פארק מורד נחל הקישון (צילום: דב גרינבלט)
פארק מורד נחל הקישון (צילום: דב גרינבלט)

ניתן התוקף לתוכנית פארק מורד הקישון

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה - חיפה איתמר בן דוד הודיע כי התוכנית להקמת פארק מורד נחל הקישון עברה את כל מסלולי האישור. בן דוד: "מתנה לתושבי מטרופולין חיפה לשנה החדשה"

פורסם בתאריך: 25.9.19 08:00

היסטוריה במפרץ חיפה: התוכנית להקמת פארק מורד נחל הקישון זכתה למתן תוקף לאחר שפורסמה ההודעה הרשמית אשר מלמדת על כך שהיא עברה את כל מסלולי האישור. את ההודעה פרסם אתמול (שלישי) יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה איתמר בן דוד, וזאת לאחר שוועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה בחודש אפריל את הערר שהגישה חברת נמלי ישראל (חנ"י) על החלטת הוועדה המחוזית מחודש מאי אשתקד לאשר את התוכנית. בן דוד אמר כי "מדובר ב"מתנה לתושבי מטרופולין חיפה לשנה החדשה".

כיום קיים בסמוך לנחל הקישון פארק קטן – פארק מעגן הדיג – שהוקם כבר בשנת 2001 ואשר חולש על שטח קטן של 33 דונם לאורך של חצי ק"מ בלבד בגדה הצפונית של מורד הנחל. תוכנית פארק מורד נחל הקישון שיזמו רשות נחל הקישון ועיריית חיפה מייעדת לפארק 850 דונם לאורך של שבעה ק"מ משפך הנחל ועד לשדרות ההסתדרות.

 

 

מתכננת מחוז חיפה ליאת פלד: "מדובר בהישג חשוב עבור תושבי מטרופולין חיפה שייהנו מריאה ירוקה לאורכו של אחד מהנחלים הגדולים בארץ. פארק מורד נחל הקישון מהווה חלק מרצף של שטחים פתוחים לאורכו של הנחל. הפארק מקושר לתוואי נחל הגדורה המוביל לפארק הקריות העתידי, ויחדיו הם ייצרו מערכת מגוונת של שטחים פתוחים לרווחת תושבי מטרופולין חיפה".

מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים אמרה כי פרסום מתן התוקף לתוכנית הוא מהלך חשוב נוסף לקראת הקמת הפארק: "זוהי בשורה נפלאה לציבור באזור כולו. שנים רבות לאחר שיזמנו את הקמת הפארק, אנו רואים את החלום הולך ומתגשם, וזוהי בהחלט מתנה נפלאה לחג לתושבי האזור. בשנה הקרובה תתמקד רשות הנחל בגיוס המשאבים להקמת הפארק, ואני קוראת לראשי הרשויות ולממשלה לעמוד ביחד איתנו במאבק לגיוס התקציב. לתושבי האזור מגיע פארק ירוק ורחב ידיים, ונפעל להשלים את המשימה".

פרסום ההודעה על אישור תוכנית פארק מורד נחל הקישון מייצר רוח גבית לעירייה בראשותה של עינת קליש רותם להתחיל לפעול באופן מעשי להקמתו של הפארק, תוך הסרת החסמים שעדיין קיימים לפיתוחו.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חיפה

    זה פארק גם בגדה השניה של הנחל? או שזה שמור עדיין לשטחי אכסון הנמל? המתנה היחידה דחיפה מחכה לה היא סגירה מוחטת ומיידית של בז״ן אז די לזרות חול בעינינו.

  2. תושבים ששבעים מדיבורים

    אנחנו עדיין מחכים להנחת אבן הפניה של חזית הים ברצלונה של חיפה !!! אמרתם שב2017 תיהיה תחילת העבודות לזה??!!! קיצר אותו דבר עם הפארק הזה פרסמתם אלפי כתבות בקשר לפארק הקישון שהנה אוטוטו זה קורה ותכלס השנים עוברים עולם כמנהגו נוהג לא פארק ולא נעליים !!! אתם עובדים…אבל על הציבור לא למען הציבור !!! עוד מאתיים שנה אולי אבל רק אולי יזוז פה משהו בעיר המסוממת הזאת

  3. נקווה שיימצאו תקציב... לפחות להתחלת עבודות הכשרה - להגדלה חלקית של הפארק הנוכחי !!!

    לצורך פיתוח והקמת 850 דונם של פארק דורש השקעה ענקית.
    לכן הכי נכון לחלק את הפרוייקט לשלבים.

    שיתחילו מיידית בהגדלת הפארק הקיים (33 דונם) ממעגן הדיג עד לאיזור הקמת הגשר החדש על הקישון (חיבורי נמל המפרץ).
    מדובר באפשרות לכ-50-150 דונם נוספים לפארק !
    זה כבר משמעותי מאוד !!!

  4. קליש - תרימי את הכפפה ותיזמי מהלך מהיר לשלב ראשון בפיתוח הפארק - התושבים מחכים להתחלה בשיפור באיכות החיים !

    סוף סוף הזדמנות לצעדים מעשיים ומידיים !!
    סוף סוף ניתן לבצע בשטח ולהראות פעולה חיובית ומהירה לטובת ציבור !!

    ולא הצהרות ותוכניות ל-50 שנה הבאות… ראה "עמק החדשנות"/"המפרץ הירוק"/הוצאת בז"ן וכד'

  5. בשורה מצויינת לרווחת תושבי חיפה והסביבה !!! עכשיו העירייה צריכה להריץ את פיתוח המשך הפארק !!!

    ראש העיר – קליש –

    הכדור אצלך !

    ניתן כרגע ליזום מהלך מהיר לפיתוח והרחבת הפארק הקיים !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר