חיפה (צילום: אביב מלכי)
חיפה (צילום: אביב מלכי)

חיפה במקום השלישי (והלא מכובד) בארץ בהגירה השלילית

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: אוכלוסיית חיפה פחתה ב-2019 ב-2326 תושבים, כאשר 10,558 אלף עזבו את העיר ו-8232 נכנסו אליה. הערים המובילות אליהן בחרו תושבי חיפה לעבור: תל אביב, קרית מוצקין, טירת כרמל, נשר וקרית ים

פורסם בתאריך: 18.7.21 13:30

חיפה מדורגת במקום השלישי בישראל בהגירה השלילית (אחרי ירושלים ואשדוד). מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) שבוצע בארגון קבלני מחוז חיפה, עולה כי אוכלוסיית העיר פחתה ב-2326 תושבים בשנת 2019 כש-10,558 תושבים יצאו מהעיר, ו-8232 איש נכנסו אליה. מתוך התושבים שיצאו מחיפה כ-4500 הם בגיל 64-30 ועוד 2900 בגיל 29-15.

חמש הערים המובילות שאליהן היגרו תושבי חיפה בתקופה זו הן: תל אביב – 928 איש; קרית מוצקין – 762; טירת כרמל – 714; נשר – 636; קרית ים – 519 איש. התושבים שהיגרו אל העיר חיפה ב-2019 הגיעו בעיקר מהערים תל אביב – 510; קרית ים – 478, ירושלים – 434; קרית מוצקין – 409; ונשר – 376.

 

 

יו"ר ארגון הקבלנים מחוז חיפה, חיים פייגלין: "העיר חיפה מזדקנת ומאבדת את תושביה הצעירים לטובת מרכז הארץ. כפי שניתן לראות בנתונים, רוב התושבים שיוצאים מחיפה הם צעירים שלא מוצאים את עתידם בעיר ולכן נוטשים. נוצרה בחיפה אווירת נכאים כלכלית וחברתית – העיר איננה צומחת, הכלכלה לא גדלה, אין בה פיתוח, אין בנייה, ולכן הצעירים מחפשים את עתידם מחוץ לעיר. אחת הסיבות המרכזיות לנטישה היא היעדר דיור ברמה נאותה בעיר, ולכן אני קורא לראש העירייה עינת קליש-רותם לחשב מסלול מחדש ולתמרץ את פעילות הבנייה למגורים בעיר, הן בהתחדשות עירונית והן בבנייה חדשה, כי אחרת הנטישה מהעיר תמשיך".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. קבלנים תאבי בצע

    לשאול קבלנים על בעיות בשוק הנדל"ן זה מגוחך:הרי הם הבעייה הם מקפיצים מחירי דירות למעלה מה שגורם להגירה שלילית למקומות זולים יותר או שווים יותר באותו מחיר. בחוצפתם הקבלנים אומרים שהמחירים הגבוהים הם תוצאה של שוק דירות חופשי "היצע וביקוש". אבל בגללם אין בישראל שוק חופשי. הם מאיימים לחסל כל פוליטיקאי שיכניס להם תחרות מחו"ל על ידי חברות בנייה סיניות שייבנו הכלמבחמישית המחירנובחצי זמן. תיאו איך הם הפילו את כחלון שהוריד קצת את המחירים בשנת 2018

  2. קלרה

    רציתי לחזור לעיר. ניסיתי חצי שנה ובגלל החזירים לא אחזור.

  3. ציפורלה

    אין לחיפה מה להציע חוץ מאינסוף דוחות חניה וחזירים.וכמובן ארנונה לא פרופורציונלית בעליל
    מכירה את העיר מקרוב.

  4. אראלה

    אם תושבי חיפה בחרו לעזוב לטירת הכרמל,לנשר,לק.ים
    אז ברוך שפטרנו…….

  5. אסף

    בעיית הדיור בחיפה היא משקיעים שמשכירים דירות פח ומבריחים תושבים פוטנציאליים. עם הגירה שלילית דירות לא חסרות, וחזירים יש לא רק ברחובות אלא בעיקר בקרב בעלי דירות.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפה מנסה לייצב את עצמה ללא הצלחה מול ערי הקריות, טירת כרמל ונשר..
    מחיר למשתכן והעדר הבנייה החדשה בעיר לא עוזרים.
    ככה זה שיש הבדל של כמעט מיליון שקלים בין דירת 5 חדרים באחד מהפרוייקטים הסובבים לבין מחיר דירת 5 חדרים בחיפה.
    בכל הבנייה החדשה בחיפה- 5 חדרים עולה 2.6 מיליון לפחות, ולאוו דווקא בשכונות המבוקשות בעיר. גם בנווה דווד המתחדשת, גם בגבעת זמר.
    בדירות הישנות אין חנייה או ממ"ד.
    תעשו פה עוד דירות לזכאים במחיר יותר שפוי.. תדאגו להשאיר משפחות חדשות.

  7. אני בעד חיפה

    למה רק דברים לא טובים רושמים נגד העיר בה נולדתי, חיפה עיר מקסימה יפה, חשוב לציין עם הייתה עבירה באמת לא היו קונים בטרוף בשכונות החדשות כמו, נאות פרס, ופרויקטים נוספים , מחדשים את שכונות שעמדו 40 שנה באשליות, ועכשיו בשנים של עכשיו יוצאות לדרך , דיי להכפיש בלי קבלות , היחצנות חוגגת.

  8. אייל מהדר

    "ניתוח שבוצע בארגון קבלני מחוז חיפה".. סיי נו מור, מה שנקרא..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר