השלב השני של שכונת נאות פרס (הדמיה: מינהל ההנדסה של עיריית חיפה)
השלב השני של שכונת נאות פרס (הדמיה: מינהל ההנדסה של עיריית חיפה)

אושרה התוכנית להרחבת נאות פרס ב-5,072 דירות

תוכנית הבנייה למגורים הגדולה ביותר בחיפה להרחבתה של שכונת נאות פרס אושרה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של משרד האוצר. יונה יהב: "אישור התוכנית יבטיח מענה זמין להמשך תנופת הפיתוח של העיר"

פורסם בתאריך: 19.6.18 17:32

תוכנית הבנייה למגורים הגדולה ביותר בחיפה – התוכנית שיוזמת עיריית חיפה להרחבתה של שכונת נאות פרס ב- 5,072 דירות – אושרה אתמול (שני) על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של משרד האוצר.

התוכנית מאפשרת להרחיב את שכונת נאות פרס במסגרת השלב השני של הבנייה למגורים בשכונה, והיא תתווסף לשלב הראשון הכולל כ-1,700 דירות בשמונה פרויקטים שונים. השלב הראשון, שחלקו הניכר כבר מאוכלס, נבנה בהתאם לתוכנית שאושרה בתחילת שנת 2012 על שטח של 228 דונם שגבולותיו הם מרכז קסטרא מצפון, רחוב הספורטאים ממזרח והאיצטדיון העירוני ממערב.

התוכנית לשלב השני, אשר מציעה פי שלושה יותר דירות ממספר הדירות שנבנו בשלב הראשון, גם משתרעת על שטח גדול יותר – 748 דונם שבבעלות רשות מקרקעי ישראל – בין האיצטדיון לגבול חיפה-טירת כרמל. המגורים בתוכנית החדשה תוכננו בצפיפות של 17.4 יחידות דיור לדונם, והיא כוללת תמהיל דירות מגוון לצורך מתן מענה למגוון רחב של קהלים, כאשר 25 אחוז מהדירות יהיו בנות שניים ושלושה חדרים.

השלב הראשון של בניית השכונה נחשב לסיפור הצלחה נדל"ני שבמרכזו בנייה חדשה למגורים בהיקף משמעותי במיקום אטרקטיבי.

 

 

מהעירייה נמסר: "השלב הראשון נבנה בלוח זמנים קצר באופן מיוחד, וכך צפוי להיות גם בשלב השני שנהנה מאותם יתרונות של קרבה לים, לפארק מת"ם, למרכזי התחבורה ולעורקי התנועה הראשיים".

ראש העיר יונה יהב: "אישור התוכנית יבטיח מענה זמין להמשך תנופת הפיתוח של העיר. אנו רואים קצב חסר תקדים במימוש השלב הראשון, ואין לי ספק כי השלב השני יפותח גם הוא בקצב מהיר וישלים בשנים הקרובות את פיתוח הרובע כולו".

המשמעות של אישור התוכנית החדשה ומימושה היא תוספת של כ-20,000 תושבים לאוכלוסיית חיפה אשר מונה כיום כ-280,000 תושבים. אכלוס מתחם המגורים החדש בנאות פרס יאפשר לחיפה להתקדם אל היעד שנקבע לה בתוכנית המתאר החדשה של העיר – 330,000 תושבים בשנת 2025 – אם כי עדיין מרחף סימן שאלה גדול מעל לשאלה אם יעד זה אכן יושג.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. תכנון נאות פרס נוראי

    עוד עשר שנים זה ייראה בדיוק כמו שיכוני שער עלייה בגלל תכנון כושל. קופי של כל הטעויות מהעבר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני גרה בשער העליה. דרך אגב, גם רמת הנשיא עלולה להידרדר למצב כזה. כל רבי הקומות דורשים תחזוקה רבה ואם לא יתחזקו אותם, ייהפכו לסלאמס .

  3. שרה ח

    נישמע נורא ! צפיפות ודוחק בשכונות מגורים בכייה לדורות מה עם ריאות ירוקות בנאות פרס ? לתת לאנשים לצאת מהרבי קומות ולטייל בפרקים צמודים לשכונה מידשאות עצים וספסלים
    האם בכל מטר אדמה יבנה עוד ביניין ועוד ביניין ??..מבלי להיתחשב בריווחת התושבים ?
    אנא מיכם המחליטנים לתת את הדעת בנושא חשוב זה שכן – זה רק יבריח את התושבים מהשכונה

  4. דני דין

    שכונת מגורים שבליבה אצטדיון כדוררגל אכן איכות חיים שכונה לאוהדי ושחקני כדורגל חיפה סובלת מהגירה שלילית .מי יגור בשכונה

  5. איש

    מדוע לא סוללים כבישים מערבה ? מדוע אין כביש דנייה טירת כרמל

  6. היונה השולטתתתתתתתתתת........

    כל עוד הוספתי עוד 20000 תושבים אשר מתוכם לפחות 8000 ישלמו לי ארנונה אני מסודר- מבינתי שהמקום יהיה סלאם(היום כבר לא גרים בדירות אלא משכירים אותם) – כביש משום מקום לשום מקום לא יסלל- העיקר בואו חי(חא)םה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר