עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן)
עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן)

קואליציית השינוי לבית המשפט: דחיית ישיבת המועצה ע"י קליש נעשתה ללא סמכות

ישיבת מועצת העיר המיוחדת, אותה מבקשת קואליציית השינוי לקיים כדי להדיח שלושה סגני ראש עיר בשכר, עברה לפתחו של בית המשפט. בתשובתם לבקשת בית המשפט לנמק מדוע הם מבקשים דיון דחוף בעתירתם, כותבים חברי הקואליציה: "הישיבה נועדה לפטר את סגני ראש העירייה המכהנים בשכר... ישיבה אשר אין חולק כי לראש העיר אין אינטרס לקיים"

פורסם בתאריך: 14.7.21 21:22

הבוקר (רביעי) הגישה קואליציית השינוי בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, למתן צו ביניים לקיום ישיבת מועצה שלא מן המניין, שבה יודחו שלושה מסגני ראש העיר המכהנים בשכר. הפנייה של קואליציית השינוי לבית המשפט באה לאחר שראש העירייה עינת קליש רותם הודיעה על דחיית הישיבה, שאמורה הייתה להתקיים הערב, ליום ראשון הקרוב. בית המשפט המחוזי עדיין לא הכריע בבקשתה של קואליציית השינוי, ומשכך הישיבה עדיין לא התקיימה. מהעותרים (קואליציית השינוי – ב"כ) ביקש בית המשפט לנמק מדוע הדחיפות בקיום הדיון.

לפני זמן קצר הגישה קואליציית השינוי את תשובתה לבית המשפט, שבה כותבים חבריה:

"עניינה של העתירה בהחלטת ראש העירייה לדחות את ישיבת המועצה אשר הייתה קבועה להיום בשל אי פרסומו של הסכם פוליטי. במסגרת העתירה התבקש הסעד הבא: 'להצהיר כי החלטת ראש העירייה להתנות את קיום ישיבת המועצה המיוחדת בהצגת הסכם פוליטי (שכבר הוצהר כי אינו קיים), אינה כדין'. הדיון נידחה, בשלב זה עד ל-18 ביולי, אולם ניכר, כי מדובר במדיניות עקרונית של ראש העיר חיפה. כפי שפורט הן בעתירה והן בבקשה לצו ביניים, ההחלטה ניתנה שלא כדין וללא סמכות. זאת ועוד. הביטול בא לאחר שהעותרים הדגישו כי אין הסכם פוליטי וכי כל שיש הוא טיוטה
של הסכם שיתוף פעולה בין סיעות שאינו מחייב פרסום".

 

 

מוסיפים חברי קואליציית השינוי וכותבים: "לאור גישתם של העותרים כי אין חובת פרסום מחד ולאור עמדת ראש העיר כי אי הפרסום מהווה טעם לדחיית ישיבות על דעתה בלבד, קל לצפות את שיהיה בעתיד. ביום ראשון לא יתפרסם ההסכם והישיבה תידחה על ידי ראש העיר. זה הוא תסריט צפוי וידוע מראש. וכמובן שהדחייה שתבוא ביום ראשון, שוב לא תאפשר, מבחינת לוח הזמנים פנייה לבית
המשפט הנכבד לקבלת סעד. נזכיר, כי זימון הישיבה המיוחדת שלא מן המניין נועד לדון בבקשת העותרים, לפטר את סגני ראש העירייה המכהנים בשכר וליטול סמכויותיהם, ישיבה אשר אין חולק כי לראש העיר אין אינטרס לקיים. ומכאן, כי מיותר כמעט לומר כי דחייה מהיום ליום ראשון, וממנו לרביעי, לא מבטיחה את קיום הישיבה. המחוקק קבע כללים ברורים לדחיית ישיבות, ואם אלו אינם מתקיימים מטעמים שלא לפי החוק, אין מנוס מהתערבות שיפוטית בנושא רגיש זה. מכל האמור, העותרים יבקשו כי בית המשפט הנכבד יקיים דיון דחוף ובהול בעתירה שבכותרת".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. גיורא מהכרמל

    הם פשוט משקרים. מקווה שבית המשפט יבחין שמה שמניע את חברי המועצה הלא נכבדים זה פשוט תיסכול ושנאה. רוב תושבי חיפה הרי חפצים בהישארותה והמשך שלטונה של קליש ומה שהם מציגים בפני בית המשפט הנכבד הוא פשוט מצג שווא.

  2. כלבו

    אני לא מצליח להבין למה אתם בוחרים איזה תגובות לפרסם?
    באיזה צד אתם עיתון כלבו??

  3. לא מתקדמים אפילו הולכים ברברס

    לא מבין מה ייתן לה עוד דחייה.
    העיר צריכה להתנהל וכל הדחיות והעתירות לא מאפשרות להתעסק בלקדם את העיר לא במועצה ולא אצל ראש העיר
    מי שמפסיד מכל זה בסוף זה התושבים. ערים אחרות עובדות עבור התושבים לא עבור שמירת סגנים ועוד מנהלת 2030
    הגיע זמן לעשות עירייה רזה, יעילה וממוקדת בטובת העיר ולא טובת הג'ובים והסגנים.

  4. שמואל

    אעלק "קואליציית השינוי". קליש נבחרה ברוב גדול בבחירות בסוף 2018.
    יתכבדו חברי המועצה וייצאו לבחירות חדשות אם הם רוצים להדיח את קליש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר