בעירה עזה בלפידים של בזן (צילום: ליאת ובר, חדר מצב ארצי)
בעירה עזה בלפידים של בזן (צילום: ליאת ובר, חדר מצב ארצי)

בעקבות התקלה במתקן: בזן מעריכה את אובדן הרווחים בכ-30 מיליון דולר

תקלה שאירעה בצנרת של מתקן הפירום הקטליטי בערב שבת האחרון הובילה לדליקה במפעל. בדיווח לבורסה על אומדן אובדן הרווחים כותבת בזן, כי נאלצה להשבית את המתקן והיא נערכת לביצוע תיקונים שיימשכו כמה שבועות

פורסם בתאריך: 4.5.21 11:23

בזן דיווחה לבורסה לניירות ערך במסגרת דוח מיידי על התקלה שאירעה בערב שבת האחרון במתקן הפירום הקטליטי (ה-CCR) ועל משך ביצוע התיקונים וההפסדים הצפויים לחברה בשל השבתת המתקן.

התקלה שאירעה בצנרת של מתקן הפירום הקטליטי הובילה לדליקה במפעל. צוות החירום של המפעל וכוחות כיבוי אש הוקפצו לכבות את האש, ופעילות המתקן הופסקה, כשהגזים הנותרים הופנו ללפידים שיצרו להבת אש מיתמרת שנראתה מחלקים רבים בעיר והסביבה.

בדוח לבורסה כתבה בזן: "בעקבות תקלה במתקן הפירום הקטליטי (ה-CCR), החברה נאלצה לעצור את המתקן והיא נערכת לביצוע תיקונים, אשר צפויים לארוך מספר שבועות. החברה עושה את מרב המאמצים להתאמת פעילות יתר המתקנים, וכן נוקטת בצעדים תפעוליים ומסחריים על מנת לצמצם במידת האפשר את הפגיעה בתוצאות פעילותה".

 

 

בנוגע לאומדן ההפסדים הצפויים בשל התקלה כותבת בזן: "להערכת החברה, בהתבסס על המידע הקיים בידיה בשלב זה והערכתה את משך התיקון, אומדן אובדן הרווחים בתקופה, בה יהיה המתקן סגור, הינו בין 20 ל-30 מיליון דולר, כתלות במשך זמן התיקון וסביבת מרווחי הזיקוק".

עוד כותבת החברה: "האמור בדיווח זה בדבר משך תיקון התקלה ובדבר אובדן הרווחים הצפוי הינם בגדר מידע צופה פני עתיד. תיקון התקלה בלוחות הזמנים שהחברה צופה, מותנה בין השאר בהיקף וטיב התיקונים שיידרשו בפועל, זמינות החלפים וקצב עבודות התיקון ומבוסס על הערכות מקצועיות של מומחי החברה, בדבר פעולות התיקון הדרושות וקצב ביצוען. במקביל, אובדן הרווחים הצפוי מותנה בהיערכות החברה לגבי המרווחים ומשך תיקון התקלה. לפיכך, אין ודאות כי הערכות החברה בדבר משך התיקון הנדרש או בדבר אובדן הרווחים הצפוי, תתקיימנה כאמור. ככל ומשך התיקון יתארך באופן מהותי או יחול שינוי במרווחים בהשוואה להערכות החברה, הדבר עשוי להשפיע באופן מהותי לרעה על רווחיות החברה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ציפי. פ

    היום היה ריח נוראי מאזור בתי זיקוק..כמו פלסטיק שנשרף….מה עם התושבים שנושמים את הסירחון? מה עם הבריאות שלנו ילדינו נכדינו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר