שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)
שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)

דרישה לצרף משיבים נוספים לעתירת העירייה

בתגובה לעתירתה של עיריית חיפה הדורשת את הארכת מסלול שדה התעופה אומרת הוועדה המחוזית כי יש לצרף לעתירה את רשות התעופה האזרחית ואת רשות שדות התעופה: "העותרת אינה מוסמכת להוביל את מימוש האינטרס התעופתי הישראלי. קבלת עמדתה עלולה להביא לכאוס בתחום התכנון והבנייה"

פורסם בתאריך: 4.7.19 14:20

לקראת הדיון שיקיים היום (חמישי) בית המשפט המחוזי בחיפה בהליך שמנהלת עיריית חיפה נגד התוכנית המפורטת לנמל המפרץ מתברר כי קיימת בקשה משמעותית לצירוף משיבים נוספים להליך, ובהם הגורמים האחראים על תחום התעופה – משרד התחבורה, רשות התעופה האזרחית (רת"א) ורשות שדות התעופה (רש"ת).

הבקשה הוצגה על ידי ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה, שנגדן הגישה העירייה עתירה מינהלית בקשר לתוכנית המפורטת.

בעתירה שהגישה העירייה לפני כשלושה שבועות התבקש בית המשפט המחוזי לבטל את החלטת ועדת המשנה לעררים בדבר דחיית הערר שהגישה העירייה על החלטת הוועדה המחוזית מחודש דצמבר לאשר את התוכנית המפורטת. דרישת העירייה להאריך את המסלול ל-2,400 מטר עמדה במרכזו של הערר. לעתירת העירייה צורפה בקשה דחופה לצו ביניים המורה שהתוכנית לא תיכנס לתוקף עד למתן פסק דין בעתירה. הבקשה לצו תידון היום בבית המשפט.

באמצעות מנהל המחלקה המינהלית בפרקליטות מחוז חיפה – אזרחי עו"ד עמית קורן וממונה בפרקליטות מחוז חיפה – אזרחי עו"ד אלעד חן הגישו ועדת המשנה לעררים והוועדה המחוזית תגובה לבקשה לצו ביניים ותגובה מקדמית לעתירה, ובה כתבו כי "יש להורות על צירוף צדדים דרושים לעתירה", וזאת לנוכח התקנה הקובעת כי "המשיבים בעתירה יהיו הרשות שנגד החלטתה מכוונת העתירה, כל רשות אחרת הנוגעת בדבר וכל מי שעלול להיפגע מקבלת העתירה".

בעניין זה ציינו קורן וחן: "משרד התחבורה הוא הרגולטור הממשלתי שתחום התעופה ונמלי הים נמצאים תחת אחריותו. על כן היה על העירייה לצרפו לעתירה כ'רשות אחרת הנוגעת בדבר'. לחלופין או בנוסף היה על העירייה לצרף (לשיטתה היא) כרשויות תחבורה נוגעות בדבר את רת"א ואת רש"ת. העותרת אינה מוסמכת בעת הזאת ולפי מארג הדינים התקף להשמיע או להוביל את מימוש האינטרס התעופתי הישראלי, לא בראייה ארצית ולא בראייה לוקאלית".

 

 

נמל המפרץ נמצא אמנם בשלבי בנייה מתקדמים, בהסתמך על תוכנית מתאר ארצית לייבוש שטחי ים שאושרה בפברואר 2014, אך לא ניתן יהיה להפעילו ללא אישור התוכנית המפורטת שיוזמת חברת נמלי ישראל ואשר קובעת את השימושים המדויקים בנמל מעל ל-840 דונם של שטחי ים שיובשו. הארכה של המסלול ל-1,900 מטר מסתיימת בקו המים לשעבר ומעבר לו כבר נמצא שטח הים המיובש המיועד לנמל המפרץ, כך שלמעשה נתיב ההארכה של השדה ל-2,400 מטר נחסם.

קורן וחן ציינו בכתב התגובות כי "לכל עיכוב שייגרם בהוצאתו לפועל של פרויקט נמל המפרץ משמעויות שליליות עצומות בהיבט הכלכלי, לא רק ליזם שזכה במכרז להפעלת הנמל, אלא לממשלת ישראל, למשק הישראלי ולציבור כולו", והוסיפו: "העותרת מגלמת בתהליך קבלת ההחלטות התכנוני של תוכנית מפורטת תפקיד חשוב אמנם, אך לא עיקרי (גם אם נניח לטובתה ששטח התוכנית יועבר בעתיד לתחום שיפוטה, מה שאין כך כיום). תפקידה מצדיק ללא צל של ספק הקשבה יסודית לעמדתה והתחשבות מירבית בה, אך אינו מצדיק הנסגה של התהליך אחורה משלב סטטוטורי מתקדם. בענייננו מדובר בהתקנת תוכנית המיישמת תוכנית מתאר ארצית חלוטה. ודאותם ויציבותם של הליכי תכנון ובנייה הן יסוד מוסד בשיטה התכנונית-משפטית הנוהגת. קבלת עמדת העותרת ולפיה סופיות הליכי תכנון ובנייה (שאינם בסמכות מקומית) תלויה בעמדה מתחלפת הנובעת אך מחילופי שלטון (מקומיים) עלולה להביא לכאוס בתחום התכנון והבנייה, ולפגיעה ביכולת הציבור להסתמך על תוכניות תקפות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יהב ביצע אסון מוחלט

    כל גורמי התכנטן הארציים מגוייסים על ידי משרד התחבורה שחתם על הנמל הסיני כדי לחבל בעתיד של חיפה. מה שיהב עשה זה לקבור את העתיד הכלכלי של חיפה בכך שהסינים יתפעלו נמל ירדני שיחסל את התעופה והפיתוח במפרץ חיפה כולו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר