המערכת הרובוטית (צילום: נתנאל אייזיק) 
המערכת הרובוטית (צילום: נתנאל אייזיק) 

רמב"ם מציג: הרובוט שיחליף את הרוקח

בבית המרקחת של הקריה הרפואית רמב"ם נכנסה לשימוש מערכת רובוטית שמשמשת להנפקה של תרופות בזמן קצר מסביב לשעון. הרובוט החדש מסוגל למיין תרופות ארוזות, לסדר אותן על מדפים וללקט אותן

פורסם בתאריך: 26.11.19 13:18

מערכת רובוטית חדשה שנכנסה לשימוש בבית המרקחת של הקריה הרפואית רמב"ם, והיא משמשת להנפקה של תרופות לכל מחלקות בית החולים בזמן קצר מסביב לשעון. באמצעותם של שלוש זרועות רובוטיות ו-28 מטר של מסועים חשמליים מסוגלת המערכת למיין תרופות ארוזות, לסדר אותן על מדפים לפי חישוב שהיא מבצעת וללקט אותן לפי צורך.

המערכת מתפרשת על פני שטח של 44 מ"ר וגובהה הוא 2.5 מטרים, והקמתה הצריכה עבודות בינוי שכללו יצירת חלל אחסון והתאמת תשתיות. המערכת מיוצרת על ידי חברת ניו אייקון הפינית והיא נרכשה מחברת גוטקט הישראלית, כאשר לצורך הרכבתה והתקנתה הוטס צוות של מתקינים מפינלנד.

למערכת יש יכולת אחסון של 67,000 אריזות, והיא בנויה משתי יחידות אחסון מקבילות שלכל אחת מהן יש יכולת עבודה עצמאית, ללא תלות ביחידה השנייה. חלוקה זו מאפשרת למערכת לבצע במקביל קליטת אריזות למלאי והוצאת הזמנות ניפוק, ויכולתה לקלוט 400 אריזות ולנפק 1,800 בשעה. במערכת מותקנים אמצעים לבקרת טמפרטורה ולחות, ובכך ניתן לנטר את איכות האחסון של התרופות ולבקר עליהן.

תהליך האחסון כולל רישום מלאי נכנס, פרישתו על מסוע וכן מיון וסידור תרופות אוטומטיים על מדפי יחידות האחסון באופן שבו כל אריזה מזוהה ונרשמת ומיקומה מנוהל. תהליך הניפוק כולל ביצוע הזמנה מהמלאי שבמערכת, ליקוטו וניפוקו לאחת מארבע נקודות יציאה אפשריות – דלפק שירות, הזמנה מרוכזת לפתח שירות במערכת, הזמנה ארוזה בארגזים ויחידה אוטומטית שמנפיקה תרופות ליחידות בית החולים בשליטה מרחוק לאחר שעות הפעילות.

 

 

יריב בן-דוד מאגף התכנון והתפעול של רמב"ם: "הנהלת בית החולים קיבלה החלטה אסטרטגית שמאפשרת קפיצת מדרגה בעבודת בית המרקחת. זו המערכת הגדולה ביותר, המהירה ביותר והיעילה ביותר שקיימת כיום בארץ. למעשה אנחנו מכפילים את היכולות ואת האיכויות של עובדי בית המרקחת".

מנהלת שירותי הרוקחות ברמב"ם לימור איזנבוד: "זו המגמה בתחום, וטכנולוגיות מהסוג הזה נכנסות יותר ויותר אל בתי החולים, אל קופות החולים ואל מוסדות פרטיים בארץ ובעולם. המערכת הרובוטית מאפשרת קיצור זמני הכנה של משלוחי תרופות מבית המרקחת אל יחידות הטיפול והקצאת משאבי כוח אדם מקצועיים למשימות רוקחיות, תוך צמצום הזמן המושקע בפעולות טכניות. זהו ייעול משמעותי של עבודת הרוקחים".

המערכת נמצאת כעת בתהליך הטמעה, והיא צפויה להרחיב את פעולתה בזמן הקרוב. בימים אלו מושלם פיתוח של ממשק עבודה מלא למערכות הלוגיסטיות של משרד הבריאות.

"תוך זמן קצר נוכל לבצע פעולות נוספות באמצעות הטכנולוגיה הזו ולאפשר לרוקחים להתרכז בעבודת הרוקחות", אומרת איזנבוד, "המערכת הרובוטית מאפשרת ביצוע מהיר, איכותי ויעיל של פעילויות רבות שנעשות בבית המרקחת. בהחלט ייתכן שבהמשך נראה רובוטים רוקחים תרופות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר