רוצים לעצור סגירת עסקים? תעשו קניות ולא בקניון (צילום: רמי שלוש)
רוצים לעצור סגירת עסקים? תעשו קניות ולא בקניון (צילום: רמי שלוש)

היום שאחרי

פורסם בתאריך: 22.9.18 19:11

ביום שאחרי הבחירות תיעצר בריחת צעירים מהעיר וצעירי תל אביב ינהרו לחוף הכרמל. ביום שאחרי הבחירות יהפכו בתי הזיקוק למפעל ביוטק משגשג, ראש העיר יסלק אותם ביחד עם הזיהום ועם התחלואה, משפחת עופר תשלח לכולנו בדואר זר פרחים לאות התנצלות, וגם הדואר יחזור להיות מה שהיה פעם, בייחוד הסניף בכיכר הנביאים. ביום שאחרי הבחירות תהפוך הדר למרכז עירוני שוקק כמו פעם, מרכז הכרמל יהפוך לשינקין והטמפלרים ישובו ליישן יין במושבה הגרמנית שתיפתח אל רציף הנמל המערבי.

אלו לא סיסמאות בחירות. אני, מועמד מספר 7 לראשות העיר, מבטיח לכם. ויש איתי ברשימה אנשים נהדרים. לא ברור איפה היינו עד היום אבל אנחנו באים להציל את העיר. מה הניסיון שלי? הייתי חבר של, עבדתי במשהו שקשור אל וניהלתי בהצלחה את. אני אעשה את חיפה GREAT AGAIN.

מרמרת בחירות. ג’ מהדר דורשת פוליש רצפות לרחוב נורדאו כולו. מ’ מאחוזה דורש מהעירייה שלא יזרקו לו מקלוני אוזניים בכניסה לבניין. ה’ מוורדיה דורשת ייבוש עשבייה בשטח פרטי כדי למנוע יתושים. מה שמשותף לכולם? הם בעד המועמד שמבטיח הכל.

מסתבר שחיפה היא עיר של צרפתים אניני טעם עם ניסיון עשיר בתכנון ובבינוי ערים. כי ידוע שלפני בחירות מותר לדרוש בלי קשר לתנאים, לתחרות של מרכז מול פריפריה, להתחזקות של הקריות, לעלייה בתשומות ולתקבולי המסים. כן, אין ספק שהדרישה מהעירייה לעשות פוליש רצפות לרחוב שלם ששיאו היה לפני 30 שנה היא הגיונית כמו הניסיון להחיות שכונה ש־70 אחוז מתושביה הם נתמכי רווחה אשר אינם משלמים ארנונה ושסובלת מנחת זרועו של המשרד לביטחון פנים וממחסור בכוח אדם במשטרת ישראל.

הקיטורים המוגזמים הם תסמין למערכת בחירות שבה רוב המועמדים מבססים קמפיין שלם על גבו של ראש העיר תוך הפרחת הבטחות שאין להם יכולת ליישם. לא לעינת קליש רותם חסרת הנסיון במערכות ציבוריות שלא טרחה מעולם להתערב במאבק בבתי הזיקוק, לא לישראל סביון שניהל קניון של טייקון במינוף כלכלי חסר תקדים בתקופת השפע של הקניונים, לא למנדי זלצמן שלא ברורה הצלחתו בנמל בעשור האחרון, ולא לדוד עציוני, נער הפוסטר של משה כחלון. האם אני חסיד של יונה יהב? לא. אני לא חשוד באהבת יהב (יש מספיק סרטונים שלי מפגין מולו ברשת). אז אולי צריך להחליף ראש, אבל הנטייה העלובה הזאת של הציבור לתלות בראש העיר המכהן את כל מה שרע פה בלי לקחת אחריות ובלי קשר למציאות היא בלתי נסבלת בעיני, וברור לי מי מרוויח ממנה פוליטית.

רוצים לעצור סגירת עסקים? שמרכז העיר יפרח מחדש? אולי כדאי שתתחילו לצאת לבלות ולעשות קניות. ולא בקניון של גד זאבי ולא באיזו רשת אלא בעסק זעיר. גם זול יותר וגם חברתי

רוצים שזיהום האוויר יפחת? שבז”ן יצומצם? הגיע הזמן שתצטרפו למאבק הסביבתי, אשכרה תצאו להפגין עם מגמה ירוקה או עם צלול. תהיו מעורבים בהפעלת לחץ על הפוליטיקאים. זה מה שמזיז פה עניינים. לא ראשת עיר ממפלגת האופוזיציה השלישית בגודלה.

רוצים שצעירים יישארו? תשקיעו בעיר שלנו. אל תתנו ליזמים תל אביבים שרואים פה רק תשואה לקנות בה עוד דירות. טייבו את הנדל”ן שקניתם. תקבעו שכר דירה הגיוני ואל תעלו אותו. שכל צעיר בארץ יידע שבחיפה לא שוחטים סטודנטים.

רוצים ניקיון מתחת לבית? תרדו עם מטאטא. די לייצר מרמרת בחירות בשביל המועמד שלך.

שום דבר לא ישתנה ביום שאחרי הבחירות. משרד הפנים ימשיך להגלות להדר שוהים בלתי חוקיים, משפחת עופר תמשיך לשים עלינו פס, והאתגרים של עיר שנלחמת על מקומה מול תל אביב יישארו זהים (וכך גם האמצעים). אם אתם מחכים למשיח, כנראה שהחמור הלבן זה אתם.

הכותב הוא פעיל חיפאי חבר בארגוני הסביבה ואיש חינוך המתגורר בהדר

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כן יהב אשם

    יהב גמר את הסוס היה לו 15 שנה שבהן נכשל בהכל. בכלכלה, בניהול, בארנונה המטורפת, במטרונית הכושלת ובגרעונות עתק. את יהב חייבים להחליף נקודה. חיפה מקום 31 מתוך 34 עיריות במדד יעילות כלכלית ואיתנות פיננסית זל חברת bdi coface זה אומר כבר הכל..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר