבהם הורסים היזמים בניין ישן ומקימים במקומו בניין חדש. התמ"א קובעת כי למבנים בני שלוש קומות תתאפשר תוספת של שלוש קומות, ולמבנים בני ארבע קומות או יותר תתאפשר תוספת של שלוש וחצי קומות.

במאי 2016 אישרה מועצת העיר מסמך מדיניות אשר מנסה להגביל מימוש מלא של זכויות הבנייה שמקנה התמ"א, אך מכיוון שהמסמך אינו סטטוטורי הוגבלה השפעתו. לעומת זאת, את היקף הבנייה ניתן לרסן באמצעות סעיף 23 בתמ"א הקובע כי אם בחלק מסוים של העיר קיימים "תנאים ייחודיים" ניתן לאשר בתחומו תוכנית מפורטת הכוללת זכויות בנייה מופחתות ביחס לזכויות שמקנה תוכנית המתאר הארצית. אלא שהפירוט בדוח ראש העיר מלמד כי העירייה מעדיפה את מתווה מסמך המדיניות על פני סעיף ההחרגה בתמ"א.

 

 

הדוח, הסוקר את פעילות המערכת העירונית ברבעון הראשון של 2019 (חודשים ינואר-מרץ), מאפשר התרשמות מכיווני פיתוח נוספים שאליהם מובילה ההנהגה החדשה של העירייה. בפרק הסוקר את פעילות האגף לתכנון עיר במינהל ההנדסה צוין כי "האגף נערך להכנת תוכנית מתקנת לנושאים הטעונים תיקון" בתוכנית המתאר החדשה של חיפה, שאושרה לפני כשלושה חודשים בלבד. עוד צוין בדוח כי "הוחל בהכנת תוכנית המתגברת זכויות בנייה באתרים למבני ציבור בעיר".

בפרק הסוקר את פעילות החברה הכלכלית לחיפה פורטו מהלכים לקידומו של פרויקט חזית הים העירונית במערב הנמל, והדבר מלמד על מחויבותה של קליש רותם למיזם עתיר החסמים (לאחר שבתוכנית העבודה העירונית לשנת 2019, שאושרה בחודש פברואר, צוין כי קידומו כפוף לאישורה של ראש העיר). הדוח מבשר גם כי בשלבי תכנון מוקדם נמצאות תוכנית אב לדרגנועים ותוכנית אב לשבילי אופניים.

בדברי הפתיחה לדוח כתבה קליש רותם: "על שולחני נמצאים בין היתר הנושאים האלה – קידום תוכניות התחדשות עירונית, עדכון מדיניות תמ"א 38, תיקון מדיניות בנושאים כמו אכיפת חניה, רישוי עסקים, מבנים מסוכנים ועוד, קידום רפורמה במערכת התחבורה בעיר, פרטית וציבורית כאחד, ועוד נושאים חשובים רבים ואחרים שיובילו לשיפור איכות החיים בחיפה".

יצוין כי הדוח הוגש בהתאם לפקודת העיריות אשר קובעת כי "ראש העיר יגיש למועצה אחת לשלושה חודשים דין וחשבון בכתב על פעולות העירייה, והמועצה תקיים בו דיון".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אבנר בן נר

    מתאמץ להיות חיובי: יהיה הרבה יותר טוב עם עינת קליש אכן תתעסק בתכנון פנים העיר ופתיחת חזית הים, שיפור התחבורה בפנים ותחזוקת כבישים טובה ונקיון משופר …ולא תשקיע מאמצים אדירים וחסרי סיכוי בכיוון של שדה תעופה בינלאומי. די להתנגח עם כל העולם.. ונקווה לטוב!

  2. מיקי

    לשלם חניה כשאני נוסע לעבודה בת"א . לדעתי צריכה להתפטר תסמונת האישה המכה.

  3. דרגנועים לחלל

    הרבה כוונות טובות אבל בתכלס הדבר היחיד שכן ביצעו זה הפיל הלבן של הרכבל שהתברר שהוא לא ז"ל

  4. אנונימי

    גורמים בחיפה מקדמים פרויקט תמא 38 בניגוד לחוק לכאורה.
    תוך גיבוי לכאורה של גורמים ממערכות רשמיות מחוץ לחיפה.
    בושה גדולה.
    מגיע, יגיע ונמצא בטיפול רשויות החוק.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר