צוות המחקר במעבדת הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון (צילום: מעבדת סגל הטכניון)
צוות המחקר במעבדת הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון (צילום: מעבדת סגל הטכניון)

פיתוח חדש לאיתור מהיר של דלקות בדרכי השתן

בטכניון פותח שבב ייחודי שנבדק בסיוע מומחים מהמרכז הרפואי בני ציון במטרה לקצר את זמן איתור הזיהום והתאמת הטיפול לחולים

פורסם בתאריך: 2.6.17 08:24

שבב ייחודי עשוי סיליקון לאיתור מהיר של דלקות בדרכי השתן פותח בטכניון ונבדק בימים אלה במרכז הרפואי בני ציון. באמצעות השבב ניתן יהיה לגלות את הזיהום תוך שעות במקום תוך ימים ולהעניק טיפול תרופתי יעיל למטופלים שסובלים מזיהום חיידקי בדרכי השתן. למרות שהשבב החדש נמצא עדיין בשלב בדיקה, המומחים המעורבים בפיתוחו מעריכים כי שימוש בו יהיה יעיל ויקל על סבלם של החולים.

פיתוח השבב התאפשר בזכות שיתוף פעולה בין צוות פיתוח מהטכניון בראשותה של פרופ' אסתר סגל, הדוקטורנטית היידי לאונרד מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון, והאורולוגים פרופ' חבר קליני שראל הלחמי ופרופ' עופר נתיב מבני ציון ומהפקולטה לרפואה בטכניון.

פרופ' הלחמי: "השבב הסיליקוני נמצא בשלבי הניסוי ההתחלתיים, אך נראה כי מדובר במוצר מהפכני שיוכל לסייע רבות לרופאים ולמטופלים לנוכח העובדה שהוא יוכל לאתר נוכחות ורגישות של החיידק המזהם ולהציע את הטיפול התרופתי המתאים ביותר תוך ארבע עד שש שעות, בניגוד לאיתור כיום שנע בין יומיים לשלושה ימים. אנחנו עדיין מצויים בשלבי בדיקה של השבב, אך כבר עתה ניתן לומר ללא ספק כי הוא מוכיח את עצמו כיעיל".

לדבריו של פרופ' הלחמי, בעיית הזיהומים החיידקיים בדרכי השתן היא מגיפה כלל עולמית. יתרה מכך, כתוצאה מטיפול אנטיביוטי שאינו תואם לרגישות החיידק מעודדים הרופאים יצירה של חיידקים אלימים עמידים לכל סוגי האנטיביוטיקה. "השבב בנוי מסיליקון שמצופה בחומר המאפשר לחיידקים להיצמד אליו", הוא מסביר, "הארכיטקטורה הייחודית של השבב, בצירוף מערכת אופטית ואלגוריתם לניתוח החזר גלי האור, מאפשרים לזהות צמיחה של חיידקים תוך שעתיים, ובהמשך, תוך ארבע שעות נוספות, ניתן להזליף לשבב תרופות אנטיביוטיות שונות ולזהות את רגישות החיידק אליהן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר