תוכנית ההתחדשות העירונית של קרית אליעזר (הדמיה: ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים)
תוכנית ההתחדשות העירונית של קרית אליעזר (הדמיה: ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים)

חיפה בין 12 הרשויות המקומיות שייחתם עימן הסכם מסגרת להתחדשות עירונית

משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית יחתמו על הסכמי המסגרת בימים הקרובים. משמעות ההסכמים:  סיוע במימון התשתיות במיזמי התחדשות עירונית בסכום כולל של כחצי מיליארד שקלים

פורסם בתאריך: 2.2.22 10:31

משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית יחתמו בימים הקרובים את הסכמי המסגרת להתחדשות עירונית עם 12 רשויות: ירושלים, לוד, בת ים, קרית אונו, חיפה, נתניה, גבעתיים, רמת גן, אשדוד, בית שמש, חדרה וקרית ים.

משרד הבינוי והשיכון והרשות להתחדשות עירונית יסייעו במימון התשתיות, אותן נדרשת הרשות המקומית לספק לצורך מימוש מיזמי ההתחדשות העירונית בהיקפים נרחבים או כדי לתת מענה לצרכים הנובעים מהם, וזאת כתמריץ לקידום מיזמים אלו.

מימון זה יאפשר להסיר חסם משמעותי להתקדמות של פרויקטים להתחדשות עירונית. תהליכים של התחדשות עירונית, הכרוכים בתוספת בינוי ובתוספת אוכלוסייה בתחומי הרשות המקומית, מחייבים מתן מענה לצורכי ציבור. ההסכמים פותרים מצב של העדר משאבים מספיקים בידי הרשויות המקומיות למימון צורכי הציבור, ובמיוחד במקומות בהם יש פטור מהיטל השבחה למגורים.

התקציב לכל הרשויות המקומיות צפוי לעמוד על 440 מיליון שקלים, כאשר בגין אישור היתרי בנייה למיזמי פינוי-בינוי, תהיה הרשות המקומית זכאית למימון בסכום השווה למכפלת מספר יחידות הדיור התוספתיות, שיאושרו בהיתר בנייה, כפול הסכום שייקבע לכל יחידות הדיור בהתחשב בשיעור היטל ההשבחה שיחול על האזור בו ניתן היתר הבנייה. המימון עבור יחידת דיור תוספתית, כאשר הרשות המקומית גובה היטל השבחה מלא, יהיה 25 אלף שקלים. כאשר יש פטור חלקי או מלא מהיטל השבחה, המימון יעמוד על 30 אלף שקלים.

הסכמי המסגרת למימון תשתיות, ייחתמו עם רשויות, בהן סך הגבייה בפועל של ארנונה בתחומן לא עלה על 5000 שקלים לנפש בשנת 2018, לפי נתוני משרד הפנים, ובתנאי שעד 31 בדצמבר 2021 אושרו בתחומן תכניות הכוללות, לכל הפחות, 2500 דירות שטרם מומשו ושלא הוצא היתר בנייה לבנייתן עד 1 באוגוסט 2021.

המימון יינתן לרשות המקומית עבור ביצוע תשתיות המצויות בזיקה ישירה לתהליכי ההתחדשות העירונית שבתחומה. תשתיות אלו ייבחרו על ידי צוות ההיגוי מתוך רשימת תשתיות שתצורף להסכם המסגרת.

ועדת ההיגוי תתכנס בכל רבעון בכל רשות מקומית, עימה ייחתם הסכם ויוצג בה סטטוס הפרויקטים והתקדמות ההסכמים.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "הסכמי המסגרת להתחדשות עירונית שאנחנו מקדמים באמצעות הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הם פריצת דרך בתחום ההתחדשות העירונית. העתיד של הערים והשכונות הוותיקות, בהם גרה רוב האוכלוסייה נמצא בהתחדשות עירונית, והיום אנו מסירים את אחד החסמים העיקריים שעמדו בפני קידום הפרויקטים על ידי מתן תקציב לפיתוח התשתיות הנחצות לבנייה. ההסכמים האלו יביאו לצמיחה אדירה בהיצע הדירות, גם באזורי הביקוש, למען התושבים הוותיקים ולמען הצעירים הרוצים לרכוש דירה".

 

 

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: "אני מברך על חתימתם של הסכמי המסגרת להתחדשות עירונית. זהו צעד מהותי בקידום של תחום ההתחדשות העירונית שהולך ותופס נפח גדל בבנייה ובהגדלת היצע יחידות הדיור. שיתוף פעולה בין הדוק בין הגורמים הממשלתיים למקומיים הביאו לחתימת ההסכמים למען התושבים".

מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "החתימה על הסכמי המסגרת תסייע לרשויות המקומיות להגיע למימוש גבוה של פוטנציאל ההתחדשות בתחומן. המימון שיינתן לרשויות יתמרץ מתן היתרי בנייה שהיה קושי לקדמם, למרות קיומן של תוכניות התחדשות איכותיות, וזאת בשל היעדר תקציבים לפיתוח תשתיות ומוסדות ציבור לקלוט את התושבים החדשים עם הוותיקים. התקציב שהביא השר אלקין עבור התחדשות עירונית מהווה אמירה ברורה שהתחדשות עירונית היא ענף מרכזי בבנייה בארץ, והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תמשיך לקדם מטרה זו".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר