הגרפיטי ברחוב ויתקין
הגרפיטי ברחוב ויתקין

רגע לפני הדרבי: גרפיטי עם הכיתוב "הירוקים לגזים"

לקראת הדרבי החיפאי בכדורגל שייערך ביום רביעי התגלתה ברחוב ויתקין בשכונת אחוזה כתובת גרפיטי עם הכיתוב "1924 הירוקים לגזים". 1924 היא שנת הקמתה של הפועל חיפה, ולכן ההערכות הן שהיא רוססה על ידי אוהד אדום. מהפועל נמסר: "מקווים שהמשטרה תשים את ידה על מי שכתב אותה"

פורסם בתאריך: 5.2.21 07:59

הדרבי החיפאי בכדורגל ישוחק ביום רביעי ללא קהל, אבל האווירה ברחובות העיר כבר מתחממת. לצד כתובות כמו "אין כדורגל בלי אוהדים" ו"אין הפועל בחיפה" מצדו של הצד הירוק, התגלה ברחוב ויתקין בשכונת אחוזה גרפיטי עם הכיתוב "1924 הירוקים לגזים". 1924 היא שנת הקמתה של הפועל, ולכן ההערכות הן שהכתובת רוססה על ידי אוהד אדום במטרה לחמם את הגזרה.

את איתן מיידלר, שחוגג היום יום הולדת 60 ומעיד על עצמו כאוהד הפועל שרוף מאז שהיה בן 5, הכתובת הזו מרגיזה. "זה ממש ללכלך", הוא אומר, "יש גבול. אני לא סובל אותם, וחונכתי בבית לירוק על הצבע הירוק. בחיים לא לבשנו אפילו תחתונים ירוקים ואין לי שום דבר ירוק בבית. החלפתי לילד, שהוא שחקן טניס, את הגידים הירוקים במחבט לגידים אדומים. אנחנו לא מסוגלים לראות ירוק. אני לא מסוגל להגיד בקול רם את השם של הקבוצה הזו, אני קורא להם חמאס, אבל לעולם לא אגיד גזים. זה מוגזם ומכוער".

מה יהיה בדרבי?

"בעזרת השם 0:1 קטן. עקיצה וזהו, לא צריך יותר מזה".

מי יבקיע, אלון תורג'מן?

"מה זה משנה מי. שיפגע לצ'רון שרי בראש וייכנס, מה אכפת לי מי".

גם את האוהד האדום בצלאל פליק הכתובת הזו מכעיסה: "אני בן 52 והולך למשחקים עם הבן שלי שהוא בן 27. אנחנו באים, נהנים או סובלים, לא מקללים, לא מתלהמים, אוהבי ספורט נטו. אני נגד הדברים האלו ונגד כל ביטוי מעליב אחר. יש הבדל בין המשפט 'לזיין את הירוקים' לבין משפט כזה. אזכור השואה בכל נושא הוא מרתיח, זה כמו לקרוא לחיילי צה"ל נאצים. יש דברים שהם טאבו. מנגד, גם אוהדי מכבי לא בוחלים בדברים דומים. מותר לקלל ולהעליב, אבל יש גבול שאותו לא חוצים".

 

 

"נראה שיש פה שתי כנופיות שמציפות את העיר – אחת של אוהדי מכבי והשנייה של אוהדי הפועל", מספר עוז גרטנר, ירוק בנשמה, "אני נתקל בזה המון,  ונראה שהן מתחרות ביניהן למי יש יותר גדול. זה מטומטם ופתטי, אבל אם היית מראיינת אותי לפני 20 שנה הייתי מגיב אחרת".

ומה אומר על כך אוהד בן 40?

"אוי ואבוי לנו אם הצלחנו להגיע למצב שבו יהודים משתמשים בסמלים ובסממנים של השואה כדי לנגח האחד את השני. זה גועל נפש, זה חורג מהגבולות של שנאה ספורטיבית שנהוגה בין יריבות עירוניות, בוודאי בעיר שידועה בדו קיום שלה ובזכות של האחר להביע את דעתו. כאשר נוגעים בשואה זה חוצה את גבול הטעם הטוב. גרפיטי זה אחלה, אני אוהב את האמנות הזו, אבל המסר צריך להיות באמנות ולא בליצנות. מבאס לשמוע שהגענו לזה. לדעתי זה לא מייצג את רוב אוהדי הפועל וגם לא את האוהדים של מכבי. זה שוליים לגמרי".

מהפועל חיפה נמסר בתגובה: "אנחנו מגנים בתוקף את כתובת הנאצה המכוערת הזו ומקווים שהמשטרה תשים את ידה על מי שכתב אותה".

במכבי חיפה סירבו להתייחס.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר