ילדה לא חגורה במושב הקדמי של הרכב (צילום: עמותת אור ירוק)
ילדה לא חגורה במושב הקדמי של הרכב (צילום: עמותת אור ירוק)

חיפה במקום השני במספר הילדים שנפגעו בתאונות דרכים כנוסעים

מנתונים שפרסמה עמותת אור ירוק ואשר מבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בשנים 2020-2011 נפגעו בחיפה 516 ילדים בגילאים 14-0 בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, ואחד מהם נהרג. בחודשים ינואר-נובמבר 2020 נפגעו בעיר 29 ילדים בעת שנסעו ברכב

פורסם בתאריך: 17.1.21 10:59

חיפה היא העיר השנייה בישראל במספר הילדים שנפגעו בתאונות דרכים כנוסעים בעשור האחרון. מנתונים שפרסמה עמותת אור ירוק עולה כי בשנים 2020-2011 נפגעו בחיפה 516 ילדים בגילאים 14-0 בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, ואחד מהם נהרג. בחודשים ינואר-נובמבר 2020 נפגעו בעיר 29 ילדים בעת שנסעו ברכב.

מנתוני עמותת אור ירוק אשר מבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) עולה כי בעשור האחרון נפגעו בארץ בתאונות דרכים יותר מ-20,266 ילדים בעת שנסעו ברכב – ממוצע של יותר מ-2,026 נפגעים מדי שנה – כאשר כמחציתם נפגעו בתאונות בתחום העירוני. העיר שבה מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר היא ירושלים, שבה נפגעו 1,132 ילדים.

עוד עולה מהנתונים כי 1,053 ילדים נפגעו בתאונות דרכים בעת נסיעה ברכב בחודשים ינואר-נובמבר 2020, כאשר 463 מהם נפגעו בתוך ערים ויישובים. מבין הנפגעים בתחום העירוני 16 ילדים נפצעו באורח קשה, לעומת 13 פצועים קשה בשנת 2019 כולה ועל אף הסגרים שצמצמו את כמות הנסועה בשנת 2020. כמו כן, בשנה החולפת נהרגו בתאונות דרכים ארבעה ילדים כשנסעו ברכב, ו-45 ילדים נפצעו באורח קשה.

 

 

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל, ולמרות זאת הורים רבים לא מקפידים על חגירתם כראוי ועל נהיגה בטוחה מספיק. הרבה ילדים קטנים שנפגעים בתאונות במהלך נסיעה ברכב אינם חגורים או אינם ישובים במושבי בטיחות מתאימים לגילם – דבר שמסכן אותם בצורה חמורה ועשוי להגביר את הפגיעות שלהם באופן משמעותי. חסרות יותר מ-200 ניידות משטרה בכבישי הארץ, ולו ההורים היו רואים ניידות רבות יותר הם לא היו נוהגים בצורה שמסכנת את ילדיהם. המשטרה חייבת להגביר את האכיפה ואת הנראות המשטרתית בכבישים כדי להרתיע את הנהגים מלהסיע ילדים לא חגורים אפילו בנסיעות קצרות או ליד הבית. יותר שוטרים ויותר ניידות יצמצמו את עבירות התנועה ויצילו חיים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תגובות אפשריות של האמא של כל הילדים

    יש, אנחנו בצמרת. תודה לראש העיר המופלאה שלנו.

  2. רויטל

    שכחתם לכתוב פה כמה ילדים נשכחו ברכב סה"כ השנה, למרות הסגר היו לא מעט מקרים כאלה שיכלו להסתיים אחרת אם רק היה להורים מערכת כמו הכפתור שמזהה אם הילד נשכח ותוך כמה דקות מודיעה להורים או לחילוץ. לצערי יש לא מעט פתרונות לכל מהספרים האלה שהצגתם חבל שלא עושים עם זה משהו

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה בדיוק אמורים לעשות עם הנתון הזה??
    לא להסיע ילדים?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר