כביש פרויד (צילום: חגי פריד)
כביש פרויד (צילום: חגי פריד)

הטבע ניצח: הכביש מכרמליה לא יפגע בוואדי

מהנדס העיר בישר בישיבת הוועדה המקומית על האפשרות לסלילת שני כבישי יציאה מכרמליה. לגבי אחד מהם התעורר החשש שיפגע בוואדי אזוב, וחברת המועצה עו"ד שרית גולן-שטיינברג נאבקה למנוע את האפשרות והצליחה

פורסם בתאריך: 13.4.18 08:15

הכביש האחרון שנסלל מרכס הכרמל מערבה היה דרך פרויד, וזה קרה בשנת 1975. כעת מתעוררת תקווה שצוות של יועצי תנועה יחלץ את העיר מהקיפאון. בישיבת ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית חיפה שעסקה בהכנת תוכנית חדשה לשכונת כרמליה דיווח מהנדס העיר אריאל וטרמן על עבודת היועצים שבוחנים חיבורי כבישים מכל השכונות ההרריות המערביות של חיפה לכיוון החוף. "יש עבודה שמתבצעת זה תקופה עם יועצי תנועה שמונו לנושא הזה ובחנו איפה אפשר לייצר ירידות מערבה, לא רק מכרמליה אלא מכל השכונות המערביות", אמר וטרמן.

העדכון המפתיע של וטרמן נמסר במהלך ישיבה סוערת של הוועדה, שהתבקשה להחליט על גבולות התוכנית לכרמליה. בהמלצתו של מהנדס העיר שהופצה לפני הישיבה כחלק מסדר היום של הדיון צוין כי התוכנית תכלול "התוויית שתי דרכים חדשות שישמשו לצורך כניסה לשכונה ויציאה ממנה – האחת מרחוב ויצ"ו והשנייה מרחוב רות".

אבל בהמלצה לא צוין לאן יגיעו שתי הדרכים האלה, ולפחות לגבי אחת מהן – היציאה מרחוב רות – התעורר חשש שמדובר בכביש שיפגע קשות בוואדי אזוב המפריד בין כרמליה לבין רחוב הרופא. תוואי לחיבור רחוב רות לרחוב הרופא דרך ואדי אזוב סומן בתוכנית המתאר הכוללנית של חיפה שאושרה בספטמבר 2016. לידי "כלבו – חיפה והצפון" הגיע תמלול ישיבת ועדת המשנה שעסקה בתוכנית לכרמליה, אשר ממנו ניתן ללמוד שאכן נשקלה אפשרות להטמעת התוואי גם בה. נציגת סיעת מהפך בחיפה, חברת מועצת העיר עו"ד שרית גולן שטיינברג, ניהלה מאבק נחוש להוצאת ואדי אזוב מגבולות התוכנית, ובסיומו של הדיון עמדתה התקבלה והפגיעה בוואדי נמנעה, אך הדרך להכרעה היתה רצופה ויכוחים נוקבים.

 

 

לגבי היציאה הראשונה מכרמליה שעומדת על הפרק – מרחוב ויצ"ו – לא נחוצים בירורים. נקודת הפתיחה לדיון היתה שמדובר בכביש שיירד מערבה – לרחוב מגורשי ספרד בשכונת נוה דוד. לעומת זאת, הצעת ההחלטה לגבי הכביש מרחוב רות היתה מעורפלת ויצרה אפשרויות לחיבור לשני כיוונים – מערבה לנוה דוד ודרומה לרחוב הרופא. גולן שטיינברג התעקשה לקבל הבהרה אם עיריית חיפה אכן מתכוונת לחיבור לרחוב הרופא. מהנדס העיר אישר וענה: "יש בהחלט אפשרות שבעיני היא חיובית, אבל אנחנו נדון בזה, לייצר קשר בין השכונות. יש אנשים שחושבים שזה רע. אני כמתכנן ערים אומר לך שקשר בין שכונות זה דבר טוב. הוא מונע נסיעות מיותרות. הדבר הזה ייבחן בתכנון שיוצג לוועדה. נפרוש את החלופות. יש פה אילוצים של טופוגרפיה ואילוצים של תנועה, וכשנהיה בשלים נביא את זה לדיון".

וטרמן הדגיש את היתרונות שבחיבור של רחוב רות מערבה כאפשרות נוספת: "נוח מאוד לנסוע על הדופן הדרומית של השכונה במובן של מעט פיתולים. זה כמו דרך סטלה מאריס, שיש קו אחד שהולך מערבה נקי". זאת בניגוד לכביש היציאה מרחוב ויצו, שעקב הפרש גובה גדול עשוי להיות "כביש שמסתובב עם הרבה פיתולים". מהנדס העיר גם אמר שלא מן הנמנע ששתי היציאות מהשכונה יאושרו.

גולן שטיינברג המשיכה להתמקד בחשש מפגיעה בוואדי אזוב: "אני לא רוצה שהתוכנית תפורסם עם איזושהי מחשבה שהרעיון בה הוא להרוס את ואדי אזוב". וטרמן השיב: "האופציה הזאת ממש לא מחייבת. מאוד יכול להיות שיוחלט לא לעשות חיבורים בין השכונות. יכול להיות שיוחלט רק לעשות את הירידה הפשוטה מרחוב רות מערבה בלי שום גשר".

בסיום הדיון אומצה כאמור עמדתה של גולן שטיינברג, ובהחלטת הוועדה נקבע כי "תוואי הדרך שייבדק מכיוון רחוב רות יהיה לכיוון מערב בלבד".

 

עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: יח"צ)

עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: יח"צ)

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אנונימיות

    חשוב מאוד מאוד חבר בין שכונות בחיפה.ללמוד מהשר כץ שמחבר את כול מדינת ישראל הן ובכבישים והן ברכבות לתובת תושבי מדינת ישראל .וכול הכבוד למהנדס העיר שחושב על כלל הציבור החיפאי. שבת שלום

  2. מוטי לוך

    הרבה יותר דחוף לקדם כביש בין האוניברסיטה לחורב שיהיה חלופה לפרויד, לא הגיוני שכל מי שמגיע מנשר, דניה, רמת אלון, גולדה, אלמוגי ועוד ורוצה להגיע ליציאה הדרומית מחיפה יצטרך לעבור בחורב. כל בוקר פקקים בירידה וכל ערב פקקים בעליה.

  3. חיפאי

    מה לגבי ואדי שיח? כל הקטע בשכונה בפרט ובלי פה בכלל הוא הטבע שמשקיף את השכונות האלו, למה לפגוע בואדי!!

  4. חיפאית

    מה לגבי פתיחת הכביש שמחבר בין סביוני דניה לרמת אלון? הכביש קיים כבר, רק צריך לפתוח אותו!!! זה יקל מאוד על תושבי סביוני דניה, דניה, רמת גולדה, ותושבי עוספיה ודליה, שיורדים בבקרים לכיוון נווה שאנן, הטכניון, הצ'ק פוסט והקריות, וכן על כל הסטודנטים מנווה שאנן והקריות שעולים כל בוקר לאוניברסיטה. למה מחכים?!

  5. עלאק קשר בין שכונות

    אם נשאר עוד ואדי ירוק אחד בבקשה מיפה נוף ווטרמן ההרסני לסלול גם עליו "כביש חיבור בין שכונות".
    באמת מאד חשוב עוד כבישים לעוד מכוניות במקום להתמקד בתחבורה ציבורית.
    למה להשאיר בכלל גם בקרקעית הואדיות משהו – גם זה יכול להיות שטח למגרשי חניה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר