המתנדבים והחברים במגדל אור עם אופני הטנדם (צילום: אופיר בנטל)
המתנדבים והחברים במגדל אור עם אופני הטנדם (צילום: אופיר בנטל)

מתנדבים וחברים במרכז לעיוורים נקנסו על רכיבה אסורה בחוף

הרשת גועשת: ביום חמישי בערב רכבו שני מתנדבים של מרכז מגדל אור ושני חברים במרכז על אופניים מיוחדים בטיילת בחוף הים, לאחר שלטענתם לא הבחינו בשלט שאוסר על רכיבה במקום. פקח שלדבריהם לא שעה להתנצלותם קנס את שני המתנדבים ב-475 שקל כל אחד. דובר עיריית חיפה: "נחקור באופן יסודי"

פורסם בתאריך: 2.1.21 15:40

רשת הפייסבוק סוערת מאתמול (שישי) בעקבות אירוע שהתרחש ביום חמישי בערב בחוף הים בחיפה. שני מתנדבים של מגדל אור – מרכז לקידום תפקודי, תעסוקתי, חברתי ורגשי של אנשים עם לקויות ראייה או עיוורון – ושני חברים במרכז רכבו בחוף הים בשני זוגות אופני טנדם – אופניים מיוחדים שבהם יכולים לרכוב לקויי ראייה. באופניים מסוג זה רוכב לקוי הראייה מאחור ולפניו רוכב אדם רואה.

לטענתם של הארבעה, עם רדת החשיכה הם נכנסו לטיילת חוף הים ולא שמו לב לשלט שאוסר על כניסת אופניים אליו, ופקח של עיריית חיפה שהיה במקום באותה העת התעקש לתת להם דוח. המתנדבים התנצלו והסבירו שהם טעו ושהם רוכבים עם לקויי ראייה, אך ההסברים לא הועילו, ושני המתנדבים קיבלו דוח עם קנס בסך של 475 שקל כל אחד.

למחרת פרסם אופיר בנטל, אחד מהמתנדבים, פוסט בפייסבוק שהפך ויראלי ועורר תגובות קשות: "מכתב לפקח, זה שתפס אותנו אתמול עם אופניים בטיילת בחיפה ונתן לכל אחד מאיתנו דוח על סך של 475 שקל. האופניים המשונים האלו שנסענו עליהם הם אופני טנדם – אופניים דו מושביים שהסענו עליהם עיוורים. כמו שהסברנו לך ולא רצית לשמוע, אנחנו מתנדבים בעמותת מגדל אור, שבמסגרתה אנחנו לוקחים עיוורים על אופני טנדם ומאפשרים להם ליהנות מחוויית הרכיבה על אופניים".

 

 

בנטל הוסיף כי "לא עזר לנו שהסברנו לך שנכנסנו לחוף במקום שממנו לא ניתן היה לראות את השלט שאוסר כניסה עם אופניים. לא עזר לנו שהסברנו שבסך הכל רצינו לתת לעיוורים שאיתנו ליהנות מחוויית הקרבה לים ולגלים. לא שינה לך שהטיילת היתה ריקה ושלא הפרענו לאיש. לא חשבת לרגע להסתפק באזהרה, להגיד לנו שזה אסור ושפשוט נצא. כן, פקח יקר, אתה וששת חבריך שישבו בחוסר מעש במשרד שלכם בטיילת, נפלנו לכם בידיים כפרי בשל. כל הכבוד לכם על זה שגיליתם אפס גמישות וחוסר רצון להקשיב. בזכותכם העיר בטוחה יותר. נקווה רק שאתה מקבל עמלה יפה על השירות הנאמן שלך ועל המלחמה הבלתי מתפשרת שלך בבריונות בחופים. מזל שלפחות לעיוורים שאיתנו הואלת לא לתת דוח. גם זה משהו. אנחנו אולי נפנה לעירייה ונבקש מהם לבטל את הדוח, אבל אופתע אם זה יועיל במשהו. הסיכוי הוא איפשהו בין אפס ללא קיים".

אמש, בעקבות התהודה שלה זכה הפוסט, פרסם דובר העירייה אלירן טל בדף הפייסבוק שלו: "בשעות האחרונות רץ בפייסבוק סטטוס שפרסמו רוכבי אופניים שקיבלו דוח בטיילת בחיפה. לאחר בירור ראשוני מתחייבת עיריית חיפה לחקור באופן יסודי וללא משוא פנים את המקרה, וככל שאכן יימצא שהפקחים פעלו בחוסר סמכות ו/או סבירות, המקרה יטופל".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. אילנה

    נחמד מצד הדובר שהבטיח שיחקרו באופן יסודי וכו' וכו' וכו'. הייתי מצפה שיודיע שהדוח"ות מבוטלים.

  2. חיפאי כועס.

    זו התוצאה לגיוס פקחים דאפרים חסרי לב והגיון כמו הבוסית שלהם.בושה לאזרחים שיש להם כזו התנהלות עירייה.

  3. לסמן שבילים ולהוריד את השלטים

    קליש לא הבטיחה להסיר את השלטים ולסמן בטיילות שבילי אופניים? למה לא מסמנים?
    בכלל נראה שהמון הבטחות נשארו רק בתור מסמכים או באתר ההתייעצות של העיריעה אבל בשטח לא היה יישום.
    מזמן היה צריך לסמן שביל מחוף דדו דרום עד רמבם בכל הטיילות. למה בתל אביב אפשר לסמן ואצלנו לא?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך לפקוח לפקחים האלה את ….. העיניים.
    הייתי בטיילת דדו. לחלק גדול מהאנשים היו מסיכות. פקחים

  5. אזרח עם מסיכה כחוק

    יש לפקוח את העיניים לפקחים. אגב, היום הייתי בטיילת דדו, ולא היה בנמצא אפילו לא פקח אחד

  6. יובל

    עיריית חיפה הנוכחית עוסקת רק בשוד וגזל מהציבור.
    פניית תושבים לטיפול דרוש לא נענית ולא מבוצעת.
    עיריית חריפה בראשות קלישאה

  7. אזרח

    חוסר רגישות . פקח זה לא רק לרשום דוחות. לפקח צריכה להיות גם רגישות. בושה
    וכל הכבוד למתנדבים וכן ירבו אנשים כאלה.

  8. דורשים ועדה קרואה

    אם היום הייתה הצבעה בקרב תושבי חיפה למנות ועדה קרואה היה לזה רוב של 90%

  9. צ.

    מעריצה את המתנדבים האלה.. כך הכבוד לכם…. תורמים מהזמן שלכם כדי לעזור ללקויי ראייה.. מרגש עד דמעות.. ועוד נתנו להם דוח? באמת חוסר רגישות משווע..

  10. צ.

    מעריצה את המתנדבים האלה.. כל הכבוד לכם…. תורמים מהזמן שלכם כדי לעזור ללקויי ראייה.. מרגש עד דמעות.. ועוד נתנו להם דוח? באמת חוסר רגישות משווע..

  11. יוחנן

    נותנים דוחות שיהיה כסף לאוכלי חינם בעירית חיפה למשכורות

  12. ביגו

    אבקש מהיועמש של עיריית חיפה ומבקר העירייה לבטל את הדוחות הנל מאחר ומדובר בעמותה שדואגת לרווחתם של הסגינאור בהתנדבות הפקחים עדו את המוטל עליהם בחוק הייבש במקום להפעיל שיקול דעת מאחר ולא על הממונים לבטל דוח זה ובא לציון גואל

  13. ממש עצוב

    אטימות של פקחים בתור אמא לשני ילדים לקויי ראייה ועיוורים אני מעריכה את עבודת המתנדבים ומוקיעה את חוסר ההתחשבות וההתנהגות של הפקחים צריכים להתבייש לכם לתת דו"ח על מיקרה שכזה בירושלים זה לא היה קורה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר