זנות (צילום: ניר כפרי)
זנות (צילום: ניר כפרי)

היום בחיפה: עצרת לזכרן של קורבנות זנות

היום בשעה 18:30 תיערך בגן הזיכרון בהדר עצרת לזכרן של קורבנות הזנות. זוהי הפעם הראשונה שהאירוע יתקיים בחיפה, ובמקביל ייערך אירוע דומה בתל אביב זו השנה הרביעית

פורסם בתאריך: 12.8.19 18:03

עדכון אחרון: 13.8.19 07:18

עצרת זיכרון לקורבנות הזנות ייערך היום (שלישי) בשעה 18:30 בגן הזיכרון בשכונת הדר בחיפה. זוהי הפעם הראשונה שהאירוע יתקיים בחיפה, ובמקביל ייערך אירוע דומה בתל אביב זו השנה הרביעית. העצרת מופקת על ידי ארגוני הקואליציה למאבק בזנות, ובחיפה היא תובל על ידי הארגונים אופק נשי, מרפאה ניידת חיפה והופכות את היוצרות. באירוע ישתתפו שורדות זנות, פעילות חברתיות, דמויות ציבוריות מובילות במאבק ונציגי ארגוני הקואליציה למאבק בזנות והקואליציה הדתית למאבק בזנות.

לפי נתונים של מטה המאבק בסחר בנשים ובזנות, בישראל יש 14,000 נשים, גברים וטרנסג'נדרים בכל הגילאים אשר עוסקים בזנות, כאשר 3,000 מהם הם קטינים. משנת 2010 מתו 92 נשים ממעגל הזנות שהיו מוכרות ללשכות הרווחה ברחבי הארץ. גילן הממוצע של הקורבנות הוא 46. במטה מציינים כי רק במהלך השבוע שעבר הלכו לעולמן שתי נשים נוספות.

 

 

לצד אישור חוק איסור צריכת זנות, שחוקק בסוף שנת 2018, אושרה בינואר השנה תוכנית ממשלתית בעלות של 90 מיליון שקל, שבמסגרתה יורחבו מערכי השיקום מזנות ויינתן מענה מיידי לאלפי נשים וגברים במעגל הזנות. לטענת ראשי מטה המאבק, על אף שכבר בשנה זו אמור היה משרד הרווחה להפעיל תוכניות ב-21 מיליון שקל שהועברו אליו בתחילת חודש אפריל, עד כה טרם מומשו התקציבים והחלה ההיערכות לשימוש בהם.

עו"ד ניצן כהנא, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות: "לצערנו, כמו בכל הארץ גם בצפון יש ניצול אדיר מימדים לזנות. החלטנו השנה לערוך עצרת זיכרון גם בחיפה במקביל לעצרות שנערכות מדי שנה בתל אביב, כי גם בצפון צריכת הזנות הורגת. אמנם בשונה מתל אביב היא נסתרת מהעין, אבל היא לא פחות פוגענית והרסנית. לאחר עשור שבו ארגוני הקואליציה למאבק בזנות מטפלים במאות נשים בצפון שעוסקות בזנות, נתכנס גם בחיפה ביחד עם שותפות רבות למאבק ונקרא בקול ברור להפסקת הניצול האכזרי".

 

עצרת הזיכרון לקורבנות הזנות שנערכה בשנה שעברה בתל אביב (צילום: מטה המאבק בסחר בנשים ובזנות)

עצרת הזיכרון לקורבנות הזנות שנערכה בשנה שעברה בתל אביב (צילום: מטה המאבק בסחר בנשים ובזנות)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חילוני שחרד לעיר בשחור

    העצרת נועדה לעורר את ניצול הזנות רק בישראל או גם באומן?

  2. מיכל

    לא נכון להאבק בזנות,בוודאי לא בזונות. מה שחשוב זה שני דברים:
    א. חינוך. חינוך לערכים, חינוך לאמפתיה, חינוך לכבוד לכל אדם, לנשים ולגברים. חינוך למינות בריאה ללא אלימות וניצול.
    ב. עזרה מסיבית לבנות שרוצות לצאת מהזנות (ולא מלחמה באלה שעדיין רוצות להשאר שם!) ליצור מצב שאף בחורה שעובדת בזנות, לא תשאר שם מחוסר ברירה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר